2022-07-25, 20:03
Medlem
LadySwedens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sidsix
I ett inbördeskrig vinner den sida som har stöd från försvarsmakten. Om försvarsmakten är splittrad eller utomstående stater stöder den ena eller båda sidor kan det bli väldigt blodigt. Men kan ju se på Finska inbördeskriget som skedde ju så sent som 1918 så inget är omöjligt ifall motsättningarna i Sverige escalerar. Det krävs inte så mycket för att t.o.m civilerade människor ska börja skjuta varandra.
Man kan göra som Saddam, man gör massaker med dem som bråkar. Fortsätter så tills det är lugnt.
Citera
2022-07-25, 20:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Flickpojken
De är en terror organisation dom är förmodligen nöjda med att plåga israell. Och sedan dö martyrdöden. Så jag skulle säga att som är ytterst framgångsrika.

Hur som helst hjälper de inte israell att dom har ett högteknologiskt försvar. Lika lite som de skulle hjälpa Sverige att vi snart är med i nato i händelse av inbördeskrig.

Du behöver en introduktion i begreppen förresten men jag har inte riktigt tid med de.

Jag tror ett av dina problem är att du tänker på inbördeskrig som en strid mellan två nationer eller folkgrupper som strider om territoriet i en stat. Där båda besitter en väll utvecklad försvarsmakt. Den typen har vi sett gott om i exempelvis gammla Balkan. Men inbördeskrig är ett vidare begrepp.

Nåja, frågan var att du sa att de kriminella klanerna skulle vinna. Och gav Hamas som exempel. Hamas har inte en tillstymmelse att vinna mot Israel. Göra mycket skada, absolut, men det är (som tidigare poängterat) något annat.

Tillägg: Vidare var det du som i din TS uteslutande argumenterade kring militärmakt. Att du nu insett att det var dumt och bytt fot innebär inte att den ursprungliga åsikten är mindre dum.

Citat:
Ursprungligen postat av Swe1227
Om invandrade klaner börjar kriga med en större grupp etniska svenskar, så antar du att försvarsmakten skulle ställa sig på de etniskt svenskarnas sida automatiskt ?

Ja, om krig förs mot den svenska staten utgår jag från att försvaret står på landets sida. Vill man påvisa motsatsen får man komma med belägg för detta.

Citat:
Ursprungligen postat av kommenurjorden
Hur många marktrupper har vi? Jämför med hur många muslimer i krigsför ålder vi har i landet så kanske du får en idé om hur underlägsna vårt försvar är när det kommer till antal manskap.

1. De tunga vapnen är somsagt inte speciellt användbara vid ett inbördeskrig såvida man inte vill jämna våra städer med marken och skicka både svenskar och muslimer i graven.

2. Som sagt, ett inbördeskrig kommer inte se ut som ett krig mellan två nationer som utspelar sig på fält osv. Försörjningen kommer ske via plundring, och ockupation av platser där saker kan produceras. Det kommer inte handla om två arméer som möts ute på fältet och behöver konvojer med försörjning. Det kommer utspelas över hela landet, i varje stad och by.

3. Jadu, via radio t.ex.? Enkelt att ta över platser med generatorer, solceller osv för att få tillgång till el.

Edit: sedan svarar du inte på frågan om varför du tror vår försvarsmakt hade valt sida på det sättet i ett inbördeskrig mellan olika etniska grupper?

Kan väl inledningsvis säga att jag inte svarade på frågan om var militären står berodde på att jag inte fått frågan, i vart fall inte vad jag sett. Vänligen se svar ovan.

Så, de kriminella gängen ska alltså utan utomstående hjälp beväpna sig och bygga upp en militär organisation som reellt utmanar den svenska försvarsmakten? Kom ihåg att frågan inte är huruvida dessa gruppen kan ställa till en jävla oreda, frågan är huruvida dessa grupper kommer vinna. Det är svårt att tolka det på något annat sätt än att nationen Sverige skulle förlora och få ett nytt styre. För detta krävs en enorm organisation, tunga vapen och i vart fall från mitt perspektiv omfattande stöd från omvärlden. Gängen har vapen, absolut. Men inte i närheten tillräckligt för att driva ett långvarigt inbördeskrig mot försvarsmakten. Det är rena fantasier.

Tillägg: Och då har vi inte heller beaktat hur bl.a. EU och NATO skulle ställa sig till en sådan konflikt.
Senast redigerad av Nulb 2022-07-25 kl. 20:10.
Citera
2022-07-25, 20:07
Medlem
LadySwedens avatar
Citat:
Och Israel är understödda av USA och därmed hela västvärlden. De har även ett försvar, militärpolis osv som är otroligt mycket starkare än Sveriges, både när det kommer till erfarenhet och utrustning.
Absolut, och det är därför "Israel" (se min signatur!) existerar.

Vad gäller Sverige är snarare destabiliseringen av landet syftande till en senare stabilisering, dvs ett övertagande. Åtminstone om vi följer mallen för hur KGB arbetade. Dvs;
Samma makter som destabiliserat vårt land "räddar oss" och stabiliserar= tar våldsmonopolet.
Senast redigerad av LadySweden 2022-07-25 kl. 20:09.
Citera
2022-07-25, 20:18
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Nulb
Nu kommer jag ångra mig att jag ger mig in i den här diskussionen, men…

Du menar alltså att en handfull gängkriminella ungdomar som redan idag håller på att skjuta ihjäl varandra i ett rasande tempo, beväpnade med undermåliga vapen, skulle ha en reell chans mot den svenska försvarsmakten?

Nog för att man kan föra en diskussion om hur Sveriges försvar står sig i förhållande till andra staters militärmakt, men i förhållande till ett gäng dåligt utrustade och än sämre organiserade ungdomar? Nja…

Tillägg: Inte bara reell chans, du menar att de mer eller garanterat skulle vinna… Jadu…

De skulle inte ha en chans mot polisen, om dessa fick fria händer, eller ens mot bönder med älgstudsare och hagelgevär. Det är ju bara att de fega svenska myndigheterna låter dem hållas som gör att de alls existerar.
Citera
2022-07-25, 20:21
Avslutad
Citat:
Kan väl inledningsvis säga att jag inte svarade på frågan om var militären står berodde på att jag inte fått frågan, i vart fall inte vad jag sett. Vänligen se svar ovan.

"Varför tror du förövrigt att våran mångkulturella och hbtq-certifierade försvarsmakt hade valt sida på det sättet?"

Skrev jag i mitt förra inlägg till dig, så visst har du fått frågan.

Citat:
Så, de kriminella gängen ska alltså utan utomstående hjälp beväpna sig och bygga upp en militär organisation som reellt utmanar den svenska försvarsmakten? Kom ihåg att frågan inte är huruvida dessa gruppen kan ställa till en jävla oreda, frågan är huruvida dessa grupper kommer vinna. Det är svårt att tolka det på något annat sätt än att nationen Sverige skulle förlora och få ett nytt styre. För detta krävs en enorm organisation, tunga vapen och i vart fall från mitt perspektiv omfattande stöd från omvärlden. Gängen har vapen, absolut. Men inte i närheten tillräckligt för att driva ett långvarigt inbördeskrig mot försvarsmakten. Det är rena fantasier.

Tillägg: Och då har vi inte heller beaktat hur bl.a. EU och NATO skulle ställa sig till en sådan konflikt.

Tror du har rätt dålig koll på hur dessa klaner faktiskt ser ut. Det handlar inte bara om några kriminella ungdomar utan om familjeklaner som opererar i hela Europa och Mellanöstern.

Tror även du överskattar den svenska försvarsmakten och som sagt, varför skulle den välja sida?

"En jävla oreda" är precis vad som enkelt hade kunnat kollapsa en stat som Sverige. Är inte så enkelt som att det är två sidor som möter varandra och den ena "vinner". Ett inbördeskrig hade totalt satt vårat samhälle ur spel.
Citera
2022-07-25, 20:24
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Redoxreaktion
De skulle inte ha en chans mot polisen, om dessa fick fria händer, eller ens mot bönder med älgstudsare och hagelgevär. Det är ju bara att de fega svenska myndigheterna låter dem hållas som gör att de alls existerar.

Håller med om att grupperingar med jägare osv. hade varit de som på riktigt hade kunnat utmana muslimerna (iaf på landsbygden). Vår polis eller försvarsmakt? Nej knappast. Du verkar inte ha någon aning om vad det är för folk man kvoterat in där på sistone. Det är folk som hellre skulle gå ned på knä och ta den i munnen framför att avfyra ett skott mot en stackars invandrad muslim.
Citera
2022-07-25, 20:29
Medlem
LadySwedens avatar
Citat:
"Varför tror du förövrigt att våran mångkulturella och hbtq-certifierade försvarsmakt hade valt sida på det sättet?"

Skrev jag i mitt förra inlägg till dig, så visst har du fått frågan.

Tror du har rätt dålig koll på hur dessa klaner faktiskt ser ut. Det handlar inte bara om några kriminella ungdomar utan om familjeklaner som opererar i hela Europa och Mellanöstern.

Tror även du överskattar den svenska försvarsmakten och som sagt, varför skulle den välja sida?

"En jävla oreda" är precis vad som enkelt hade kunnat kollapsa en stat som Sverige. Är inte så enkelt som att det är två sidor som möter varandra och den ena "vinner". Ett inbördeskrig hade totalt satt vårat samhälle ur spel.
Dessa klaner har ingen chans i Mellanöstern. Varför skulle de ha chans i Europa?
De är bara brickor i ett spel.
Citera
2022-07-25, 20:31
Medlem
Citat:
Håller med om att grupperingar med jägare osv. hade varit de som på riktigt hade kunnat utmana muslimerna (iaf på landsbygden). Vår polis eller försvarsmakt? Nej knappast. Du verkar inte ha någon aning om vad det är för folk man kvoterat in där på sistone. Det är folk som hellre skulle gå ned på knä och ta den i munnen framför att avfyra ett skott mot en stackars invandrad muslim.

Men måste också komma ihåg att våld föder våld. Den dagen en svensk soldat hänger skändad från en bro skulle all humanism vara bortblåst. Man skulle gå in i områden där fienden bor och bara massakrera folk, i synnerhet ifall deras överbefälhavare gav signaler det är okey.
Citera
2022-07-25, 20:38
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av sidsix
Men måste också komma ihåg att våld föder våld. Den dagen en svensk soldat hänger skändad från en bro skulle all humanism vara bortblåst. Man skulle gå in i områden där fienden bor och bara massakrera folk, i synnerhet ifall deras överbefälhavare gav signaler det är okey.

Var inte så längesedan en polis sköts till döds oprovocerat i Göteborg. Vad gjorde man från myndigheterna? Blev det fart och hårda tag mot de kriminella? Nej, man ursäktade det hela och försökte få det att se ut som ett misstag, sedan tystades det hela ned. Tror det kommer krävas rätt många skändade soldater innan det blir som du säger.
Citera
2022-07-25, 20:40
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av LadySweden
Dessa klaner har ingen chans i Mellanöstern. Varför skulle de ha chans i Europa?
De är bara brickor i ett spel.

Mellanöstern styrs till stor del av just klaner.
Citera
2022-07-25, 20:41
Medlem
Citat:
Var inte så längesedan en polis sköts till döds oprovocerat i Göteborg. Vad gjorde man från myndigheterna? Blev det fart och hårda tag mot de kriminella? Nej, man ursäktade det hela och försökte få det att se ut som ett misstag, sedan tystades det hela ned. Tror det kommer krävas rätt många skändade soldater innan det blir som du säger.
Nej ska nog som till ett sådant scenario som tråden beskriver, dvs fullt inbördeskrig där moral inte längre har någon betydelse.
Citera
2022-07-25, 20:42
Avslutad
Haha förortkidsen skulle inte ens överleva i 15 minuter mot den kvinnliga lottakåren.

De saknar strategi och fundamental krigsträning. De skulle springa omkring som yra höns och öppna måltavlor om det blev ett renrasigt inbördeskrig mellan det svenska samhället och dessa korkade blattar.

De har för låg IQ för att ens kunna organisera sig och skapa något som kan liknas vid en strategisk plan. De skulle börja skuta på varandra och ammunitionen skulle ta slut efter en timme och 99,9% av skotten skulle missa målen.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in