2012-04-20, 15:18
Medlem
Tja alla

Jag köpte en diamantring för 30 tusen igår.
Idag ser jag fortfarande pengarna som vanligt. inte på disponibelt eller saldo

Har de missat något. Som jag vet så ska pengar dra direkt eller synas att man har varit där och köpt. rätta mig om jag har fel.

våga inte ringa heller
Citera
2012-04-20, 15:20
Medlem
Psychopatricks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av win8
Tja alla

Jag köpte en diamantring för 30 tusen igår.
Idag ser jag fortfarande pengarna som vanligt. inte på disponibelt eller saldo

Har de missat något. Som jag vet så ska pengar dra direkt eller synas att man har varit där och köpt. rätta mig om jag har fel.

våga inte ringa heller

Vissa kortstationer tar längre tid innan de drar, vissa upp till 3 dagar efter ett köp. Om jag var du skulle jag inte bränna pengarna än
Citera
2012-04-20, 15:21
Bannlyst
Du har tur säg inget till någon, men gå dit och köp något dyrt igen nöj dig inte med 30K smacka på ordentligt.
Citera
2012-04-20, 15:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av redigredig009
Du har tur säg inget till någon, men gå dit och köp något dyrt igen nöj dig inte med 30K smacka på ordentligt.

haha väntar lite till innan jag köper största diamanten butiken har
Citera
2012-04-20, 15:40
Medlem
speedypeedys avatar
rätt sjukt att dom kör offlinetransaktioner på såna summor :O
Citera
2012-04-20, 15:40
Medlem
SchackMatts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Psychopatrick
Vissa kortstationer tar längre tid innan de drar, vissa upp till 3 dagar efter ett köp. Om jag var du skulle jag inte bränna pengarna än
Korrekt. Det inträffar om kortterminalen är offline. Förmodligen syns köpet på kortet under början av nästa vecka, om inte idag.
Citera
2012-04-20, 16:00
Medlem
Fris avatar
Om kortet dragits i en kassa så har den säkerligen sagt att köpet är godkänt och skrivit ut kvitto, så beloppet kommer att dras. Det ska mycket till för att det inte ska funka. Sorry!

Jag köpte en gång kontorsmöbler i en butik, men de levererades utan att jag fakturerades. Försäljaren i butiken räknade väl med att fakturan skulle lämnas vid leverans, och de som levererade räknade väl med att jag fakturerats vid köpet. Nån månad senare gick jag förbi butiken på trottoaren utanför, och försäljaren rusade ut efter mig och sa andfått att han tappat bort min adress. Så jag gav honom den. Men misstag begås verkligen. Folk är ibland så upptagna med att sälja och leverera att de glömmer bort att ta betalt. Och varför ska man utföra deras administrativa arbete åt dem? Tar de inte betalt så gör de inte. De kanske har jätte jätte mycket å göra nu i back office, eller så lottar de ut att vissa kunder slipper betala som en slags promotion, vad vet jag, det får de ju göra som de själva vill. Så vänta å se.
Citera
2012-04-20, 16:02
Medlem
Fris avatar
Citat:
Ursprungligen postat av speedypeedy
rätt sjukt att dom kör offlinetransaktioner på såna summor :O
Det har väl att göra med vilket kreditkort man har? Ju högre status på kortet, desto större betalningar kan man göra offline. Ett betalkort utan kredit är oanvändbart offline. Eller har jag fel där?
Citera
2012-04-20, 16:15
Medlem
speedypeedys avatar
nja, jag har ingen kredit på mitt ena kort och det går o köra offlinetransaktioner med det också, en affär där jag bor kör alltid offline så...
Citera
2012-04-20, 20:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Fri
Det har väl att göra med vilket kreditkort man har? Ju högre status på kortet, desto större betalningar kan man göra offline. Ett betalkort utan kredit är oanvändbart offline. Eller har jag fel där?

Du har fel, tex dom flesta taxibolag kör offlineköp. Så det har inget med om du har kredit eller inte
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in