2017-08-01, 18:13
Medlem
Slottsgrytas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Slimrud
Om det blir "vår militär" så undrar jag ändå om det är svenska soldater med svenska värden som patrullerar, snarare blir det invandrare som utbildats till soldater och försetts med våra vapen som de vänder mot oss. Samma med polisen, osäkert om hjälper oss eller stjälper oss.

Det kan man undra, har börjat se en del MENA folk i poliskläder, sen är det ingen större tröst att halva styrkan består utav kvinnor.
Pratade med en polis vän till mig som sa att du kommer före i kön in i polisen om du är kärring eller av utländsk härkomst, sorgligt.

Är väl likadant i militären.

Tänkte mer om Nato eller USA rycker in?
Danskarna skiter väl i vilket och bara blockerar bron i gott skratt.

Ser väldigt mycket fram emot ett krig, känns som den enda lösningen just nu för Sveriges framtid.
Känns rätt laddat i dagsläget, saker och ting går liksom inte dölja längre, tror att det brakar loss 2018-2020 efter brutala skattehöjningar och sänkta bidrag.

Hela Malmö kommer stå i brand, en enda stor laglös krigzon där pansarvagnar dominerar gatorna.

Spännande ska det bli, man kan undra hur det var tänkt och mass deportera alla muslimer eller vad man gör av dem, fängelse läger eller utrotning.
Citera
2017-08-14, 17:54
Medlem
T.H.F.C.s avatar
Citat:
Med jämna mellanrum får jag frågan: vad tror du kommer att hända framöver, Jens? Med Sverige? Och med samhället?
De som frågar jobbar inte sällan inom kommunal och statlig förvaltning och inte sällan vittnar de om kaos på sina arbetsplatser; kaos, konflikter, underskott, önsketänk, dubbeltänk, trippeltänk och grovt åsidosättande av regelverk som arbetats fram under decennier av tålmodigt, blyertsgrått trial-and-error-tjänstehennatänk.
En annan stapelingrediens i soppan brukar vara ledningar och chefer som tittar bort alt. fokuserar på att uppfostra sin personal till - you guessed it - rätt värdegrund.
När jag får den här frågan grimaserar jag i mitt inre. Sveriges framtid är inget roligt samtalsämne men... numera är jag ändå helt ärlig och säger vad jag tror, trots att jag vet hur det framstår. Jag låter som en korsning av Ignatius J Reilly, Thomas Hobbes och The Unabomber.
Oh well, jag kastar in brasklappen: "Jag, mer än nån annan, hoppas att jag ska ha fel."... för att det inte ska se SÅ crazy ut.
Men i alla fall.
Här är facit på frågan, och så enkelt uppställt att till och med en anställd på Östersundsposten kan förstå det:
1) Förr eller senare kommer Sverige att få en regering som pga av yttre betingelser måste stirra sanningen i vitögat.
2) Den regeringen kommer på kort tid att behöva strypa en mängd bidrag och subventioner.
3) När de som drabbas av den nya världsordningen inser att det inte ramlar in mer pengar på ICA-kortet, att elen stängs av, att den infekterade tanden inte blir åtgärdad kommer två tydliga grupper att utkristallisera sig:
a) de som drar.
b) de som stannar.
4) De som stannar kommer att ha samma behov och önskemål som innan ICA-kortet sinade.
5) Många av dessa människor är - sorgligt nog - vana vid våld och kaos.
6) För många har våld och kaos varit normen under uppväxten på andra platser i världen.
7) I ett första stadium kommer dessa människor att dras mot stadskärnorna för att leta upp det de vill ha.
8) För att "hålla fortet" och skydda den byråkratiska apparaten kommer regeringen att tvångskommendera poliser från landsorten till tjänstgöring i de tre största städerna.
9) Det kommer inte att gå särskilt länge.
10) Många poliser kommer till slut att tänka: "Varför ska jag springa runt och riskera livet här när jag har barn och sambo hemma i Strömsund, Åmål, Växjö och/eller Robertsfors?"
11) Många poliser kommer att ta sin pistol och åka hem till Strömsund, Åmål, Växjö och/eller Robertsfors.
12) När stadskärnorna plundrats/kollapsat kommer hundratusentals desperata människor att studsa tillbaka ut genom förorterna och vidare mot landsbygden.
13) Den redan hårt överbelastade polisen kommer inte att klara att stävja den situationen. Heller.
14) Folk på landsbygden kommer att möta det nya hotet med våld och agera efter devisen: "skjut, gräv, tig"
15) Många av de som frontat det nuvarande samhällsexperimentet kommer att jagas av ilskna mobbar/enskilda vettvillingar. Deras kända ansikten, som en gång var deras största tillgång, kommer plötsligt att vara deras största nackdel.
16) Sverige kommer att drabbas av en balkanisering som få trodde möjligt.
17) Etablissemangets sista, desperata kväkande kommer att vara ett kollektivt "Vi har varit naiva! Förlåt!"
18) Det här är inget roligt eller eftersträvansvärt scenario.
19) ...men innerst inne vet du att det är sant.
20) Det bästa vi kan göra för att minimera skadorna av den nuvarande politiska härskarklassens värdegrundsinstallation av fallande dominobrickor är att i alla lägen agera som humanister och demokrater.
Det är vår enda chans.
21) Fast det skadar förstås inte att preppa lite (eller ganska mycket) parallellt med detta.
22) Hobbes skrev: "Hell is truth seen too late."
23) Hobbes hade rätt.
https://www.facebook.com/jens.ganman/posts/10154982063948251
Citera
2017-08-14, 19:27
Medlem
Sooks avatar
Ibland undrar jag om det sitter folk och runkar till tanken på ett inbördeskrig. Läser man sån där text kan man ju lätt få känslan av att vi bor i fullständigt kaos. Vi bor faktiskt fortfarande i ett av världens rikaste och säkraste länder. Glöm aldrig bort det.

Glöm tammefan aldrig bort det.

Folk som sprider dynga om sverige som det som ibland tydligen sänds i usa fattar inte vad dom gör.

De så kallade sverigevännerna är de som vill sverige sämst. De som hatar sverige mest, de som pratar om att flytta (oklart var).

Man kan diskutera sånt här för skoj skull, jag har inget problem med det. Men de som tror att det är på riktigt. Ni måste ha det bästa knarket i hela vida världen...

Se er omkring, helst utanför lägenheten som socialen betalar. Gärna utomlands om ni skulle få råd till det. Och glöm då inte hur jävla bra vi har det i Sverige...
Citera
2017-08-15, 07:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sook
Ibland undrar jag om det sitter folk och runkar till tanken på ett inbördeskrig. Läser man sån där text kan man ju lätt få känslan av att vi bor i fullständigt kaos. Vi bor faktiskt fortfarande i ett av världens rikaste och säkraste länder. Glöm aldrig bort det.

Glöm tammefan aldrig bort det.

Folk som sprider dynga om sverige som det som ibland tydligen sänds i usa fattar inte vad dom gör.

De så kallade sverigevännerna är de som vill sverige sämst. De som hatar sverige mest, de som pratar om att flytta (oklart var).

Se er omkring, helst utanför lägenheten som socialen betalar. Gärna utomlands om ni skulle få råd till det. Och glöm då inte hur jävla bra vi har det i Sverige...
Om jag för 10-15 år sedan skrivit att vi måste börja regulera invandringen, annars kommer vi få en våg av 150-200000 migranter på dörren om några år, hade du skrivit:
Citat:
Man kan diskutera sånt här för skoj skull, jag har inget problem med det. Men de som tror att det är på riktigt. Ni måste ha det bästa knarket i hela vida världen...

Nu visar det sig att vi "domedagsprofeter" fick rätt angående en migrationsvåg, vågar du lita på att vi inte får rätt angående upproret som komma ska när bidragen tagit slut?

Vi ser hur många uppför sig redan; på akuten när en polare blir skjuten, eller i förorten när någon blir arresterat eller ett lokal stängs ner.

Vad tror du kommer hända i Sverige, inte om, men när bidragen tagit slut?

Vågar du hoppas på en fredlig lösning, eller förbereder du dig på stök?
Citera
2017-08-15, 12:00
Medlem
Avpixlat har nu publicerat en artikel kring TS
http://avpixlat.info/2017/08/15/nar-valfardsstaten-ramnar-vantar-inbordeskriget/#more-208215

Ni som inte vill gynna avpixlat med klick, kan läsa f.d distriktsordförande i Uppsala ung vänster Malcom Kyeyune:
https://tinkzorg.wordpress.com/2017/07/25/escape-from-rosengard/
Citat:
Vad vi i Sverige har gjort är att tillföra ett stort antal människor som av formella och praktiska skäl kräver att få resurser omfördelade till sig. Vad vi däremot inte har gjort är att skjuta till fler människor som det går att omfördela från. Detta håller i skrivande stund på att placera våra kommuner i en allt mer omöjlig situation. De ombeds att ”inte ställa grupp mot grupp”, men problemet är att detta är vad budgetering av begränsade resurser bokstavligen handlar om. I ett läge där det inte finns pengar till både skola och socialtjänst så krävs det inte att någon människa bär på taskiga attityder för att tvinga fram att grupper ställs mot varandra: de objektiva förutsättningarna tvingar själva fram detta, helt utan mänsklig inblandning. Objektiva faktorer är dessutom inte mottagliga för olika former av värdegrundsarbete: de bara existerar, och de tvingar människor att foga sig oavsett vad dessa människor råkar tycka.

Citat:
Gissningsvis kommer många flyktingar och nysvenskar i detta läge självmant att välja att återvända till sina hemländer, eller ta chansen att flytta till den släkt de kanske aldrig träffat tidigare. Detta på grund av att Sveriges utsatta områden vid det laget kommer att vara genuint fattiga och genuint farliga, med medellivslängder uppemot tio-tjugo år under genomsnittet och begränsad eller obefintlig public service. Dessa områden kommer dessutom att vara skådeplatserna för stora mängder av allt mer brutalt etniskt våld, i takt med att de majoritetssvenskar som har oturen nog att bo nära eller i dessa områden utsätts för ständigt ökande nivåer av rån och övergrepp och över tid börjar ge tillbaka med ungefär samma mynt.

Kusligt hur lika vänster och högerdebattörer ser på Sveriges framtid
Citera
2017-08-15, 12:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Alfa5
Svenskarna kommer aldrig starta ett inbördeskrig. För bekväma av sig.
Tror inte jag häller. Men som "tur" är så finns det några hundratusen med andra kulturer, där man inte har svårt att ty till våld när man vill nå fram med sin sak.
Citera
2017-08-15, 12:53
Medlem
Om det någonsin händer, alldeles för långt tyvärr.

När svensken kommer på att "oj, man kanske borde ha en pepparspray på sig för självförsvar när man rör sig utomhus" så har det redan nått den nivån att du borde ha skaffat vapenlicens, militärutbildning och bunkrat upp med automatvapen och ammunition för 10 år sedan.
Citera
2017-08-15, 21:02
Medlem
Sooks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Norsk80
Om jag för 10-15 år sedan skrivit att vi måste börja regulera invandringen, annars kommer vi få en våg av 150-200000 migranter på dörren om några år, hade du skrivit:

Nu visar det sig att vi "domedagsprofeter" fick rätt angående en migrationsvåg, vågar du lita på att vi inte får rätt angående upproret som komma ska när bidragen tagit slut?

Vi ser hur många uppför sig redan; på akuten när en polare blir skjuten, eller i förorten när någon blir arresterat eller ett lokal stängs ner.

Vad tror du kommer hända i Sverige, inte om, men när bidragen tagit slut?

Vågar du hoppas på en fredlig lösning, eller förbereder du dig på stök?

Vad du skrev eller inte skrev för tio år sen är ju rätt ointressant. Det är judessutom två helt skilda saker.

Men det intressanta du skriver "vad händer när bidragen tar slut" kräver ett svar. Taskig ekonomi är helt klart ett incitament för att destabilisera samhället. Det kan helt klart bli upplopp. Se tex på grekland. Steget till inbördeskrig/krig är dock oerhört stor. Det kräver att en stor del av samhället kopplas bort och att en hel organisation kan byggas upp. Allt är möjligt förstås.

Däremot är detta inget som kommer stå mellan invandrare och svenskar. Invandrare är långtifrån en homogen grupp. Och svenskar är är ännu i kraftig majoritet, än mer mot olika mindre invandrargrupper.

Ett inbördeskrig skulle i sådana fall ske mellan olika svenska grupperingar.
Citera
2017-08-17, 22:40
Medlem
Darwins avatar
Tycker det är konstigt att det inte brutit ut ännu.

När nu IS i princip förlorat sitt kalifat i Irak/Syrien borde deras nästa steg vara att upprätta ett nytt kalifat i Sverige, där vi rullat ut röda mattan för all världens islamister sedan årtionden tillbaka. Sverige är ju redan islamisternas semesterparadis.

Det enda de behöver göra är ju att hissa IS flaggan i Malmös Kommunhus, och vips kommer det flockas tiotusentals, hundratusentals islamister som flugor till dynghögen.

Jag tror inte ens det officiella Sverige skulle göra något; Margot skulle kanske göra ett officiellt uttalande om att hon var tveksam men försiktigt optimistisk över den nya statsbildningen, men annars tror jag islamisterna skulle få hållas bäst de ville.
Citera
2017-08-18, 11:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Darwin
Tycker det är konstigt att det inte brutit ut ännu.

När nu IS i princip förlorat sitt kalifat i Irak/Syrien borde deras nästa steg vara att upprätta ett nytt kalifat i Sverige, där vi rullat ut röda mattan för all världens islamister sedan årtionden tillbaka. Sverige är ju redan islamisternas semesterparadis.

Det enda de behöver göra är ju att hissa IS flaggan i Malmös Kommunhus, och vips kommer det flockas tiotusentals, hundratusentals islamister som flugor till dynghögen.

Jag tror inte ens det officiella Sverige skulle göra något; Margot skulle kanske göra ett officiellt uttalande om att hon var tveksam men försiktigt optimistisk över den nya statsbildningen, men annars tror jag islamisterna skulle få hållas bäst de ville.

Jag tycker att det är konstigt att det inte ens är några bråk/mord mellan invandrare och fattiga svenskar/pundare ? Det tycker jag att man borde ha märkt av en del vid det här laget?
Citera
2017-08-19, 08:20
Medlem
Europes avatar
Det är väl rimligt att nu hävda att det definitivt finns två läger i Sverige, som är till 100% oförmögna att möta varandra? Som varken kan förstå den andres ståndpunkt eller ens lyssna på den andre? Där den ena sidan utgörs och backas upp av regimen/staten, medan den andra sidan består av en allt mer växande andel av befolkningen? Polariteten är total. Samt att åtminstone den ena sidan anser att den andra driver landet i en riktning som kommer förstöra framtiden totalt, d.v.s. desperationen blir allt värre?

Och som jag har skrivit så många gånger tidigare, så kommer inte ett eventuellt inbördeskrig bli mellan svenskar och invandrare, utan mellan massinvandringsvurmande PK-svenskar å ena sidan, samt de som vill rädda det svenska samhället från den kommande kollapsen och Sverige förvandling till en 'failed state'. Sedan lär det definitivt finnas andra som blandar sig i (inte minst främmande makt) och frifräsare (islamister, kriminella klaner m.fl.) som krigar mot alla andra.
Senast redigerad av Europe 2017-08-19 kl. 08:22.
Citera
2017-08-19, 08:48
Medlem
Europes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HitlersAnus
Om det någonsin händer, alldeles för långt tyvärr.

När svensken kommer på att "oj, man kanske borde ha en pepparspray på sig för självförsvar när man rör sig utomhus" så har det redan nått den nivån att du borde ha skaffat vapenlicens, militärutbildning och bunkrat upp med automatvapen och ammunition för 10 år sedan.

Samtidigt finns det lite tecken på att fler faktiskt skaffar vapen (i första hand enklare försvar, som tårgas), vapenlicenser, tar jägarexamen, söker till skytteklubbar o.s.v. Jag vet inte om det finns säkrare statistik för de tre sistnämnda punkterna, där man kunde få veta det säkert. I vilket fall, när jag hör lite på hur snacket går, så verkar det alltid vara de som är kritiska till regimens asylpolitik och PK-religion, de som oroar sig för utvecklingen och samhället hela framtida existens, som tar sådana steg (jag vill t.o.m. minnas att Katerina Janouch var inne på det i den omtalade intervjun i tjeckisk TV, fast jag såg i och för sig inte själv intervjun, så jag kan ha missförstått det). En frågeställning jag har haft ett tag är om den regimlojala PK-svenskarna förbereder sig på samma sätt för befarade framtida konflikter och hotbilder? Jag menar, utåt torgför de ju bilden av att hoten och problemen blir allt färre och att det inte finns någon anledning till oro, så det vore väl lite lustigt om de samtidigt förbereder sig för att behöva försvara sina liv?

För det vore verkligen önskvärt att det endast är regim- och systemkritikerna, sverigevännerna m.fl. som förbereder sig, medan de regimlojala, PK-svenskarna och samhällsförstörarna inte gör det.

Jag själv har fortfarande som målsättning att flytta till Finland, för jag är för äcklad och less på svenskarna för att längre vilja leva med dem (jag har finska rötter och har alltid haft nära kontakt med Finland, men är född i Sverige). Jag har i 20 år varnat för all den skit vi delvis redan har sett, delvis har börjat se och det som fortfarande komma skall (problemet med försvaret, det nedlagda totalförsvaret, den allt värre situationen inom polismyndigheten, vårdkrisen, förfallet inom svensk grund-, gymnasie- och högskola o.s.v.). Reaktionen från alla regimtroende svenskar har varit ungefär som en daglig spottloska i ansiktet. Det räcker för mig. Jag har gjort mitt för att stoppa katastrofen. Vi kan även objektivt dra slutsatsen att allt det var fullständigt bortkastad tid och energi av mig.

Men trots det, då jag inte vet exakt när jag kommer att flytta, så har jag börjat träna upp mig fysiskt (jag har faktiskt börjat ha olika länders försvarsmakters fysiska krav på soldater som målsättning), ska inom kort börja träna kampsport, ska inom kort ta jägarexamen, ska söka till skytteklubb, skaffa vapenlicens, jag ska börja bunkra upp med viktiga redskap och livsmedel o.s.v. Jag undrar hur många andra som gör likadant, speciellt med tanke på att många svenskar har knappast ett 'naturligt' alternativt hem att flytta till, om de nu inte vill istället flytta till ett helt främmande land? För jag är ändå - åtminstone utifrån min egen bedömning - inte alls värst lik t.ex. diverse militias och 'preppers' i USA, som i mina ögon i regel framstår som lite tossiga med för blind tro på diverse konspirationsteorier och som biter sig lite väl mycket fast vid diverse principer.
Senast redigerad av Europe 2017-08-19 kl. 08:53.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in