2012-04-21, 21:19
Medlem
bunjackens avatar
hej undrar vilket snus ska man köpa om man vill spara så mycket pengar som möjligt?

det som ska baseras på prisvärdhet är

1. pris

2. innehåll i snusdosan

3. hur länge håller smaken

4. nikotinhalten och dess effekt

5. storleken på prillorna

6. dosans täthet vid lock

7. extralock

så vilket snus är mest ekonomiskt att välja tycker ni? skriv inte kardus eller nåt annat onödigt dyrt märke föredrar portionssnus men lös är också välkommet
Citera
2012-04-21, 21:23
Medlem
Analhuvuds avatar
Kaliber,knekt ligger i prisklass runt 21-27kr. Tycker vanliga kaliber smakar helt okej. Sen kan du ju kolla in hur man tillverkar eget snus då det borde vara det billigaste alternativet.
Citera
2012-04-21, 21:28
Medlem
bunjackens avatar
du missuppfattade mig lite visst är knekt och kaliber billigare än tex general men general har mer i dosan och kanske smakar mer och så vidare

dessutom är kaliber påsarna mycket små och smakar inte så mycket tobak som vissa andra märken

dessutom så finns ju snus med 20 mg/g nikotin de kanske är dyrare per dosa men räcker längre ändå och därmed blir billigare
Citera
2012-04-21, 21:49
Medlem
Knox lär ju ta priest. För det första håller sig smaken länge tror innehållet är det samma som i General. Sen smakar det snuset sp jävla äckligt så man tar bara en snus om man verkligen behöver
Citera
2012-04-21, 21:54
Medlem
Xalterads avatar
Montekristo och Romeo y Juliet ligger högt för mig, även grov och general.
Citera
2012-04-21, 22:49
Medlem
bunjackens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Xalterad
Montekristo och Romeo y Juliet ligger högt för mig, även grov och general.
de är knappast billiga eller håller ovanligt länge m,m
Citera
2012-04-22, 00:36
Medlem
Hamnbolls avatar
Thunder skulle jag vilja säga. Dubbelt så starkt som vanliga snus (8 mg i vanliga och 16 mg i Thunder), håller länge och innehåller ungefär lika mycket som Swedish Match produkter. En stock kostar bara 229 spänn också.
Citera
2012-04-22, 04:22
Medlem
Oscar-sans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bunjacken
de är knappast billiga eller håller ovanligt länge m,m

Tror att du missuppfattade det hela en aning! Billigast rent prismässigt är ju inte det TS är ute efter!

OnT: Skulle säga Montecristo! Relativt billig, kostar 339kr för en stock i kiosken under mig! Aningen starkare än de "vanliga" snussorterna, 11mg/g. Dosan innehåller dock endast 20g och vikt/prilla vet jag inte, men troligtvis 1g/prilla, de är gedigna och osar kvalité! Otroligt välsmakande och står sig länge! Grymt snygg dosa (om detta spelar någon roll för dig?) och sluter väldigt bra! Dosan är gjord i aluminium och "bjudlocket" hittas på dosans undersida!

Det går inte att hitta godare och bättre portionssnus än Montecristo! Dessutom är snuset tillverkat med tobak från Kuba, vilket är ovanligt och ger en extra "touch" till det hela!
Citera
2012-04-22, 05:50
Medlem
Cornholio.s avatar
Lägger också min röst på thunder! Sitter här med min sista dos thunder long cut. För jävla gott snus så det finns inte!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in