Citat:
Någon som rest till USA i år?
Vad kan dom se gällande belastningsregister om man svarar nej på alla frågor?
Kan man åka dit om man har en pågående skyddstillsyn?
Kollar dom sociala medier (alltså måste man uppge sina konton, eller är det frivilligt?)
Kollar dom upp arbetsgivare som man uppger?
Kan dom begära åtkomst till min telefon, och gå igenom bankkonton och liknande?
Vad kan dom se gällande belastningsregister om man svarar nej på alla frågor?
Kan man åka dit om man har en pågående skyddstillsyn?
Kollar dom sociala medier (alltså måste man uppge sina konton, eller är det frivilligt?)
Kollar dom upp arbetsgivare som man uppger?
Kan dom begära åtkomst till min telefon, och gå igenom bankkonton och liknande?
Citat:
"Kollar dom sociala medier (alltså måste man uppge sina konton, eller är det frivilligt?)"
Tvivlar dom har tid alls......så lenge dom inte tror du er en terrorist ler det nog gå bra
"Kollar dom upp arbetsgivare som man uppger?"
Samma.....
"Kan dom begära åtkomst till min telefon, och gå igenom bankkonton och liknande?"
Varfør , så lenge det inte har med mord/droger att gøra.....dom har inte tid till sådant
Tvivlar dom har tid alls......så lenge dom inte tror du er en terrorist ler det nog gå bra
"Kollar dom upp arbetsgivare som man uppger?"
Samma.....
"Kan dom begära åtkomst till min telefon, och gå igenom bankkonton och liknande?"
Varfør , så lenge det inte har med mord/droger att gøra.....dom har inte tid till sådant
I första kontrollen är det kanske en eller två frågor max men om du har ett konstigt beteende eller hamnar i stickprov så blir du intagen till steg två.
Där sker det en mer ingående kontroll.
Om de tycker att du är otydlig eller undvikande mm så kan de be om tillgång till mobilen / datorn mm.
Givetvis behöver man inte ge dem det men man kan få inreseförbud mellan ett år och för alltid.
Det fungerar inte heller att ha en tom ny mobil, det är också misstänkt.
Det är alltid gränskontrollen som avgör om man får komma in eller inte.
De har möjlighet att kolla upp allt men det sker bara vid en högre misstanke om att det pågår något väldigt skumt.