2007-12-23, 03:28
Medlem
senast jag tog sobril tog jag 100mg+, hände inget speciellt...
blir mer påverkad av 5mg xanor än av 100+ sobril. sjukt.
Citera
2007-12-23, 03:54
Medlem
YeOl´MadHatters avatar
Känns lite som att starta en supporter klubb för Hellsåker Idrottsförening faktiskt

Tycker personligen de är för klena men ja, de är säkert perfekta för vissa, tar iofs ingen benso alls längre. Finns ju givetvis undantag såklart.

Nej fan, jag är ledsen Nemesis men som William Shatner sade: "I can´t get behind this!!!"
Citera
2007-12-23, 07:48
Medlem
alprazolam_s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mqa
Jag tycker då inte om det, det är i stort sett verkningslöst.
Man blir lugn, trött mest och helt utan flumeffekt.
Citera
2007-12-23, 07:52
Medlem
Clonazepams avatar
om man vart vaken ett antal dagar o man är et vrak. så får man en lugnande effekt iaf
Citera
2007-12-23, 12:07
Medlem
Nemesis1s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av knarklyft
senast jag tog sobril tog jag 100mg+, hände inget speciellt...
blir mer påverkad av 5mg xanor än av 100+ sobril. sjukt.
Duuuh... Kanske det har något att göra med att 5 mg alprazolam är ekvivalent dos med 150 mg oxazepam??

Men det betyder inte att alprazolam är bättre än oxazepam, bara att det är mer dospotent... LSD är omkring 1000 gånger så dospotent som meskalin, men inte betyder det att LSD är en bättre tripp...
Citera
2007-12-23, 12:20
Medlem
cgb spenders avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Nemesis1
Duuuh... Kanske det har något att göra med att 5 mg alprazolam är ekvivalent dos med 150 mg oxazepam??

Men det betyder inte att alprazolam är bättre än oxazepam, bara att det är mer dospotent... LSD är omkring 1000 gånger så dospotent som meskalin, men inte betyder det att LSD är en bättre tripp...

Nemesis, föredrar du sobril före valium, de båda är väldigt lika rusmässigt.
Citera
2007-12-23, 12:34
Medlem
Nemesis1s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av cgb spender
Nemesis, föredrar du sobril före valium, de båda är väldigt lika rusmässigt.
Jag tycker också de är väldigt lika rent effektmässigt, men diazepam har nackdelen att det har en halveringstid på typ 200 timmar om man räknar med alla aktiva metaboliter!
Citera
2007-12-23, 13:16
Medlem
cgb spenders avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Nemesis1
Jag tycker också de är väldigt lika rent effektmässigt, men diazepam har nackdelen att det har en halveringstid på typ 200 timmar om man räknar med alla aktiva metaboliter!

att diazepam har en väldigt lång halveringstid behöver inte vara något negativt egentligen även om jag själv också föredrar benso med kort ½-tid.

du ser väl subutex långa halveringstid som en fördel ine sant?

får du sobril utskrivet btw?
Citera
2007-12-23, 13:36
Medlem
Nemesis1s avatar
Citat:
att diazepam har en väldigt lång halveringstid behöver inte vara något negativt egentligen även om jag själv också föredrar benso med kort ½-tid.

du ser väl subutex långa halveringstid som en fördel ine sant?
Beror väl på vad du menar med "lång"... Subutex har en halveringstid på ca 37 h... Det kan man åtminstone ta en gång i veckan utan att det lagras i kroppen från gång till gång... 200 h är ju å andra sidan helt sinnessjukt lång tid... Nån måtta får det väl ändå vara!
Citat:
får du sobril utskrivet btw?
Jag har faktiskt ganska stor erfarenhet av många olika bensodiazepiner, både såna jag fått på recept och köpt på gatan... Diazepam, oxazepam, alprazolam, klonazepam, lorazepam, fenazepam, temazepam, triazolam och klordiazepoxid är de bensodiazepiner jag på rak arm kommer på att jag tagit... Inte för att skryta, men jag måste väl försvara mig lite då jag säkerligen annars får en stor "n00b"-stämpel på mig för att jag verkligen säger att jag ser oxazepam som en av mina favoriter...
Citera
2007-12-23, 13:50
Medlem
Afonsos avatar
Kan man säga att 15 mg av oxazepam motsvaras av 7,5 mg diazepam? Ungefär samma effekt?
Citera
2007-12-23, 13:53
Medlem
Nemesis1s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Afonso
Kan man säga att 15 mg av oxazepam motsvaras av 7,5 mg diazepam? Ungefär samma effekt?
Ja, det kan man nog... De flesta tabeller som jämför ekvivalenta doser mellan olika bensodiazepiner brukar skriva att 15 mg oxazepam antingen motsvarar 5 eller 10 mg diazepam... Själv tycker jag 10 mg dia är mer likt 15 mg oxa, men alla människor fungerar ju olika, därför skall man bara se tabellerna som en vägledning och inte som några absoluta fakta...
Citera
2007-12-23, 13:59
Medlem
Shrapnels avatar
Jag gillar faktiskt också oxazepam. En näve såna + nån öl + en holk ger ett riktigt trevligt vardagsrus. Men favoritbenso skulle jag knappast kalla det.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in