2012-04-22, 21:08
Medlem
Hej, har precis införskaffat mig en Crescent 465, tyvärr med lite problem.
När jag stog på durken/golvet igår så kände jag att det antingen var vatten eller något annat tung som låg under durken/golvet. Frågan är då om man kan sätta dit en dyvika eller om man ska borra en inspektionslucka för att få reda på om det är vatten eller något annat. Värt och tillägga är att det är två medel stora sprickor/skador i durken/golvet.

Tacksam för alla tips och råd!
Citera
2012-04-22, 21:17
Medlem
Bongomans avatar
http://www.fiskesnack.com/forum/show...d-crescent-465
Citera
2012-04-22, 21:22
Medlem
Har redan läst, men vill inte höra den bittra sanningen om att det var ett dumt båt köp.
Finns det inget sätt att "komma runt problemet"?
Citera
2012-04-22, 21:34
Medlem
ja vad ärdet först är det olja så packa om växelhuset.om det är vatten så är det antagligen det som fanns i pumpen
Citera
2012-04-22, 21:38
Medlem
Vad har växelhuset med det hela och göra?
Citera
2012-04-22, 22:01
försäkringen?
Citera
2012-04-22, 22:20
Medlem
Quaggas avatar
Båten är ju dubbelbottnad.

Sätt i en dyvika i aktern.
Citera
2012-04-23, 08:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Quagga
Båten är ju dubbelbottnad.

Sätt i en dyvika i aktern.

Har tänkt på det men är inte säker på att det är vatten som ligger under, det kan vara flytkuddar eller liknande som är dyngsura. Frågan är då om man ska borra ett hål någonstans i durken/bottnen och kolla om det är vatten eller dylikt?
Citera
2012-04-23, 18:15
Medlem
Tjenare

Jag kan lugna dig, båten håller ihop ändå. Har också en 465 och min träskiva är förmodligen helt uppröten. Problemet med min båt är att det har läckt där styrpulpeten är fastskruvad. Tätad nu. Men jag har haft båten i 15 år och har inga planer på att byta den.

I den främre luckan finns på min båt ett hål med en plugg i där man kan titta ner o se om det är vatten. Men då får man ju se till att ha förligt trim.

Mitt tips till dig är att se till att få ut vattnet. Har du inget hål borrat ner till dubbelbotten i den förliga luckan kan du ju borra ett. Så slipper du riskera att inte få det tätt vid den tänkta dyvika i aktern. När du har ett sådant hål kan du suga upp vattnet med en liten länspump, låta skrovet torka o sedan laga sprickorna i durken.

Lycka till!
Citera
2012-04-23, 19:27
Medlem
Tack så mycket , ringde en expert på båtar idag och hans tips var att sätta fast en dyvika i aktern och på så sätt få ut vattnet. Vad har du för motor? Jag har 20 HK Johnson och den gör då ca 14 knop.
Citera
2012-04-25, 20:53
Medlem
Jag har en 30 hk yamaha från -95! Den gör kanske 25 knop. Kör inte så långt och mycket med den längre utan använder min snipa med en md2b i som gör 5,5 knop istället!
Citera
2012-05-02, 19:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av noooben
Vad har växelhuset med det hela och göra?
JA DET ÄR DÄR OLJAN FINNS
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in