2012-04-20, 22:41
Medlem
Tjenare, hamnat i en rent ut sagt märklig situation som jag grubblat över ett tag.

Iallafall, en gammal polares ex är en av mina bästa tjejkompisar (Nej, vi blev inte ovänner för att jag låg med henne eller liknande. Är inte intresserad av henne på det sättet.) men hon verkar samtidigt undvika mig.

jag ska förklara varför. Hon är skitskön att hänga med, kul person man kan vara sig själv med utan att tänka på ångest och annan skit som uppstår när man får grubbla tillräckligt länge... Damn you concerta!

Iallafall, det här kan återupprepas flera gånger. Jag frågar om vi inte ska ses nån gång, hitta på något. Då är det ALLTID samma svar "upptagen" eller "är med XXXXXXXXXXXX" eller något annat. Ibland kan hon väl även sluta svara. Jag är inte av den jobbige typen som spammar, utan jag slutade helt enkelt svara i cirka 3 månader tills jag blev sugen att prata igen. Och hon säger _ALLTID_ att vi kan hitta på något NÄSTA VECKA. Sen när denna legendariska vecka kommer, så har hon endå något för sig?

Har påpekat det flera gånger, och hon säger att hon mår så jäkla dåligt över det typ för att hon vill ses osv, fast hon är en person som PLANERAR och jag tar varje dag som den kommer.. Jag säger det är bullshit, man kan prioritera saker och ting, även vänner.

Hon fuckar ju ur, på ren svenska. (Nåja, svengelska.)
Det var även en dag för ett tag sen då vi pratade om att ses och vi skulle göra det, men sen ångrade hon sig den dagen då jag satt i bilen på G dit för att vi "inte skulle ha någon tid att ses" (4 FUCKING TIMMAR, det är fan längre tid än jag spenderar på muggen i veckan, och då är jag en långskitare. ) Och hon sa jag fick bestämma om vi skulle ses eller inte, och jag sa att jag gärna ville ses, men då sa hon det var bättre någon annan gång, blir så jäkla förbannad varför såna personer inte bara kan säga det rätt ut, att dem inte vill träffa en, jag ser inte problematiken, jag gör det varje dag. Hon säger att JAG blir lack på henne hela tiden, jag är en väldigt förståelig person som sällan blir arg, dock skriver jag ALLTID dryga sms, då sms är djävulens påfund.

Hon skriver även alltid hjärtan osv, hon sa att vi skulle ses på söndag, har sagt ja men ska "somna" på "bussen" så att jag inte kan svara på telefonen har jag tänkt. Vad tror ni?

Bruden heter Ella om det gör någon skillnad..

Tycker det är underligt när någon skriver hur det känns så 'rätt' (hennes ord) att prata med mig men endå undvika mig till varje pris? Jag menar, jag bits inte direkt.
Får även hjärtan och sånt tjaffs skrivet till mig varje dag ungefär. Hur fan ska jag tolka det här? Jag har INGET intresse av varken förhållande eller KK, då bruden ifråga har haft en del sånt i sina dar och det enda jag prioriterar för närvarande är droger gym och vänner, vilket fungerar bra och jag behöver inte något som äter upp mina slantar.

Svara gärna med eran hypotes samt vad jag ska göra.
Citera
2012-04-20, 23:18
Medlem
Netherworlds avatar
Påminner om en gymnasievän jag hade. Sen flera år efteråt fick jag höra, av en gammal vän till henne, att hon då levde ett litet "dubbelliv" där det röktes på.

Hon höll på så där mot mig, för hon försatte sig i situationer, som om hon träffade mig, skulle kunna avslöja hennes knarksida.

Så, en fråga: Har du bra koll på vilka hon umgås med..? Vet du om hon nyttjar droger av nåt slag, så kan du ha svaret på hennes beteende där.
Citera
2012-04-20, 23:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Netherworld
Påminner om en gymnasievän jag hade. Sen flera år efteråt fick jag höra, av en gammal vän till henne, att hon då levde ett litet "dubbelliv" där det röktes på.

Hon höll på så där mot mig, för hon försatte sig i situationer, som om hon träffade mig, skulle kunna avslöja hennes knarksida.

Så, en fråga: Har du bra koll på vilka hon umgås med..? Vet du om hon nyttjar droger av nåt slag, så kan du ha svaret på hennes beteende där.

Hmm, det kan ligga något i det!

Polare sa till mig "du vet väl att hon är vääärsta pundarn?" hade tydligen hört massor om henne. Men vad jag har hört av henne så verkar hon snarast så anti man kan bli, sitter och får hennes vänner att sluta med tjo o.s.v..

Men man vet aldrig! Blir bara så jäkla fundersam vad problemet är att säga Ja, jag vill träffas, och sen göra det någon dag eller bara säga nej jag vill inte träffa dig. Är ju inget problem i sig, blir ju bara frustrerande för mig att grubbla..

Vet att hon brukade lite antidepp förut iallafall, eller antiångest kanske det var.. kommer inte ihåg! Några piller var det iallafall.

Citat:
Ursprungligen postat av Mymz
Slutade o läsa vid " jag är en väldigt förståelig person" lade mig på golvet, skrattade i några minuter, tog familjen ut på middag...firade öppnade champagne, berättade om det bra skämtet som du just drog..

Sen kom jag tillbaks igen.

Uppfattat, som tack fick du en "report" att spendera på valfritt sätt.
Citera
2012-04-21, 00:20
Medlem
Netherworlds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HultaforsHenrik
Hmm, det kan ligga något i det!

Polare sa till mig "du vet väl att hon är vääärsta pundarn?" hade tydligen hört massor om henne. Men vad jag har hört av henne så verkar hon snarast så anti man kan bli, sitter och får hennes vänner att sluta med tjo o.s.v..

Men man vet aldrig! Blir bara så jäkla fundersam vad problemet är att säga Ja, jag vill träffas, och sen göra det någon dag eller bara säga nej jag vill inte träffa dig. Är ju inget problem i sig, blir ju bara frustrerande för mig att grubbla..

Jag förstår att det är frustrerande att grubbla. Hur pass nära skulle du säga att ni står varann på en skala?

1-10. 1 = busschaufförerna som kör bussen du brukar åka med.
10 = en person du älskar å levt nära i många år

Angående det fetstilta:

Ställ dig själv frågan, vilket är mest trovärdigt?

Att din vän hittar på en sån sak, eller att hon ljuger för att vilja dölja nåt?
Citera
2012-04-21, 00:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Netherworld
Jag förstår att det är frustrerande att grubbla. Hur pass nära skulle du säga att ni står varann på en skala?

1-10. 1 = busschaufförerna som kör bussen du brukar åka med.
10 = en person du älskar å levt nära i många år

Angående det fetstilta:

Ställ dig själv frågan, vilket är mest trovärdigt?

Att din vän hittar på en sån sak, eller att hon ljuger för att vilja dölja nåt?

Hur konstiga folk är så är inget otroligt längre...

Men jag vet inte, jag har aldrig fått den känslan när min gamla polare var tillsammans med henne, han brukade X och det kommer jag ihåg att hon var riktigt sur angående. Riktigt, riktigt sur.

Angående skalan vet jag inte. Men vi kan prata om precis allt förutom det här. Vad jag än frågar så förklarar hon typ. kanske 7? 6? Lågt poäng tackvare att jag inte känner hennes familj särskilt väl. (Slaggat där kanske 2-3 ggr. har inte blivit mycket konversation, så då känner jag ju inte riktigt 'hela' henne.. hehe )

Helt sjukt hur man kan prata om allt utom detta.. =)

edit: polaren har sagt tidigare att han vill dra på henne och frågat mig om jag gjort det "än".
Citera
2012-04-21, 01:12
Medlem
Netherworlds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HultaforsHenrik
Hur konstiga folk är så är inget otroligt längre...

Men jag vet inte, jag har aldrig fått den känslan när min gamla polare var tillsammans med henne, han brukade X och det kommer jag ihåg att hon var riktigt sur angående. Riktigt, riktigt sur.

Angående skalan vet jag inte. Men vi kan prata om precis allt förutom det här. Vad jag än frågar så förklarar hon typ. kanske 7? 6? Lågt poäng tackvare att jag inte känner hennes familj särskilt väl. (Slaggat där kanske 2-3 ggr. har inte blivit mycket konversation, så då känner jag ju inte riktigt 'hela' henne.. hehe )

Helt sjukt hur man kan prata om allt utom detta.. =)

edit: polaren har sagt tidigare att han vill dra på henne och frågat mig om jag gjort det "än".

Okej. Jag vill inte insinuera att hon ljuger. Men just att hon inför flera stycken nära personer till henne uttryck sitt avståndstagande till narkotika, ger henne ett väldigt starkt motiv till att inte vilja erkänna att hon själv kan ha åkt dit. Men vi kan ju se andra förklaringar också:

1. Har du misstänkt att hon haft känslor för dig mer än som vän?
2. Har du på något sätt visat känslor som hon kan ha tolkat som att DU är intresserad av henne mer än som bara vanlig vän?
3. Har hon någon kontakt med sitt ex tillika din polare?
Citera
2012-04-21, 01:18
Medlem
dunias avatar
Kolla, tjejen i fråga vill inte ha med dig att göra, hon leker med dig och du faller för det. Mitt tips är att skita i henne. Hade hon velat träffa dig hade hon gjort det? Det finns ett ord som heter prioriteringar, vilket innebär att man rangordnar det som är viktigast för var och en, du prioriteras tydligen inte och jag fattar egentligen inte problemet här.
Citera
2012-04-21, 01:36
Medlem
Hon leker med dig, testa att bryta kontakten med henne och se hur hon reagerar.
Citera
2012-04-21, 02:11
Medlem
Det är rätt troligt att hon har något problem eller jobbigt med något, det är iaf en möjlighet att tänka på.
Citera
2012-04-21, 03:41
Medlem
Haha jag känner en som är exakt likadan
Citera
2012-04-21, 11:25
Medlem
Diablesss avatar
Hon playar dig troligtvis och du fortsätter ge henne uppmärksamhet. Om hon verkligen var seriöst intresserad av dig hade ni träffats. Men det kan också vara så att hon verkligen inte vill ses men vågar inte att säga det rakt ut. Många tjejer har sjukt svårt att säga rakt ut vad som gäller. Det blir bara en massa "kanske" och "nästa vecka" om och om igen.
Citera
2012-04-21, 13:33
Medlem
Förstår inte vad flertalet av era problem är, jag har inte något som helst intresse av bruden sexuellt, hon är döskön att utbyta några ord med, vilket vi gör oftast.

Bryter jag kontakten kommer hon och skriver sen och är as ledsen och trodde jag är förbannad på henne. Hänt flera gånger när jag inte orkat svara. Som ni förstår är det en polares x och jag vill verkligen inte röra henne på det sättet, har inte ens varit nära en enda gång, vi är bara vänner.

netherworld:

1. Ja, faktiskt ett tag. Men jag brukar feltolka det så jag sket helt enkelt i hennes hjärtan och liknande och antog att det var sliddjurs fåniga sätt att berätta för vänner hur mycket dom betyder.

2. Haha nej, det hoppas jag verkligen inte! Vi har pratat med varandra när vi bägge varit lite nere bara. Tror inte det räknas som sånt? Vi pratar till och med om folk vi är intresserade av med varandra, så no biggie there I guess.

3. Nej, han kallar henne slyna och hora för att hon lämnade honom. Därav blev jag ovän med honom då jag inte tycker man betér sig så bara för att personen ifråga inte orkade vara med honom.

Hon skulle visst våga om hon verkligen inte ville, hon är vanligtvis väldigt uppriktig och så. Men hon kanske tror att jag är intresserad av annat? Tror ni att det kan vara så illa? Hur ska jag berätta det för henne? "Hörru Ella, jag är inte intresserad av dig sexuellt.. du vet det va?" "öööh... okeeeej?" och så lång tystnad.. Hehe.

Kan ju vara en möjlighet det du säger, för varje gång hon är lite 'på' med någon annan så slutar hon höra av sig med hjärtan och annat tjaffs (som förövrigt är totalt onödigt att drösa över nån på sms med) som hon brukar. Blir helt klart en beteendeändring då.

Hon är väldigt ångestfull cabna, hon berättar det för mig tämligen ofta att hon har komplex över sin kropp och har mycket sämre självsäkerhet nu än förut. Jag har sagt att hennes kropp är väl okej och att hon borde sluta bry sig om vad andra tänker om henne.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in