Citat:
Ursprungligen postat av
RetroLover
Har inte riktigt lyckats hitta svar på frågan kring att snorta Sobril/Oxascand. Jag har panikångest som jag fått dessa utskrivna för. Har buspiron som jag snortar, men benso är ju en helt annan sak.
Har fått en ask på 25 st 5mg tabletter som jag får ta när ångesten är som värst. Blev dock väldigt besviken på att de inte gör ett dugg. Har provat att ta 2 st på samma gång, men inte heller det har gett någon effekt.
Denna ask är den enda jag kommer få utskriven, så jag vill att de tabletter jag har ska göra så mycket nytta som möjligt.
Så till min fråga - Är det någon som har erfarenhet av att snorta Sobril/Oxascand? Jag söker inte ett rus, utan en lugnande effekt. Om det är säkert att snorta, hur stor dos och hur ofta kan man tänkas göra det? Vill inte bränna igenom alla tabletter utan att de har kommit till någon nytta för mitt mående.
Har googlat runt utan att ha hittat specifika svar, så det vore guld om någon här har erfarenhet eller kunskap.
Jag håller med de övriga som också har besvarat din fråga. Sobril skall ej snortas, det är bara omständligt och slöseri med tabletter.
Svälj dom alt smält under tungan om du vill ha ett aningen snabbare påslag, effekten kommer dock bli densamma bara att de börjar verka lite fortare.
Förövrigt så är 10 mg Sobril en rätt klen dos om man verkligen har svår ångest.