Citat:
Ursprungligen postat av
HitlersAnus
Om det någonsin händer, alldeles för långt tyvärr.
När svensken kommer på att "oj, man kanske borde ha en pepparspray på sig för självförsvar när man rör sig utomhus" så har det redan nått den nivån att du borde ha skaffat vapenlicens, militärutbildning och bunkrat upp med automatvapen och ammunition för 10 år sedan.
Samtidigt finns det lite tecken på att fler faktiskt skaffar vapen (i första hand enklare försvar, som tårgas), vapenlicenser, tar jägarexamen, söker till skytteklubbar o.s.v. Jag vet inte om det finns säkrare statistik för de tre sistnämnda punkterna, där man kunde få veta det säkert. I vilket fall, när jag hör lite på hur snacket går, så verkar det alltid vara de som är kritiska till regimens asylpolitik och PK-religion, de som oroar sig för utvecklingen och samhället hela framtida existens, som tar sådana steg (jag vill t.o.m. minnas att Katerina Janouch var inne på det i den omtalade intervjun i tjeckisk TV, fast jag såg i och för sig inte själv intervjun, så jag kan ha missförstått det). En frågeställning jag har haft ett tag är om den regimlojala PK-svenskarna förbereder sig på samma sätt för befarade framtida konflikter och hotbilder? Jag menar, utåt torgför de ju bilden av att hoten och problemen blir allt färre och att det inte finns någon anledning till oro, så det vore väl lite lustigt om de samtidigt förbereder sig för att behöva försvara sina liv?
För det vore verkligen önskvärt att det endast är regim- och systemkritikerna, sverigevännerna m.fl. som förbereder sig, medan de regimlojala, PK-svenskarna och samhällsförstörarna inte gör det.
Jag själv har fortfarande som målsättning att flytta till Finland, för jag är för äcklad och less på svenskarna för att längre vilja leva med dem (jag har finska rötter och har alltid haft nära kontakt med Finland, men är född i Sverige). Jag har i 20 år varnat för all den skit vi delvis redan har sett, delvis har börjat se och det som fortfarande komma skall (problemet med försvaret, det nedlagda totalförsvaret, den allt värre situationen inom polismyndigheten, vårdkrisen, förfallet inom svensk grund-, gymnasie- och högskola o.s.v.). Reaktionen från alla regimtroende svenskar har varit ungefär som en daglig spottloska i ansiktet. Det räcker för mig. Jag har gjort mitt för att stoppa katastrofen. Vi kan även objektivt dra slutsatsen att allt det var fullständigt bortkastad tid och energi av mig.
Men trots det, då jag inte vet exakt när jag kommer att flytta, så har jag börjat träna upp mig fysiskt (jag har faktiskt börjat ha olika länders försvarsmakters fysiska krav på soldater som målsättning), ska inom kort börja träna kampsport, ska inom kort ta jägarexamen, ska söka till skytteklubb, skaffa vapenlicens, jag ska börja bunkra upp med viktiga redskap och livsmedel o.s.v. Jag undrar hur många andra som gör likadant, speciellt med tanke på att många svenskar har knappast ett 'naturligt' alternativt hem att flytta till, om de nu inte vill istället flytta till ett helt främmande land? För jag är ändå - åtminstone utifrån min egen bedömning - inte alls värst lik t.ex. diverse militias och 'preppers' i USA, som i mina ögon i regel framstår som lite tossiga med för blind tro på diverse konspirationsteorier och som biter sig lite väl mycket fast vid diverse principer.