Flashback bygger pepparkakshus!
  • 1
  • 2
2012-04-22, 00:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Niramon
När du är gammal nog för att kunna tillgodogöra dig information via google, fass och lyssna på farbror doktor så tror jag inte du behöver något annat än precis det som någon annan skrev härinne.
Alvedon + Ibumetin. Det är väl inte för inte som sjukvården använder detta i stor utsträckning.

Vill du bli sänkt så "fixa en ubåt" men risken är väl stor att du inte kommer upp till ytan igen.....
Nej, alvedon och tex Ipren är jättebra, problemet är bara att det överanvänds för att alla läkare inte har så mkt till val, de har intressen och greed n fear. Det är lite lyrica, och opiater. Annat är licens.
Citera
2012-04-22, 02:20
Medlem
jimpss avatar
Det jag kommer på för tillfället är...
  • För nervsmärtor används ofta antiepileptika såsom gabapentin eller pregabalin, marknadsförs som Neurontin och Lyrica.

• Tricykliska antidepressiva läkemedel i låg dos, exempelvis Tryptizol kan användas för att höja smärttröskeln.

• Ketamin som också har en antidepressiv effekt i låg dos men även fungerar mot viss typ av smärta används i sällsynta fall. Marknadsförs som Ketalar.

• Alla NSAID-läkemedel, fungerar för somliga. Paracetamol, acetylsalicylsyra, ibuprofen, diklofenak och så vidare...

• Även delvis bensodiazepiner med muskelavslappnande effekt, om det är önskvärt. Främst diazepam och klonazepam.

Men om det är opioider, alltså morfinderivaten du kan få och vill ha så tror jag att du har ganska god chans att bli smärtpatient i metadonprogrammet. Men det är förutsatt att du verkligen har smärtor och det också svåra smärtor, heller inte att det är några tvivel om att du har det. Likaså att dina läkare är väl medvetna om att alla mediciner och morfinpreparat inte längre har någon acceptabel verkan längre.
Senast redigerad av jimps 2012-04-22 kl. 02:28.
Citera
2012-04-22, 02:47
Medlem
JojjeMeduzas avatar
Blanda cannabis, voltaren och alkohol då försvinner värken.
Citera
2012-04-22, 13:33
Medlem
Slingshots avatar
Fel forumsdel.

O & O -> Ö D

//Moderator
Citera
2012-04-24, 22:34
Medlem
Lyrica tycker jag funkar ganska bra om det är för 1-2 dagar. Får en tradd liknanade effekt av blir mer uppått med lite benso samtidigt.

Annars är cannabis det om funkar bäst på mig som ensamt substitut för opiater. Använder gärna någon muskelavslappnande benso till det. Främst för att underlätta sömnen och inte ha lika ont när jag vaknar som jag hade haft utan.

Har kronisk värk sedan många år. Dessa droger/mediciner är det som varit bäst för mig än sålänge.
Lyrica funkar bara 1-2dagar tyvärr.. sedan uppehåll för att det ska ge önskad effekt igen, det är det stora minuset.
Citera
2012-04-24, 23:37
Medlem
bulan82s avatar
lyrica funkar kanon skicka pm och berätta om din smärta lite mer så kanske jag kan komma med råd om vad som hjälper .
Citera
2012-04-27, 18:02
Medlem
Slingshots avatar
Cymbalta hjälper bra mot nervsmärta.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto