2015-02-03, 20:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Rollsroys
Hej!! Jag har influensa och behöver verkligen få sova!!!
Har kanske drygt 4 oxascand kvar och tog två för 30 min sedan. Känner mig varken påverkad, lugnare eller sömnigare.

Hur kommer det sig? Behöver man ta många för någon verkan?
Hur är toleransen? Jag kan ta 5 st utan att känna något speciellt
Citera
2015-02-04, 00:00
Medlem
Fick sobril 10 mg X 25 av en läkare mot grov ångest och panik när jag ska sova och vid attackerna men skulle inte få mer än detta paket, har även panikångest fall det blir för mycket folk runt omkring mig, om denna nu funkar hur fan ska jag göra när paketet e slut :C något tips?
Citera
2015-02-04, 13:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sjukdom-1854
Hur är toleransen? Jag kan ta 5 st utan att känna något speciellt

Jadu, jag vat inte var min tolerans gräns ligger. Bara tagit Oxascand en gång förut och då var det ungefär samma. Men då tog jag det under vinterkräksjuka. tog (1 Oxascand och 1 sömntablett).
Citera
2015-02-08, 14:08
Medlem
bdbdbdbds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lumbern
Fick sobril 10 mg X 25 av en läkare mot grov ångest och panik när jag ska sova och vid attackerna men skulle inte få mer än detta paket, har även panikångest fall det blir för mycket folk runt omkring mig, om denna nu funkar hur fan ska jag göra när paketet e slut :C något tips?

Dom är ju sjukt obildade läkarna på detta, fick ta fram div. Bevis för att få stesolid istället mot liknande, så skriver dom typ en halv till en tablett vid mkt stark ångest när man behöver 3x 10mg iallafall

Oxazepam (sobril, oxascand mm) tar typ en timme att verka för mig, och de små doserna hjälper inte ett skit vid en PÅ attack, försök få stesolid i stället , nämn att xanor skulle va bäst då det verkar snabbast och är starkast men är i princip omöjligt att få ut längre, däremot ett mellanting som leder till att inga attacker ens uppkommer och gör de det så funkar diazepam fan så mkt bättre än Oxazepam.

Den läkere jag talar om var helt säker på att sobril var bäst och dessutom togs upp snabbast... Fick använda lite övertalning och visa några andra källor än vad de får för "fakta" från socialstyrelsen..

Tipset är försök byta till stesolid eftersom du provat och att det inte alls fungerat och du har dödsångest attacker o.s.v . Stesolid är inte optimalt men fan så mkt bättre...

Annars kan du för tillfället köpa lagligt en av de starkaste benz jag stött på flubromazolam det lär ta bort alla besvär, lite långsamt påslag men sitter i ett par veckor typ...

Nej men det är bra om du inte blir beroende.. Så svagt som möjligt, men de borde fan kunna skriva ut några enstaka xanor att ha i nödfall tycker man...

Skulle vilja påstå att just sobril leder till flest beroenden då man måste ta det hela tiden för att förhindra att några attacker uppkommer, du måste rätt snabbt skaffa fler olagligt och då är det betydligt enklare att få tag i starkare sorter svart, istället för att skriva ut nåt som hjälper och bara tas vid behov...
Senast redigerad av bdbdbdbd 2015-02-08 kl. 14:22.
Citera
2015-02-20, 07:56
Medlem
SvarifaxxALaUes avatar
Jag tycker att Oxazepam är skönt att blanda med andra bensoz då det inte tar över på nåt sätt. När jag hade 15mg:arna sobril samt 10mg arna Stesolid på recept så brukade jag ta en 15mg Sobril samt en halv 10:a Stesolid, och vid behov ta den andra halvan Stesolid efter 30-60 min om jag inte var nöjd!
Det var sköna tider. Nu behöver jag bra mycket mer än så för att uppnå samma effekter :/
Har inte det på recept längre heller, men senast jag tog så behövde jag minst 25-30mg Oxazepam för att få samma effekt.

Har en vän som intog 105mg Oxazepam en gång innan han skulle till tandläkaren, där han dessutom skulle få Midazolam (Oral lösning). Jättedumt och onödigt jag vet. Hans kontaktperson kom iaf och hämtade honom, då det var ett krav för att han skulle få gå hem direkt. Brukar vara så att när man fått Midazolam så måste man vänta minst en timme innan man går hem alternativt ha sällskap av någon man känner. Har varit så för mig med. Hur som helst, dom kom bara några hundra meter från utgången innan han började vingla som om han var riktigt berusad. Till slut kunde han inte gå varpå kontaktpersonen ledde honom till akuten. Han somnade och vaknade upp några timmar senare i en sjukhussäng, men fick gå hem framåt kvällen.

Den kvällen sov han tydligen väldigt gott och han påstod sig även vara lite "efterbensad" dagen efter

Rekommenderar ingen att ta så höga doser som 105mg dock. Jag själv skulle inte ta mer än 50-60 mg Oxazepam som mest och då har jag ganska hög tolerans mot de flesta Bensos. (Äter ca 3-5mg Xanor om dagen, kan ta upp till 3-5mg Flunitrazepam utan att somna osv.)

/Mvh
Citera
2015-02-20, 18:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av bdbdbdbd
Tar längre tid för upptag, däremot fortfarande för dåligt ryckte denna "tant benso" i mitt tycke

Nu var det länge sen och doserna måste vara stora men har varit en a favoriterna personligen, använde 50mg tabs när jag använde denna som mest, doser på allt från 200mg upp till bortåt 700mg som absolut mest , låg och flöt bara med väldigt skön känsla i kroppen, dessutom har jag inga minnesluckor oavsett dos verkar det som...

Svårt att skaffa mängder av det till ok pris nuförtiden dock, annars skulle jag gärna testa denna igen i stor dos, nånstans 3-500mg, vet dock ingen/ingenstans som säljer blister med 50mg are i vad jag vet om, vilket är det som önskas, nån som vet om de har kvar dessa i Tyskland?

Håller med nu va det länge sen ja hade sobril svag benzo som sagt men tryckte man i sig 250-300mg blev man skön jävligt social man vingla inte som ett fyllo ex . Blev normal hade recept då ja har på social fobi mm vet att många underskattar denna benzo men i rätt mängder fungerar den helt perfekt ja när ja hade den va det 25mg den starkaste i sverige Finland har väl 50mg ?

Har provat det mesta men i rätt mängd så slår sobril dom flesta benzo sen så somnar man som en kung
Citera
2015-02-20, 20:05
Medlem
Redlinezs avatar
Måste ta skyhöga doser av detta för att ens lindra min ångest.. Ganska segt.
Citera
2015-02-20, 20:09
Medlem
healthyasfucks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av constrictor
Håller med nu va det länge sen ja hade sobril svag benzo som sagt men tryckte man i sig 250-300mg blev man skön jävligt social man vingla inte som ett fyllo ex . Blev normal hade recept då ja har på social fobi mm vet att många underskattar denna benzo men i rätt mängder fungerar den helt perfekt ja när ja hade den va det 25mg den starkaste i sverige Finland har väl 50mg ?

Har provat det mesta men i rätt mängd så slår sobril dom flesta benzo sen så somnar man som en kung

Håller med om detta, I rätt dos är Oxazepam jävligt mysigt och slår faktiskt de flesta andra benzo på fingrarna.

Citera
2015-02-21, 16:46
Medlem
Käkat 50mg Sobril och 200mg Lyrica samt rökt gräs känner inte av speciellt mycket eftersom det är så lite förutom lite seg i huvudet och trött, något som kan göra det roligare? Alkohol/mdma eller mer utav något av ovanstående eller något förslag? Har topimax och escitalopram krka om det skulle vara nått kul, och en karta setralin 50mg, något man kan göra med eller förslag på annat? Glad lördag på er människor
Citera
2015-02-21, 16:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Fandapox
Käkat 50mg Sobril och 200mg Lyrica samt rökt gräs känner inte av speciellt mycket eftersom det är så lite förutom lite seg i huvudet och trött, något som kan göra det roligare? Alkohol/mdma eller mer utav något av ovanstående eller något förslag? Har topimax och escitalopram krka om det skulle vara nått kul, och en karta setralin 50mg, något man kan göra med eller förslag på annat? Glad lördag på er människor
sertalin = SSRI

Ta iaf 700 mg lyrica. 200 mg är ju väldigt lite.
Citera
2015-02-21, 16:58
Medlem
Så det är mest värt att käka lyrican av det jag skrev ovan? Är mest sugen på o käka 10-15 sobril och sen kanske lite alkohol eller gräs? Är ganska tolerant mot det mesta och har inte så mycket lyrica tyvärr 👎
Citera
2015-02-21, 19:25
Medlem
limE86s avatar
Hur mkt motsvarar 15mg Sobril i Diazepam?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in