Citat:
Ursprungligen postat av
Lumbern
Fick sobril 10 mg X 25 av en läkare mot grov ångest och panik när jag ska sova och vid attackerna men skulle inte få mer än detta paket, har även panikångest fall det blir för mycket folk runt omkring mig, om denna nu funkar hur fan ska jag göra när paketet e slut :C något tips?
Dom är ju sjukt obildade läkarna på detta, fick ta fram div. Bevis för att få stesolid istället mot liknande, så skriver dom typ en halv till en tablett vid mkt stark ångest när man behöver 3x 10mg iallafall
Oxazepam (sobril, oxascand mm) tar typ en timme att verka för mig, och de små doserna hjälper inte ett skit vid en PÅ attack, försök få stesolid i stället , nämn att xanor skulle va bäst då det verkar snabbast och är starkast men är i princip omöjligt att få ut längre, däremot ett mellanting som leder till att inga attacker ens uppkommer och gör de det så funkar diazepam fan så mkt bättre än Oxazepam.
Den läkere jag talar om var helt säker på att sobril var bäst och dessutom togs upp snabbast... Fick använda lite övertalning och visa några andra källor än vad de får för "fakta" från socialstyrelsen..
Tipset är försök byta till stesolid eftersom du provat och att det inte alls fungerat och du har dödsångest attacker o.s.v . Stesolid är inte optimalt men fan så mkt bättre...
Annars kan du för tillfället köpa lagligt en av de starkaste benz jag stött på flubromazolam det lär ta bort alla besvär, lite långsamt påslag men sitter i ett par veckor typ...
Nej men det är bra om du inte blir beroende.. Så svagt som möjligt, men de borde fan kunna skriva ut några enstaka xanor att ha i nödfall tycker man...
Skulle vilja påstå att just sobril leder till flest beroenden då man måste ta det hela tiden för att förhindra att några attacker uppkommer, du måste rätt snabbt skaffa fler olagligt och då är det betydligt enklare att få tag i starkare sorter svart, istället för att skriva ut nåt som hjälper och bara tas vid behov...