2012-04-22, 14:53
Medlem
Analkladds avatar
När jag var liten så prenumererade jag på någon sorts djurfakta, man fick ett eller fler faktablad i veckan/månaden som man sedan satte in i en pärm. (På pärmen var det bla ett tigerhuvud minns jag)
Verkar som om denna pärmen med all fakta har försvunnit nu, för jag kan inte hitta den och har inte sett den på 3 år. Jag har googlat läänge nu efter vad sjutton det kan ha hetat. Men det enda jag hittar är detta: https://www.flashback.org/t1218559.
Men det är ändå inte rätt, i denna pärmen var det riktiga djur. Stod fakta, bilder och om arten var hotad eller ej.

Någon som kan hjälpa mig?
Senast redigerad av Analkladd 2012-04-22 kl. 14:56.
Citera
2012-04-22, 22:01
Medlem
UtflippaDs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Analkladd
När jag var liten så prenumererade jag på någon sorts djurfakta, man fick ett eller fler faktablad i veckan/månaden som man sedan satte in i en pärm. (På pärmen var det bla ett tigerhuvud minns jag)
Verkar som om denna pärmen med all fakta har försvunnit nu, för jag kan inte hitta den och har inte sett den på 3 år. Jag har googlat läänge nu efter vad sjutton det kan ha hetat. Men det enda jag hittar är detta: https://www.flashback.org/t1218559.
Men det är ändå inte rätt, i denna pärmen var det riktiga djur. Stod fakta, bilder och om arten var hotad eller ej.

Någon som kan hjälpa mig?

Banne mig om jag inte har en sådan samling liggandes någonstans hos föräldrarna... Vill minnas att det var bra saker! Dronten var med, inte sant? Och dinosaurier!

Återkommer när jag hittat den.
Citera
2012-04-23, 19:44
Medlem
Analkladds avatar
Har forskat lite, är nog "imponline.se" som gjorde detta.
Ska tydligen ha funnits en med olika dinosaurier och hittepå djur som tydligen hette "Monsters" eller något sånt.

Den jag söker tror jag heter "Vilda djur och natur". Ska se om jag kan finna det någonstans. Var väldigt intressanta grejer vill jag minnas
Citera
2012-04-27, 19:29
Medlem
UtflippaDs avatar
Den samling jag har heter "Vår fantastiska värld - fakta om djur och natur", utgiven av Skandinavisk press. En oerhört imponerande serie som förutom alla djurkort har ett stort kapitel som berör "djurens beteende". (Se innehållsförteckningen i bilden nedan.)

Är det denna du menar eller finns det en annan serie?!

http://i46.tinypic.com/cqefm.jpg

Ps. Ursäkta de något taffliga bilderna. Mobilkameran är vad den är...
Citera
2012-05-01, 17:17
Medlem
Analkladds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av UtflippaD
Den samling jag har heter "Vår fantastiska värld - fakta om djur och natur", utgiven av Skandinavisk press. En oerhört imponerande serie som förutom alla djurkort har ett stort kapitel som berör "djurens beteende". (Se innehållsförteckningen i bilden nedan.)

Är det denna du menar eller finns det en annan serie?!

http://i46.tinypic.com/cqefm.jpg

Ps. Ursäkta de något taffliga bilderna. Mobilkameran är vad den är...

Nej är inte den jag menar, fast det är samma upplägg! Fast det var annan layout eller hur man ska säga.
Fick veta att pärmarna ligger kvar hemma hos mamma! Så får väl fara dit och hämta dom när jag har tid (typ 50 mil )
Citera
2012-05-01, 18:36
Medlem
UtflippaDs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Analkladd
Nej är inte den jag menar, fast det är samma upplägg! Fast det var annan layout eller hur man ska säga.
Fick veta att pärmarna ligger kvar hemma hos mamma! Så får väl fara dit och hämta dom när jag har tid (typ 50 mil )

Ok! Om du får tillfälle att besöka mor din så ta gärna en bild på samlingen och lägg upp! Det vore intressant.
Citera
2012-05-06, 23:24
Medlem
Analkladds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av UtflippaD
Ok! Om du får tillfälle att besöka mor din så ta gärna en bild på samlingen och lägg upp! Det vore intressant.

Visst! Bild kommer när jag väl kommer dit
Citera
2023-07-06, 20:32
Medlem
Fram med bilden nu.
Citera
2023-08-21, 01:33
Medlem
Det måste vara monsterkorten du tänker på.

Det fanns flera kategorier med olika färger. Småkryp, havsdjur, dinosaurier, fantasy-monster e.t.c.

Kommer ihåg att fantasy korten var lila.
Citera
2025-03-31, 10:42
Medlem
Nu är denna post från ett tag sedan, men om det är den blå pärmen med tigerhuvud på, där man fick en gång i månaden faktakort att sätta in i pärmen och samlingskort med olika djur på samt en "överraskning" så var det "djurens vilda värld". Det följde även med en "tidning" med lite blandat i som hette Maximus, som var en elefant som kom med tips och tricks om olika saker. Själv har jag ingen bild på pärmen, men har två av tidningarna kvar. Så synd att ingen har kvar dessa pärmar för de var ganska intressanta.

Hoppas det hjälper även om något sent
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in