Citat:
Ursprungligen postat av
Flickpojken
De är en terror organisation dom är förmodligen nöjda med att plåga israell. Och sedan dö martyrdöden. Så jag skulle säga att som är ytterst framgångsrika.
Hur som helst hjälper de inte israell att dom har ett högteknologiskt försvar. Lika lite som de skulle hjälpa Sverige att vi snart är med i nato i händelse av inbördeskrig.
Du behöver en introduktion i begreppen förresten men jag har inte riktigt tid med de.
Jag tror ett av dina problem är att du tänker på inbördeskrig som en strid mellan två nationer eller folkgrupper som strider om territoriet i en stat. Där båda besitter en väll utvecklad försvarsmakt. Den typen har vi sett gott om i exempelvis gammla Balkan. Men inbördeskrig är ett vidare begrepp.
Nåja, frågan var att du sa att de kriminella klanerna skulle vinna. Och gav Hamas som exempel. Hamas har inte en tillstymmelse att vinna mot Israel. Göra mycket skada, absolut, men det är (som tidigare poängterat) något annat.
Tillägg: Vidare var det du som i din TS uteslutande argumenterade kring militärmakt. Att du nu insett att det var dumt och bytt fot innebär inte att den ursprungliga åsikten är mindre dum.
Citat:
Ursprungligen postat av
Swe1227
Om invandrade klaner börjar kriga med en större grupp etniska svenskar, så antar du att försvarsmakten skulle ställa sig på de etniskt svenskarnas sida automatiskt ?
Ja, om krig förs mot den svenska staten utgår jag från att försvaret står på landets sida. Vill man påvisa motsatsen får man komma med belägg för detta.
Citat:
Ursprungligen postat av
kommenurjorden
Hur många marktrupper har vi? Jämför med hur många muslimer i krigsför ålder vi har i landet så kanske du får en idé om hur underlägsna vårt försvar är när det kommer till antal manskap.
1. De tunga vapnen är somsagt inte speciellt användbara vid ett inbördeskrig såvida man inte vill jämna våra städer med marken och skicka både svenskar och muslimer i graven.
2. Som sagt, ett inbördeskrig kommer inte se ut som ett krig mellan två nationer som utspelar sig på fält osv. Försörjningen kommer ske via plundring, och ockupation av platser där saker kan produceras. Det kommer inte handla om två arméer som möts ute på fältet och behöver konvojer med försörjning. Det kommer utspelas över hela landet, i varje stad och by.
3. Jadu, via radio t.ex.? Enkelt att ta över platser med generatorer, solceller osv för att få tillgång till el.
Edit: sedan svarar du inte på frågan om varför du tror vår försvarsmakt hade valt sida på det sättet i ett inbördeskrig mellan olika etniska grupper?
Kan väl inledningsvis säga att jag inte svarade på frågan om var militären står berodde på att jag inte fått frågan, i vart fall inte vad jag sett. Vänligen se svar ovan.
Så, de kriminella gängen ska alltså utan utomstående hjälp beväpna sig och bygga upp en militär organisation som reellt utmanar den svenska försvarsmakten? Kom ihåg att frågan inte är huruvida dessa gruppen kan ställa till en jävla oreda, frågan är huruvida dessa grupper kommer
vinna. Det är svårt att tolka det på något annat sätt än att nationen Sverige skulle förlora och få ett nytt styre. För detta krävs en enorm organisation, tunga vapen och i vart fall från mitt perspektiv omfattande stöd från omvärlden. Gängen har vapen, absolut. Men inte i närheten tillräckligt för att driva ett långvarigt inbördeskrig mot försvarsmakten. Det är rena fantasier.
Tillägg: Och då har vi inte heller beaktat hur bl.a. EU och NATO skulle ställa sig till en sådan konflikt.