• 9
  • 10
2012-05-19, 17:42
Medlem
Jeremy.Clarksons avatar
Dricksar gör jag endast om det är en väldigt fin restaurang. Det är sällan man får någon matupplevelse i Sverige på restauranger som tar under 3-400 för en varmrätt. Då brukar jag slänga på en 100-lapp i dricks på notan.

Om jag är utomlands dricksar jag aldrig, går ändå inte tillbaka till samma restaurang då jag gillar att prova runt när man ändå är ute och reser.
Citera
2012-05-23, 02:59
Medlem
Fanvadcoolts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Olepeter
Vem fan ger dricks idag? En ännu större fråga: Varför ska jag ge dricks? Mer eller mindre ställen alla ställen jag har käkat på är servicen undermålig (om man jämför med utlandet).

Sluta käka på McDonalds eller sunkiga bykrogar då.

Det är skillnad på att sitta ner och äta en bit mat med något random vin eller öl på att få sitta ner och bli knullad i munnen av magiska smaker där personalen gör allt för att du ska få en fantastisk upplevelse.

Men jag antar att merparten här tycker att gå ut och käka fläskfile med bea med en stor stark är en upplevelse....
Citat:
Hur bra dricks förtjänar du?
– Jag tar inget för givet. Men det är klart, om jag jobbat arslet av mig och det står en nolla på slippen kommer jag inte lägga manken till om sällskapet kommer tillbaka. Du får den service du dricksar för. Tänk på det om du planerar att bli stammis.

Den människan har INGEN jävla stolthet, jag ger samma jävla service till gamla tanter som vill ha fjärde påtåren på sitt kaffe till chefen på ett stort företag som beställer tolv Mojitos.
Senast redigerad av Fanvadcoolt 2012-05-23 kl. 03:02.
Citera
  • 9
  • 10

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in