2012-04-19, 14:23
Medlem
hej! jag undrar en sak! kan man söka till polishögskolan om man tidigare i livet haft depression och haft kontakt med vården pga det! och man tar anti-depprssisvt. vet någon om det är uteslutande med personer som har haft jobbig bakgrund, men idag mår bra och har stabillt liv. i övrigt skulle jag fylla alla krav dem ställer, och vill verkligen bli polis! men vet inte om jag ska svara ärligt när det gäller min tidigare psykiska hälsa!!!!!
Citera
2012-04-19, 14:51
Medlem
Tunezzzs avatar
Jag tror inte det skulle påverka
Citera
2012-04-19, 16:28
Medlem
gurkskals avatar
nej det är inga problem
antidepp knaprar varannan svensson liksom
Citera
2012-04-19, 17:36
Medlem
Bythewayimdeads avatar
Håller med ovanstående men ser ingen anledning till att du skall vara ärlig med detta - de kommer ju inte begära in dokument från sjukvården vid en ansökan...

Ligg hellre lågt med detta är min anmaning till dig!
Citera
2012-04-19, 22:41
Medlem
tack för era svar ni är pärlor! hade faktiskt tänkt ligga lågt när dessa frågor kommer på tal!
jag menar ,jag är ingen sämre människa för det!! tack
Citera
2012-04-20, 14:06
Medlem
Hur är det att söka in med bipolär diagnos?
Har haft mani i en veckqa 2 grr i mitt liv, är 21 år gammal. Mani endast, inga depressioner, tränar regelbundet osv.
Kan man bli polis även om man har diagnos?
Citera
2012-04-20, 21:41
Medlem
roobbes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Osykk
Har haft mani i en veckqa 2 grr i mitt liv, är 21 år gammal. Mani endast, inga depressioner, tränar regelbundet osv.

Seriöst alltså. Hur svårt är det att läsa på polisens hemsida? Är på bra humör idag, så jag länkar fan till och med.

http://www.polisen.se/sv/Bli-polis/O...Ansokan--krav/
Citera
2017-02-24, 15:30
Medlem
Vad gäller om man tar starkare mediciner för tidigare skada efter mc olycka? Jag tar metadon pga värk utan denna medicin men med den så klarar jag utan problem dom moment som kan förväntas i polisyrket och som tidigare skrev här så är jag ju precis som vem som helst i övrigt men skulle vid ett drogtest kugga pga medicinen i blodet.... Vill så jävla gärna söka till polisskolan men klarar mig inte utan min medicin så det är ett dilemma.....
Citera
2017-02-28, 23:07
Medlem
Klacksparkan86s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Osykk
Det är klart att du kan bli polis, men inte om du springer runt och berättar om din diagnos. Vad är det för fråga egentligen? Du kommer inte att behöva dela ut dina sjukhusjournaler när du söker.

Citat:
Ursprungligen postat av Kimson941
Vad gäller om man tar starkare mediciner för tidigare skada efter mc olycka? Jag tar metadon pga värk utan denna medicin men med den så klarar jag utan problem dom moment som kan förväntas i polisyrket och som tidigare skrev här så är jag ju precis som vem som helst i övrigt men skulle vid ett drogtest kugga pga medicinen i blodet.... Vill så jävla gärna söka till polisskolan men klarar mig inte utan min medicin så det är ett dilemma.....
Ta inte upp det förrns det behövs. Det vill säga: behöver du lämna UP så berättar du och visar receptslapp; INTE före det.
Citera
2017-02-28, 23:21
Medlem
Memmajemmas avatar
Jag tycker det är bäst att lägga upp alla kort på bordet och inte dölja tex en diagnos eller medicin vid en ansökan. Bättre vara ärlig och ta det som det kommer. Tror saker och ting ändå kommer fram förr eller senare.

Sedan tycker jag det visar en framtida arbetsgivare att du är ärlig och konsekvenstagande.

Lycka till och hoppas du blir polis!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in