• 6
  • 7
2012-05-20, 23:25
Medlem
DonSikiels avatar
Mitt liv? Jobbar 2skift på industri, har stadig flickvän, många vänner, ett väldigt socialt liv. Gymmar ca 4 ggr per vecka, och några extrapass då och då. Supandet har det blivit mindre av de senaste åren, men inte till den grad att jag oroar mig för att tappa 5kg i marklyft om jag tar ett par bärs med polarna. Som någon sa på första sidan; man är bara ung en gång. Däremot har man ju skippat utgång många helger för att istället köra stenhårt fredaglördagsöndag på gymmet, men då har det mest varit för att förutsättningarna för utgång inte varit optimala. Det kanske rentutav är så att jag på senaste blivit mer kräsen, att det ska finnas bra anledningar/väder/umgänge/whatever för att man ska gå ut och bli karatefull?
Citera
2015-07-16, 15:12
Medlem
träna som du gör, det är bra det, men kanske skulle du föröka fa kontakt med polarna, det skadar ju inte träningen att sitta o softa med grabbarna
Citera
2015-07-16, 16:00
Bannlyst
Äh man måste växa upp någon gång. Festar är bara omogna ytliga ungjäflar som håller på med. Inget fel att ha ett intresse, ett sunt sådant. Var rädd om dina nära vänner bara.
Jag tränar som satan, äter nyttigt och känner att jag lever. Älskar känslan av att vara i form.
Umgås med de närmsta när jag känner för det och de accepterar mig för den jag är och som har ett sunt intresse som tar tid.
Citera
2015-07-18, 14:51
Medlem
Sitter i precis samma sits. Har inte varit ute på 2-3 månader i jämförelse med innan då det var utgång varannan helg, och det märks såklart att polarna hör av sig mindre. Men det handlar helt enkelt om prioriteringar och uppoffringar, dom som är bäst inom sina sporter/hobbies har också prioriterat rätt, och de bästa sakerna i livet kräver de största uppoffringarna. Sen försöker man såklart klämma in tid med de närmsta polarna under veckodagarna, och dra någon utgång när det är något stort på g. Vill inte sitta utan en enda vän om några år bara för att jag la all min fokus på träing.
Citera
2015-07-18, 15:53
Medlem
Spiritualitys avatar
Vet inte om jag räknas in i kategorin tränar seriöst, men utan uppehåll har jag varit igång i ca 7 år. Lastbilschaufför, hus, kvinna, långa arbetspass, lite sömn, obekväma tider, lite träning, en del kardio, hälsosam med vitaminer, mineraler, grönt te, kamomill te och så vidare. Jag gör det bästa av situationen jag befinner mig i.
Citera
2015-07-19, 17:48
Medlem
Helt ärligt, hur kul är det egentligen att gå ut och festa varje fredag & lördag vecka in och vecka ut? Om jag blir bjuden på någon rolig fest så går jag gärna dit, det är kul att festa och dricka alkohol lite då och då. Men det där festandet som går på rutin tror jag helt ärligt att de flesta inte tycker är särskilt kul egentligen. Det är mer så att samhället har lärt oss att det är så människor har som allra roligast, och så följer man efter helt enkelt.

Många verkar köra fast i det, i alla fall många under 30 - 35. "Åh nu är det fredag, nu måste vi sitta här och bli packade som fan för att sedan gå ut på krogen, annars har vi ju tråkigt! Det är ju helg?!".

Jag kan inte tala för alla, men utifrån mitt perspektiv så verkar folk i alla fall inte tycka att det är så kul egentligen, det är mer så att många "fastnar" i det.

Vad bygger jag det på?

Jo, så fort någon träffar någon kille/tjej så ser man knappt de personer som festat allra hårdast på krogen sätta sin fot där längre och när man möter den utanför kroglivet så verkar de mycket lyckligare och nöjdare med sina liv.
Citera
2015-07-21, 00:24
Medlem
strategasiats avatar
Jag förstår allvarligt talat inte denna allt eller inget mentalitet, det låter som ni är på gymmet 6 timmar varje dag, jag tränar max 30 minuter varje dag vilket lämnar mig med rätt många lediga timmar, dessutom röker och dricker jag men min utveckling går bra ändå, allt handlar om Kontinuitet
Citera
2015-07-24, 17:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av strategasiat
Jag förstår allvarligt talat inte denna allt eller inget mentalitet, det låter som ni är på gymmet 6 timmar varje dag, jag tränar max 30 minuter varje dag vilket lämnar mig med rätt många lediga timmar, dessutom röker och dricker jag men min utveckling går bra ändå, allt handlar om Kontinuitet

30 minuter? Drar du upp en instagram bild från löpbandet med en celsius i handen också?
Citera
2015-07-27, 16:01
Medlem
Lyxproblem! Själv har man inte en polare kvar sedan gymnasiet. Alla har antingen flyttat eller så har man tappat kontakten. Jobbar heltid på kontor som jag pendlar till 2h/dag så att träffa nya människor i min egen ålder vet jag inte ens hur jag ska göra längre.

Har i alla fall en underbar sambo och går ut någon gång varannan månad med en kollega för en öl.

Började gymma i början av året och det har verkligen tagit över som huvudintresse i mitt liv. Gymmar i dagsläget 3-5 dagar i veckan och det brukar väl hamna runt 1,5h per pass.
Citera
2015-07-29, 16:58
Bannlyst
Hinner ni läsa böcker ni som tränar?
Citera
2015-07-29, 20:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av EnUngKvinna
Hinner ni läsa böcker ni som tränar?

Läser i snitt två böcker i veckan. Varför skulle man inte hinna? Jag börjar jobba vid 10, så jag är på gymmet runt 08.30, tränar 90 minuter och drar sedan iväg till jobbet. Efter det är jag ledig och kan göra vad jag vill. Det är knappast så att majoriteten av kroppsbyggare/crossfit-människor eller vad man nu är spenderar 8 timmar på gymmet om dagen.
Citera
2015-07-30, 11:31
Medlem
Jag kör 3-4 pass i veckan (oftast 3), med stretch, ombyte, dusch osv så är jag väl i snitt på gymmet strax under 2 timmar per gång (Om jag inte har bråttom av någon anledning då).

Mitt liv är väl rätt standard antar jag, 8-17 jobb, sambo, villa, husdjur etc. Jag har väl kanske fördelen med lite flexibla arbetstider så jag brukar sikta på att komma in på jobbet strax före 7 de dagar jag ska gymma, sen tar jag en längre lunch så jag hinner med mitt gympass där.

Dvs, från cirka 17.15 när jag kommit hem från jobbet, är jag "fri" att ägna mig åt mitt "vanliga liv" tills dess att jag går och lägger mig, vilket brukar bli mellan 21 och 23 ungefär. Visst, om det är mycket att göra hemma så blir det väl någon dag då och då när jag inte har någon riktig "fritid". Att läsa en bok är ju högst rimligt att få in i den mixen, dock är jag petig med mitt läsande så senaste halvåret har det inte blivit något alls, men det beror snarare på saknat sug än brist på tid.

Gällande alkohol så klarar jag inte längre av 2 dagarsfestande, men en lördag då och då (snittar kanske 2 i månaden i dagsläget) ser jag inte som något problem.
Citera
  • 6
  • 7

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in