2012-04-23, 13:13
Medlem
Tänkte dra av tillfälligt arbete på en deklaration (ruta 09).

Levnadsomkostnader: 105*30= 3150 (schablonbelopp*maximalt en månad, 30 eller 31 dagar?)

Boendeomkostnader: 105*?=?
Ska jag multiplicera med antalet dagar jag vistas på annan ort eller antalet dagar jag faktiskt jobbar? Pratat med skatteverket men tjejen visste inte svaret och jag kan inte sitta i telefon så länge igen...

Resa: 1600
Totalt: 3150+?+1600=X (är det detta totalbelopp som ska fyllas i ruta 09?)

Är nybörjare och undrar om jag har tänkt rätt?
Citera
2012-04-23, 14:54
Medlem
Nettan662s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av åke_128
Tänkte dra av tillfälligt arbete på en deklaration (ruta 09).

Levnadsomkostnader: 105*30= 3150 (schablonbelopp*maximalt en månad, 30 eller 31 dagar?)

Boendeomkostnader: 105*?=?
Ska jag multiplicera med antalet dagar jag vistas på annan ort eller antalet dagar jag faktiskt jobbar? Pratat med skatteverket men tjejen visste inte svaret och jag kan inte sitta i telefon så länge igen...

Resa: 1600
Totalt: 3150+?+1600=X (är det detta totalbelopp som ska fyllas i ruta 09?)

Är nybörjare och undrar om jag har tänkt rätt?

Första månaden blir det 210 kr/dag resterande 105 kr/dag om jag förstod dom rätt..
Om du däremot har haft hemresor undertiden så fyller du i dom kostnaderna i samma
totalsumma men dom dagarna du har varit hemma har du ju givetvis inte 105 kr/dag för.

Hela totalsumman fyller du i ruta 9, dock är det ju långt ifrån den summa som kommer dig tillgodo.
Citera
2012-04-25, 15:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Nettan662
Första månaden blir det 210 kr/dag resterande 105 kr/dag om jag förstod dom rätt..
Om du däremot har haft hemresor undertiden så fyller du i dom kostnaderna i samma
totalsumma men dom dagarna du har varit hemma har du ju givetvis inte 105 kr/dag för.

Hela totalsumman fyller du i ruta 9, dock är det ju långt ifrån den summa som kommer dig tillgodo.

OK, ja, jag menar alltså om jag är berättigad till 105 kr/dag när jag är boende på annan ort men inte jobbar?
Citera
2012-04-25, 17:37
Medlem
Nettan662s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av åke_128
OK, ja, jag menar alltså om jag är berättigad till 105 kr/dag när jag är boende på annan ort men inte jobbar?

Ja för alla dagar som du är på den orten, så förstod och har jag gjort iaf..
Jag hade dock hemresor och för dom dagarna fick jag ju naturligtvis inte 105:-/dygn.
Citera
2012-04-25, 23:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Nettan662
Ja för alla dagar som du är på den orten, så förstod och har jag gjort iaf..
Jag hade dock hemresor och för dom dagarna fick jag ju naturligtvis inte 105:-/dygn.

Bra då har vi tänkt likadant tack för hjälpen!
Citera
2014-07-14, 15:12
Medlem
hokoshas avatar
Återupplivar denna tråd för att inte behöva starta en ny.

Har detta år jobbat strax under 6 månader (vilket om jag förstått det rätt är "gränsen" för "tillfälligt arbete") på annan ort än där jag är skriven. Projektanställning. Tänkte således deklarera nästa år för mina omkostnader, extra hyra och hemresor. Nu har jag fått en sex-månaders visstidsanställning på samma ställe, som tar vid där projektet tar slut. Ska i samband med detta skriva mig på arbetsorten.
Nu till min fråga, kan jag ändå deklarera mina "utökade avgifter" för de första sex månaderna, då asikten var att bara jobba av själva projektet?

Tack på förhand!
Citera
2014-07-31, 11:04
Medlem
hokoshas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hokosha
Återupplivar denna tråd för att inte behöva starta en ny.

Har detta år jobbat strax under 6 månader (vilket om jag förstått det rätt är "gränsen" för "tillfälligt arbete") på annan ort än där jag är skriven. Projektanställning. Tänkte således deklarera nästa år för mina omkostnader, extra hyra och hemresor. Nu har jag fått en sex-månaders visstidsanställning på samma ställe, som tar vid där projektet tar slut. Ska i samband med detta skriva mig på arbetsorten.
Nu till min fråga, kan jag ändå deklarera mina "utökade avgifter" för de första sex månaderna, då asikten var att bara jobba av själva projektet?

Tack på förhand!

Bumpar denna fundering.
Tack på förhand!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in