2012-04-19, 11:20
Medlem
Hejsan,

Har införskaffat en ny dator med en 120gb SSD, känner att jag redan nu måste uttöka utrymmet lite..
Jag är inte så bra på hårdvara så det jag skulle vilja ha är lite köperåd för en 500-1000GB intern 3.5" hårddisk.

Viktigaste:

-stabil
-tyst
-ej ÖVER 1000:-

Finns detta att hitta?
Jag har hittat lite Western Digital samt Seagate men hört att dem ska suga? Vad tycker ni jag bör köpa för något?

Tittat lite på denna: http://www.komplett.se/k/ki.aspx?sku=621179 (Vet att det är en Western, men hittar inget bättre just nu)

Vad tror ni om den? Kommer det låta satan när han drar igång eller?

MVH

rump
Senast redigerad av rumpanskumpan 2012-04-19 kl. 11:38.
Citera
2012-04-19, 18:44
Medlem
bergsturks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av rumpanskumpan
Jag har hittat lite Western Digital samt Seagate men hört att dem ska suga? Vad tycker ni jag bör köpa för något?

Du kommer få svårt att hitta några andra tillverkare (det är de enda två som är kvar), så det blir WD eller Seagate.

Vad folk på internet säger, utifrån sina begränsade statistiska underlag ("OMG my WD died THEY R TEH SUXXORZ"), är helt irrelevant. Alla tillverkare har haft sina missar och succéer. Då gäller det framför allt vissa produktserier som de fuckar upp, och inte alla produkter "bara för att det är WD".

WD Black är snabbare än många andra diskar men det kanske har ändrats nu. Skall du använda den till bulklagring bara tycker jag inte det spelar så stor roll med hastigheten faktiskt. Å andra sidan är typ en WD Green tystare än en WD Black.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in