2012-05-02, 20:54
Medlem
En norsk rikstidning skrev, i en bisats där huvudmeningen var att ge kung Harald en PK-eloge för hans besök på en multi-kulturell skola med många problem: ...medan Anders Behring Breivik vidhåller sin krigföring mot det mångkulturella samhället.
Norrmän generellt är inte glada i sitt alltmer "mångkulturella samhälle". En norsk kollega till mig sa på fullt allvar att hon kunde acceptera att han försökte spränga regeringskansliet men inte hans massmord på ungdomarna på Utöya. Det verkar vara en inställning som delas av många.
F ö omtalas ABB alltmer med sitt fulla namn, medan han tidigare enbart benämndes "massmördaren".
Citera
2012-05-02, 21:31
Medlem
gorkijggs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Undetected
Jag liksom många med mig förfärades över den tragiska incidenten som tog plats på Utøya den 22 juli 2011.
Man kunde inte förstå vad som drev någon att utföra en sådan massaker bland ungdomarna på AUF´s sommarläger.

Folk ropade på dödsstraff till höger och vänster.
Tortyr (franska torture, av medeltidslatin tortu´ra 'urledvridning', ytterst av latin to´rqueo 'vrida'), stegling & rådbråkning var även metoder som nämndes i sammanhanget.

Dock tycker jag mig ha märkt en förändring i folks attityd och inställning den senaste tiden.
När man pratar med kollegor och vänner så konstaterar de samstämmigt att det är hemskt vad som skedde den där dagen förra sommaren MEN lite svinn får man räkna med på vägen om det är vad som krävs för att politikerna och allmänheten skall vakna ur sin rosaskimrande dvala - casualties of war så att säga.

Ju längre tid rättegången fortskrider så får ABB över alltmer folk till sin politiska agenda och vinner sympatier i samtliga led.
Att hålla en offentlig rättegång var det bästa som kunde ske för hans del.
I en norsk poll var det 27% som ansåg att Breivik handlingar är politiskt försvarbara ur en ideologisk synvinkel.
På Facebook till exempel startades en grupp "Breivik For President" som innan den stängdes ner fick tusentals anhängare på bara några timmar.

Alla älskar en hjälte och vad kan vara mer heroiskt än att göra den ultimata uppoffringen för sitt land, sitt folk och dess fortlevnad?

Jag menar, vem kan hata ett sådant ansikte ----> Knight Of Templar

Någon som märkt av liknande tendenser?

.

Varför inte göra oss alla en tjänst och erkänna att du är en nynazist? Det blir liksom lite krystat att du skulle vara en förfärad vanlig medborgare som "vaknar till insikt" efter att ha läst den här barnamördarens manifest. Jag har hela tiden ansett att rättegången borde vara sluten. Saken är redan avgjord. Någon ånger är inte att förvänta. Allt som kan komma fram är propaganda.

Brevik har allvarligt skadat den konservativa SD-rörelsen och det är allvarligt. Om vi någonsin ska få ett slut på gettofiering, kriminalitet och konflikter är SD det enda realistiska alternativet. Att raka skallen, bära fornnordiska symboler och bröla ut sin avsky får en bara att framstå som en idiot.
Citera
2012-05-03, 12:51
Medlem
plackerss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Excultum
Förändring kommer att ske, men det kommer varken ske genom "nationalism" eller Breivik. Men som sagt, blir trött på folk som gnäller på dagens läge och sedan fördömer när någon faktiskt offrar sitt fria liv för att göra nåt. Vilka konsekvenser Breivik kommer medföra återstår att se. Än så länge har ju allt gått som han planerat och media går rakt i fällan.

Lyckas? Tja, AUF har ju ökat från 9600 till 13800 medlemar.
Citera
2012-05-04, 01:01
Medlem
Ausoniouss avatar
Historien upprepar sig själv. Flockdjuret "människan" är ibland inte mycket smartare än ett gäng får. Det spelar ingen roll hur lågt en människa sjunker och hur hemska dennes illdåd är, det finns alltid några som imponeras och hyllar. Hur ska man möta våldet? Att möta det med ännu mer våld och hat känns alldeles för simpelt och meningslöst. Det finns alltid någon som kommer utföra något värre. Vem som helst kan ta till våld bara man är förberedd och har målmedvetenheten. Det är ju det ABB har bevisat. Man behöver ju inte ens vara speciellt intelligent, det har han också bevisat och det är väl det som var en av hans mål: Att vilken idiot som helst kan göra något liknande och tyvärr kommer det finnas tillräckligt med såna idioter.

Det jag tycker gör ABB till ett stort och dumt rövhål, förutom att han då hade ihjäl en massa ungar osv, är att han tycks spå framtiden så djävla bra! Han har lyckats med att räkna ut att Europa och kanske hela världen kommer islamiseras i framtiden. Sen har han haft det som utgångspunkt och drivkraft då han planerat sina dåd. Vem faan tror på riktigt att hela världen eller ens Scandinavien kommer islamiseras i framtiden? Paranoia och rädsla är det som driver såna tankar. Såna tankar har ju funnits så länge vi existerat, vår största rädsla är att bli "utrotade". Sen finns det inte en djävel i historien som lyckats spå framtiden på det sättet innan och jag tror inte att ABB kommer ha rätt heller.

Och visst, det är en himla massa kulturer i våra nordiska länder idag och självklart kommer det föra med sig massor av kulturkrockar och problem, inte minst när vissa "invandrarna" inte kan följa landets lagar och regler och därmed ger hederliga invandrare (som den största andelen ändå är), dåligt rykte.
Men jag tror på att bevara våra traditioner, låt dessa "invandrare" ta del av vår kultur och våra traditioner. Det kommer säkert ta några generationer men tillslut tror jag de flesta "invandrarna" försvenskas och kommer följa svenska traditioner. Och de som inte gör det då? Skitsamma, orka bry sig. Varje individ är unik och förtjänar att leva så länge denne inte skadar någon annan.

Extremister kommer alltid finnas åt alla håll å kanter. Tyvärr är en del våldsamma och tror att allt måste lösas med våld. Och för dessa individer spelar det ingen roll vilken hudfärg eller kultur de föds in i. De hade förmodligen varit extremister oavsett vart i världen de föds. Sen är det en djävla massa skitsnack på sånna här forum (inte minst från mig själv ibland) men hade det varit ens egna barn som blivit mördade på den där ön den där dagen, då skiter jag i vilken religion eller politisk åsikt det gäller eller om han gjorde det "för att förhindra något större å brutalare" som han tycks veta så säkert. Vi snackar om människoliv och någons barn här och det borde stå över den pest som politik å religion skapar.

ABB kommer säkert ha anhängare i framtiden, liknande dem som Hitler har i dagsläget eller de som tillhör Al-Qaida å andra extrema grupper. Men vi vettiga å logiska människor som ser att saker å ting inte alltid behöver lösas med våld kommer vara eniga och i majoritet och vi kommer inte skrämmas av varken extrema fundamentalister eller en-cells-terrorister. Vi ger aldrig upp.

ABB förtjänar det enda vettiga; inlåst i en isoleringscell resten av livet med bröd och vatten som enda föda. Och hoppas han kan hållas vid liv i framtiden så han kan uppleva år 2083 och se hur fel han hade.

Jag är varken sosse eller vänsterpartist eller religöst trogen. Är knappt för en demokrati ibland. Men jag är stolt svensk och jag tycker synd om Breivik och hans sorgliga anhängare.

PS- Ett tips till er våldskåta och trångsynta: Börja med en kampsport som t.ex. MMA. Då får ni känna på hur det är att leva och kommer förhoppningsvis få lite mer respekt för människan som individ.
Citera
2012-05-04, 09:53
Medlem
Ett fegare kräk än monstret Breivik har väl aldrig uppträtt efter andra världskriget. Ju längre rättegåpngen skrider desto mer växer hatet mot rasismen och nynazisterna. Att man kan vara så in i helvete feg att man slaktar försvarslösa barn och ungdomar och skjuter dem bakifrån med nackskott visar väl med all önskvärd tydlighet vilket fegt kräk det handlar om. Breivik är inte mer psykiskt sjuk än någon annan, det handlar om skär ondska. Han är en misslyckad looser som alla andra rasister. Han klarade inte av sitt liv och relationen med det motsatta könet. Hans hans far hade rätt han borde själv ta sitt liv om det hade funnits någon verklig stake i honom. Men vi har inte sett slutet för denne galning. Vad han har att tillföra rättegången är en gåta. Själv lyssnar jag endast på vittnesutsagorna.
Citera
2012-05-04, 11:21
Medlem
Jösses vilka stolpskott som ramlar in i tråden och spyr ur sig sin skräck och oförståelse för allt som inte passar in i deras trånga små hjärnor. Maken till ointressanta vandrande slöserier med luft får man ju leta efter.

"Varje individ är unik"...

De flesta "individer" som vandrar in i våra vita nationer från jordens olika kloaker är ungefär lika unika som en bajskorv i en gödselstack.
Citera
2012-05-04, 14:46
Medlem
Ausoniouss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av RexNemorensis
Jösses vilka stolpskott som ramlar in i tråden och spyr ur sig sin skräck och oförståelse för allt som inte passar in i deras trånga små hjärnor. Maken till ointressanta vandrande slöserier med luft får man ju leta efter.

"Varje individ är unik"...

De flesta "individer" som vandrar in i våra vita nationer från jordens olika kloaker är ungefär lika unika som en bajskorv i en gödselstack.

Mmm visst, "James Coburn". Det är kanske du som slösar på vår luft och har en för trång hjärna. Men du kommer aldrig inse det själv för du är alldeles för trångsynt. Sen ser jag inte på ABB med förskräckelse eller oförståelse. Tvärtom så förstår jag honom på många sätt men det betyder absolut inte att jag delar alla hans åsikter och motiv. Du har inga barn va? Skaffa inte några heller, du kommer inte bli en föredömlig far. Det räcker gott och väl med all white-trash i det här landet som inte fått tillräckligt med kärlek som barn från dumma föräldrar, för att förstå att världen är lite större än den håla som de krypit ut ifrån. Hade du varit svart, brun eller gul så hade du fortfarande ogillat andra "raser" och kulturer. Fortsätt att hata så får du sen se hur givande det varit för dig i slutet av ditt liv men du är fortfarande unik precis som alla andra. (Bajskorvar kan visst vara unika beroende på vad du ätit och vem som ätit)

Peace&Love, pussåkram
Citera
2012-05-04, 15:28
Medlem
Lostinasias avatar
Citat:
Ursprungligen postat av plackers
Lyckas? Tja, AUF har ju ökat från 9600 till 13800 medlemar.

Tja, naste Breivik kommer val antagligen endast skaffa mer ammounition.
Numbers dont matter when will is involved.
Citera
2012-05-04, 17:16
Medlem
Ollonets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hedrande
Ett fegare kräk än monstret Breivik har väl aldrig uppträtt efter andra världskriget. Ju längre rättegåpngen skrider desto mer växer hatet mot rasismen och nynazisterna. Att man kan vara så in i helvete feg att man slaktar försvarslösa barn och ungdomar och skjuter dem bakifrån med nackskott visar väl med all önskvärd tydlighet vilket fegt kräk det handlar om. Breivik är inte mer psykiskt sjuk än någon annan, det handlar om skär ondska. Han är en misslyckad looser som alla andra rasister. Han klarade inte av sitt liv och relationen med det motsatta könet. Hans hans far hade rätt han borde själv ta sitt liv om det hade funnits någon verklig stake i honom. Men vi har inte sett slutet för denne galning. Vad han har att tillföra rättegången är en gåta. Själv lyssnar jag endast på vittnesutsagorna.
Ta det lungnt ,det kommer födas nya rödingar.
Citera
2012-05-04, 17:47
Medlem
theodor.busses avatar
Det enda han har åstadkommit är att ta livet av många helt oskyldiga barn/ungdomar, samt att för lång tid framöver försvåra all vettig verksamhet för nationalister och invandringskritiker. "Knights Templar", my ass.. Han är inte ett dugg bättre än de muslimska idioter som sprängde 16 personer i Pakistan idag. Snarare värre, för han har i varje fall haft förmånen att få gå i en vettig västerländsk skola, istället för en islamsk "madras". Han är ett avskum. Varför skriker inte folk om "UTVISNING!!!"?
Citera
2012-05-05, 00:35
Medlem
semen.12s avatar
Jag tycker Breivik var modig som vågade göra det som inte jag skulle fixa jag har iof 3 döttrar.

Han är Nordens största Martyr och helt klart jämlik med Nelson Mandela som bevisligen är en som mördat via andra.

Hur länge satt han på Robben iland för sitt folkslags skull 35år e.l nåt ? Han fick Norska fredspriset förövrigt

Om jag hade sagt på 50-talet att Reagan skulle bli president 25 år senare hade folk skrattat han var bara en riktigt dålig B-skådis inte ens en Martyr, så allt är möjligt !
Senast redigerad av semen.12 2012-05-05 kl. 00:50. Anledning: stavfel
Citera
2012-05-05, 01:08
Medlem
Jag tror många med invandrarbakgrund och icke gillandes av vita sitter och skrattar gott åt detta spektakel han ställt till med.

Först tar han livet av sina egna, och barn till på köpet, och nu sitter han i en rättegång och hatas av många andra vita, och invandrare har fått ytterligare skyddsänglar från norsk och svensk stat.

Och jag bara undrar hur man kan sympatisera med honom efter hans illdåd.
Däremot förstår man att han kände frustration och liksom många andra hjälplöshet när man ser den den explosionsartade invandringen som bara växer dag för dag.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in