• 1
  • 2
2012-04-20, 00:41
Medlem
Letat som fan men inte hittat svaren i de trådarna som redan fanns.
Jag funderar på fettsugning. Jag har tränat länge och haft en hälsosam kost men inte mycket som händer tyvärr, det är samma med min mamma.

Jag är 1.75 lång och väger 79kg

Jag äter max 1000kcal om dagen och förbränner minst 400 av dem. Jag undviker kolhydrater så mycket som möjligt och äter mer proteiner istället.

Jag har hållt på såhär i ca 7 månader utan mycket resultat. Jag gick ner 4 kg som jag gick upp igen.
Jag tror att det beror på lite grand för att jag sover dåligt, då energin i kroppen inte är som den ska osv.
Vill inte gå in så djupt på det.

Iallafall så har jag kollat runt på lite före och efter bilder på olika sidor som erbjuder fettsugning och har då lite frågor ang dem.

Nån här på flashback kanske gått igenom en fettsugning och kan berätta om egna erfarenheter?
Hur mycket kan jag bli av med i vikt mässigt? Och är bilderna på deras sidor riktiga och inte påhittat skit?
Vilken metod är bäst och hur stora är riskerna?

Tackar på förhand.

Mvh MittICentern
Citera
2012-04-29, 15:52
Medlem
Mezzuploveits avatar
Gå till en SERIÖS klinik och INTE den billigaste!
Jag har fettsugit mina lår på laser & estetik i stockholm till överpris upptäckte jag i efterhand Kontakta Akademikliniken eller Citadellkliniken, de är bra! Har opererat andra grejer där så jag vet vad jag pratar om. Victoriakliniken är också bra, men Charles är osympatisk tycker jag därför föredrar jag de andra två klinikerna framför hans fast han är en otroligt bra kirurg.
Googla runt och ta reda på allt du vill fråga din kirurg innan mötet. Lycka till! Jag ångrar inte ett smack av det jag gjort så go for it
Citera
2012-04-29, 16:24
Bannlyst
Citadellkliniken är bra.
Citera
2012-04-29, 16:47
Medlem
fettsugning kan inte hjälpa dig eftersom det enbart leder till omstrukturering av fettcellerna i kroppen. Fortsätter du äta som du gör kommer du med andra ord få tillbaka ditt fett, fast nu på underliga ställen.

Kör med leangains. Räkna först ut ditt basala kaloriebehov, räkna sedan kalorier och käka 3gram/kg protein om dagen. Träna samtidigt hiit 2 gånger i veckan + gym 2-3 ggr i veckan (hoppa ben om du kör hiit 2ggr/vecka) så ska det nog bli en smal person av dig ska du se.
Senast redigerad av Micke_hs 2012-04-29 kl. 16:53.
Citera
2012-04-30, 02:05
Medlem
Mezzuploveits avatar
Fettsugningen av mina lår funka asbra och har inte återkommit på andra ställen!
Fettsugning är till för att avlägsna depåer på vissa ställen inte för att bli smal över hela kroppen. Jag tränar 2tim 3ggr i veckan och har aldrig lyckats bli av med fettet på insidan låren innan jag fettsög dem! Kirurgen sa att det var stehårt fett och satt som berget, han var helt svettig när han var klar. Så så funkar det med den saken!
Citera
2012-04-30, 17:25
Medlem
Blir enormt sugen på att göra någon from av fettsugning med !
Bekanta tror väl att man är knäpp, men vill man så ska man, är det inte så?
Citera
2012-05-01, 02:00
Medlem
Mezzuploveits avatar
Ja, skit i andra!
De som gillar dig bryr sig inte de fortsätter gilla dig ändå, de andra "avundsjuka skitsnackarna" vill man ju ändå bli av med!
Du behöver ju inte berätta för folk, men vissa grejer syns ju. Men en fettsugning är lätt att dölja
Låt bli att berätta, säg bara att du ätit rätt och tränar.
Jag pratar knappt aldrig om mina operationer med någon, några få som vet bara. Inte ens syrran vet sedan hon hatar sånt, hon ser att nåt är annorlunda men hon kan ju aldrig bevisa att det beror på en operation Lev ditt liv som DU vill leva det, inte för vad andra tycker!!!
Citera
2012-05-01, 16:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mezzuploveit
Ja, skit i andra!
De som gillar dig bryr sig inte de fortsätter gilla dig ändå, de andra "avundsjuka skitsnackarna" vill man ju ändå bli av med!
Du behöver ju inte berätta för folk, men vissa grejer syns ju. Men en fettsugning är lätt att dölja
Låt bli att berätta, säg bara att du ätit rätt och tränar.
Jag pratar knappt aldrig om mina operationer med någon, några få som vet bara. Inte ens syrran vet sedan hon hatar sånt, hon ser att nåt är annorlunda men hon kan ju aldrig bevisa att det beror på en operation Lev ditt liv som DU vill leva det, inte för vad andra tycker!!!

Jo men visst är det så, och du har ju så rätt :-)
Du har redan operera dig, hur blev resultaten för dig? Ärr?
Läste lite via " http://www.solnahalsoklinik.se/ " och där stod det att man inte behövde lokalbedövning. Låter lite otäckt om man ska ta fett runt magen
Citera
2012-05-02, 16:02
Medlem
Mezzuploveits avatar
Jag har gjort mina operationer under full narkos, alla seriösa kirurger jobbar så vid större ingrepp.
Det är dyrare, men lokalbedövning......låter oseriöst för en fettsugning. Det måste vara en väldigt obehaglig och chockerande upplevelse att vara vid medvetande när de karvar i dig. Jag rekommenderar en stor seriös klinik med egna narkosläkare.
Citera
2012-05-02, 16:07
Medlem
Mezzuploveits avatar
Resultaten är väldigt bra, vissa ärr kan ta tid att bleka bort och man får ha tålamod. Kräver att man peppar sig och håller psyket starkt för operationer är inget att satsa på om man är psykiskt skör, då bör man vänta. Slutresultatet kan ta tid och då måste man va beredd att stå ut med att va svullen etc i upp till 7 månader. Speciellt om det gäller ingrepp i ansiktet. Var beredd på detta! Läs också Cindy Jackssons bok om plastikkirurgi, den har varit min bibel angående detta.
Citera
2012-05-02, 16:46
Medlem
Jo det kan inte vara kul att se, något måste man ju känna. Ansiktslyft behöver jag inte göra än, väntar med det. Intressant att höra från din erfarenhet. Kommer kika runt lite osv. Operation kanske inte är aktuellt just nu, men man vet aldrig.
Citera
2012-05-20, 11:52
Medlem
Mezzuploveits avatar
Haha jag är ung så inga ansiktslyft....syftade på näsa etc....när det gäller ansiktet.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in