• 1
  • 2
2015-01-18, 14:39
Medlem
morkfromorks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ArgIdiot
Fattar inte heller vad Reddit är. Är det någon slags liknande FB-sida där man kan kommentera och diskutera?

Ja, men ämnet kan vara en bild eller video också, standarden på kommentarerna kan vara mycket hög och en del strängar kan ha tusentals kommentarer.

Ganska rumsrent, det finns mycket lite eller inget alls av droger, porr eller våld, såvida det inte är nyheter som ska diskuteras.

Många kändisar skriver där.

Det ser lite trist ut först men man blir snabbt fast
Citera
2015-01-19, 09:43
Medlem
.Chloes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av morkfromork
Det ser lite trist ut först men man blir snabbt fast
Mitt första intryck av Reddit var tyvärr rätt dåligt. Jag gillade inte alls deras kommentarsystem där flest poäng syns högst upp, precis som att om du säger rätt så blir du bekräftad.

Menmen, jag besöker enbart tekniska subs och där får de som verkligen gör en bra kommentar poäng vilket jag tycker är bra. Kan dock föreställa mig att det är illa bland diskussionssubs.

Ja, kändisar är där ofta. Behöver inte vara en superkändis utan kan vara en författare, artist eller president. Just detta fick mig att stanna.
Citera
2015-07-03, 20:04
Medlem
Nu är det tydligen fett mycket kaos för att någon betald mod fick kicken. Jag fattar inte varför folk kan bli så upprörda.
Citera
2015-07-03, 22:08
Medlem
CrimsonIdols avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Olepeter
Nu är det tydligen fett mycket kaos för att någon betald mod fick kicken. Jag fattar inte varför folk kan bli så upprörda.

Många verkar hata CEO Ellen Pao också.
"Fuck tha Paolice" är väl någon av de snällare kommentarerna....

Det är väl i det stora hela en "storm i ett vattenglas", men jag kan förstå att många reagerar.
Hon som skötte det mesta bakom kulisserna(logistik, kontakter osv) i AMA(Ask Me Anything) fick plötsligt sparken. Oklart varför, men ryktena går såklart.
AMA är den populäraste delen av Reddit där stora stjärnor(och okända) svarar på frågor mer eller mindre ocensurerat.

Verkar nu som mods ska försöka driva den subredditen utan admins.
Fortsättning följer.....

EDIT: Lägger till denna för de som är intresserade mer på djupet.
https://pbs.twimg.com/media/CI9iYW7VAAAzzJN.png:large
Senast redigerad av CrimsonIdol 2015-07-03 kl. 22:16.
Citera
2017-08-31, 03:12
Medlem
Pinkuss avatar
Försöker lista ut hur man skall använda Reddit. Som jag förstått så är det en samlingsplats (forum?) där man kan dela saker (klipp, länkar, texter) och diskutera dem. Någon har beskrivit det som Flashback, stämmer det? Är subreddits ungefär som ämnen på ett forum? Jag kan "subsscriba" till flera subreddits men när jag postar något kan jag bara göra det i en i taget, eller? Nåt mer väsentligt som jag missat?
Citera
2017-08-31, 04:23
Medlem
Silverstakes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pinkus
Försöker lista ut hur man skall använda Reddit. Som jag förstått så är det en samlingsplats (forum?) där man kan dela saker (klipp, länkar, texter) och diskutera dem. Någon har beskrivit det som Flashback, stämmer det? Är subreddits ungefär som ämnen på ett forum? Jag kan "subsscriba" till flera subreddits men när jag postar något kan jag bara göra det i en i taget, eller? Nåt mer väsentligt som jag missat?

Hej.
Det är väl en form av forum men inte så likt flashback.

Reddit är uppbyggt av subreddits (/r/), dessa kan startas av vem som helst bara namnet är ledigt.
När du besöker reddit så möts du av framsidan (frontpage), denna sida består av ett flertal subs som byts ut lite titt som tätt. Du kan även göra en användare för att följa subs som du är mer intresserad av än de som väljs till default.

Allt handlar om upvotes/downvotes, det med mycket upvotes kommer högt upp på frontpagen eller subben och vice versa.

När du besöker en subreddit så är det default "heta" ämnen som visas, detta kan bytas ut mot nya, högsta etc.

Kort och rörigt kanske, var tröttare än jag trodde.
Citera
2023-04-29, 12:21
Medlem
EltonToilets avatar
Fan bra fråga

Får tokspel här för jag tänkte det kunde va kul med forum på engelska.

Men jag kan inte posta under ämnen, kontot är för ungt tror jag.

Jag kan göra replies men de auto-raderas pga nystartat konto.

INGENSTANS KAN JAG FÅ INFO OM HUR I HELVETE SKITEN FUNKAR.

Det verkar va som twitter, du kan inte få inläggen kronologiskt. Fan helt stört att det inte går att så ämnes-startinlägg ELLER kostar det pengar ???
Citera
2025-03-06, 18:44
Äntligen
https://swedroid.se/reddit-kan-berat...et-publiceras/

Citat:
Reddit har idag introducerat en handfull nya funktioner för mobilapparna. Alla nyheterna har med inlägg att göra. Först ut är att användare kan kolla om inlägget de skriver riskerar att bryta mot community-reglerna, innan det publiceras.

Tanken är att användare inte ska råka bryta mot reglerna oavsiktligt, så att inlägget behöver tas bort i efterhand. Om ett inlägg faktiskt tas bort på grund av regelbrott kan inlägget återställas och publiceras på ett alternativt subreddit där det faktiskt är tillåtet.

Om ett subreddit har vissa krav användaren inte uppfyller, likt tillräckligt hög karma eller kontoålder, kommer det inte gå att skriva inlägg där alls. Reddit kommer även föreslå relevanta communities baserat på inläggens innehåll, så att inlägg kan hitta rätt publik.

Sista nyheten är att användare kan se statistik om publicerade inlägg, likt antalet visningar, uppröstningar och delningar. Funktionerna har släppts både på webben och i mobilapparna, bortsett från varningen om att inlägg bryter mot reglerna som för närvarande testas för Android och IOS.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in