2012-04-21, 23:59
Medlem
Vilken är bästa gamingmusen för runt 500 om man är inriktad på fps som CS, bf3 och cod?

[EDIT] Jag kan tänka mig att gå över 500, men jag vill helst hålla priserna nere.
Senast redigerad av thepinne1 2012-04-22 kl. 00:04.
Citera
2012-04-22, 00:04
Medlem
Pianists avatar
Det är svårt att svara på, alla har olika stora händer och former på händerna, men åk till någon affär och testa mössen innan du köper
Citera
2012-04-22, 00:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av thepinne1
Vilken är bästa gamingmusen för runt 500 om man är inriktad på fps som CS, bf3 och cod?

[EDIT] Jag kan tänka mig att gå över 500, men jag vill helst hålla priserna nere.

Logitech mx518 är skön. Ligger under 500kr.
Citera
2012-04-22, 00:43
Medlem
Bonnatorps avatar
Logitech har enligt mig de bästa mössen om man inte siktar in sig på något särskilt men vill ha något billigt som håller och hinner med i svängarna.
QPAD 5K en rätt så bra passform samtidigt som den har bra specs om du har lust att gå upp i pris lite. Annars finns det OM-75 från samma tillverkare som har samma form men lite lägre specifikationer vilket gör att risken finns att den inte läser av till 100% vid höga krav på precision. Dessutom kan den kännas lite plastig då det inte finns några viktinställningar.
Själv gillar jag inte ergonomiska möss till FPS-spel och använder själv Saiteks R.A.T 7. Dessutom finns det finns 4 olika modeller med varierande specifikationer och pris. Annars är möss utformade i stil med Zowies EC-serie okej till gaming.
Btw, har du stora, små eller normalstora händer?
Citera
2012-04-22, 11:57
Medlem
Run3s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ekonomipapper
Logitech mx518 är skön. Ligger under 500kr.
Närmare 200 kr, om den fortfarande säljs. Läste för ett tag sedan att Logitech skulle ersätta den med en likvärdig mus, men med ett annat namn.
Citera
2012-04-22, 12:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Run3
Närmare 200 kr, om den fortfarande säljs. Läste för ett tag sedan att Logitech skulle ersätta den med en likvärdig mus, men med ett annat namn.

Mycket riktigt! Logitech G400 heter den numera, och kan säga att den är minst lika skön, om inte skönare, som mx518.
Citera
2012-04-22, 12:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bonnatorp
Btw, har du stora, små eller normalstora händer?

Mina händer är normalstora antar jag, men åt det mindre hållet om det låter vettigt.
Citera
2012-04-22, 14:51
Medlem
Bonnatorps avatar
Citat:
Mina händer är normalstora antar jag, men åt det mindre hållet om det låter vettigt.
1. Brukar du lyfta musen ofta när du spelar?
2. Föredrar du en ergonomisk eller "vanlig" mus?
Citera
2012-04-22, 15:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bonnatorp
1. Brukar du lyfta musen ofta när du spelar?
2. Föredrar du en ergonomisk eller "vanlig" mus?

1. Ja. Min musmatta är liten och jag har för stor hand för min nuvarande mus så att jag tvingas vila handloven på musmattan och köra lyft-tekniken.
2. Har bara kört med "vanlig" mus, förutom när jag var yngre och hängde ofta på IO.
Citera
2012-04-22, 15:09
Medlem
Hittade ett wildcard som verkar bra. Razer Imperator. Ups and downs med den?
Citera
2012-04-22, 18:47
Medlem
screamerns avatar
Citat:
Hittade ett wildcard som verkar bra. Razer Imperator. Ups and downs med den?

Razer överlag är överprisad skit som går sönder är väl de flestas åsikt.

Hade sagt mx518, men den verkar ha utgått. Hittade däremot ett alternativ som såg bra ut.
Logitech g400(http://www.webhallen.com/hardvara/136469-logitech_optical_gaming_mouse_g400)

Annars kan du ta dig en titt på Microsoft Intellimouse.
Citera
2012-04-23, 02:56
Medlem
Bonnatorps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av screamern
Razer överlag är överprisad skit som går sönder är väl de flestas åsikt.

Hade sagt mx518, men den verkar ha utgått. Hittade däremot ett alternativ som såg bra ut.
Logitech g400(http://www.webhallen.com/hardvara/136469-logitech_optical_gaming_mouse_g400)

Annars kan du ta dig en titt på Microsoft Intellimouse.
KUUUUUK!!!!!!!!!!!1
Vart plötsligt väldigt besviken på min R.A.T 7 med tanke på priset då den där hade exakt alla funktioner jag ville ha
Fast iosf så fanns den inte då jag gjorde mitt musval för 1,5 år sedan......
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in