2005-02-19, 11:55
Medlem
Glorkass avatar
Jag har ofta undrat vad det är för blyga pajasar som tittar på klippt porr? TV1000 har ju någon dag i veckan då man kör filmer i kraftigt nedklippt version, där man varken får se murran, kuken eller komskottet. Ofta "råkar" en armbåge eller ett knä vara ivägen för "the action", och ofta filmas ansiktenas reaktioner mer än själva akten.
Vad är det för knäppskallar som inte pallar med den vanliga porren? Är man så pryd så kanske man skulle ta och strunta i porr helt och hållet! (det är ju inte så att filmen är konstnärligare eller nåt, det är ju bara en nedklippt vanlig porrfilm!)
Fanns inget värre än när man var 13 bast, ensam hemma och just den kvällen fick TV1000 för sig att sända klippt dynga! Svider i hjärtat än idag! (jo, det fanns en värre grej: när TV1000 fick för sig att sända boxning på bästa porrtid!)

Den enda teori jag rimligen kan tänka mig är att det rör sig om porr för äldre gubbar, 50-åringar som skäms för sitt porrtittande och inte riktigt pallar med att se "allt".
Citera
2005-02-19, 12:01
Bannlyst
Jag kan nog bidra med en teori till. Det är lite som med skräckfilmer, det är jävligt läskigt när man INTE ser monstret, och det bästa sättet att ta död på skräcken och mystiken är genom att exponera den/det/han/hon i fullt dagsljus i en helbild. Applicera på porr och ersätt skräck och mystik med kåthet. Att gå som katten kring het gröt, visa lite i taget etc.

Fast själv föredrar jag Buttman och Rocco.
Citera
2005-02-19, 12:22
Medlem
Asterixs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Glorkas
Jag har ofta undrat vad det är för blyga pajasar som tittar på klippt porr? TV1000 har ju någon dag i veckan då man kör filmer i kraftigt nedklippt version, där man varken får se murran, kuken eller komskottet. Ofta "råkar" en armbåge eller ett knä vara ivägen för "the action", och ofta filmas ansiktenas reaktioner mer än själva akten.
Vad är det för knäppskallar som inte pallar med den vanliga porren? Är man så pryd så kanske man skulle ta och strunta i porr helt och hållet! (det är ju inte så att filmen är konstnärligare eller nåt, det är ju bara en nedklippt vanlig porrfilm!)
Kan du förklara för mig varför man är blyg pajas, knäppskalle eller pryd för att man gillar softcore? Det är en fråga om smak! Ibland vill jag ha pang på och knulla medan jag vid andra tillfällen vill ha nåt harmoniskt, mer stämningsfullt. Vad det blir beror på humör, väder, sällskap, vad man känner för stunden m.m. Det ena utesluter inte det andra! Själv har jag alltid undrat vad det är för knäppskallar som äter Palt, lyssnar på hårdrock, kör Saab eller bor i Stockholm.

Tillägg
Antagligen sänds TV1000 på ställen (Norge?) där det finns hårdare cencur. Kan också vara så att TV1000 vill vända sig till en bredare grupp av porrfilmstittare.
Citera
2005-02-19, 14:22
Medlem
Samma sak som med Adultchannel för den som har den. När det väl visas film så är det gökande som mycket väl skulle kunna vara fake, och bara kropp mot kropp-dunsande. Lite som att flänga på en film med bara sexscener ur b-actionfilmer.
Citera
2005-02-19, 21:07
Medlem
Ghandis avatar
bra fråga, undrat samma sak : http://forum.flashback.info/scandina...ghlight=tv1000
Citera
2005-02-20, 08:58
Medlem
CodeMANs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ghandi
bra fråga, undrat samma sak : http://forum.flashback.info/scandina...ghlight=tv1000

Vad som diskuteras på andra tråden kan inte dock stämma till 100%. Det finns ju massa kanaler (Adult Channel, Playboy, osv) som enbart sänder softcore, inte bara några dagar i veckan.

Jag vet inte hur det är på Adult Channel men på Playboy II (Viasat) får man visa könsorgan, manligt eller kvinnligt, men ingen penetrering!

Det finns alltså olika nivåer på softcore.

Men jag har ingen förklaring heller.

/Cody
Citera
2005-02-20, 13:51
Moderator
vfs avatar
Det är väl upp till var och om man vill se mjukporr eller inte.
Smaken är som bekant olika..
Citera
2005-02-20, 14:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av vf
Det är väl upp till var och om man vill se mjukporr eller inte.
Smaken är som bekant olika..

Kan ju förstå om det skulle var fint på ngt sätt.. "vacker knull-film" som man säger med en trevlig liten story eller ´ngt. Men här snackar jag "pang på" film som följer gamla vanliga schemat (sug, knull i olika ställn, sprut) fast med skillnaden att man inte får se ngt som sagt. Förstår inte riktigt vitsen med det hela...

Men finns det folk som gillar bajssex finns det väl folk som gillar "soft" med
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in