• 2
  • 3
2012-05-03, 22:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av remixutoheaven
Hller med i mycket du sger! De fr kalla mig hippie med

Tillgg; Lycka kan vara vad du tycker om eller krlek. Ifall du finner ngot du tycker om s f du ju lycka eller hur? Tex om man gillar att fiska s fr du ju lycka genom att du befinner dig dr du r och gr det du gillar. Du varvar ner och bara njuter. r inte det lycka?
+1
Citera
2012-05-24, 16:05
Medlem
Hej alla!
Har pratats en del i trden om att pengar bara ger "tillflig lycka" etc. Och det kper jag absolut, men jag har ett svagt minne av att jag ngonstans har hrt att man bara kan vara lycklig i fem minuter, rent biologiskt. Lter konstigt fr mig, men om ngon knner igen det och har en klla s r jag den personen tacksam. har googlat runt i nrmare en timme nu utan att hitta det.

Om inte s r jag helt sker p att jag har hrt en svensk lyckoforskare prata om att lyckoeffekten avtar efter tv-tre veckor. Han tog ktenskapet som ett exempel. han pratade om detta i skavlan fr hyfsat lnge sedan. Ngon som knner igen detta?

Ha en trevlig (och lycklig) eftermiddag!
Citera
2012-05-24, 21:25
Medlem
Mnniskor tycks vnja sig vid det mesta. Hur man n har det tycks de flesta vnja sig vid sin tillvaro och acceptera den. Lycka infrias hos alla, nr de knner sig mottagbara och ppna fr den, och d fantasins storartade frestllningar erinras.
Citera
  • 2
  • 3

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in