2012-04-19, 01:08
Medlem
Hej.

Jag fick två billiga Strat-kopior av min polare, den bästa är en SX

Jag skruvade isär allting och bestämde mig för att lacka om klarlacken eftersom den var äcklig med skavanker.

Jag anväder P240 sand-papper, det verkar gå bra än så länge, jag vill inte ta bort färgen, bara ta bort tillräckligt mycket så att ny färg/klar lack fäster.

Är det nåt jag ska tänka på? Satt o slipade idag några timmar och det är några kvar är jag säker på.

Uppskattar råd!

Just det: Finns det något bra man kan tvätta metall-bitar med? Nåt sorts puts medel? Metallskivan som sitter överst på bryggan är typ snorig, och jag vet inte vad.
Senast redigerad av black-mamba 2012-04-19 kl. 01:12.
Citera
2012-04-19, 01:57
Medlem
ikaros2008s avatar
Det finns hur många sidor som helst på nätet om att fixa gitarrer. Kolla in telecaster och stratocaster-forum. Där finns tusentals trådar om just detta.

Men det är ingen idé att kosta på dessa kopior. Vad du skulle gjort var att sälja de och sedan köpa en riktig fender eller en fin Squier.
Citera
2012-04-19, 13:15
Medlem
Jag har kollat på dom sidorna och jag ville fråga här trots det.

Om jag köpte en fin Squier skulle jag inte kunna latja med den som dom här.

Jag tycker om och reparera grejer, vet inte varför.

Borde jag använda grövre sandpapper än P240 eller riskerar jag att skrapa bort färgen då?

Jag tänker nog sprejmåla den ena lite grann, den har röd kropp. Pickguarden är vit som jag sprejar svart, vilka färger eller motiv passar en röd Fender-kropp med svart pickguard?

Råd uppskattas!
Citera
2012-04-19, 13:48
Medlem
Är det nån som vet vad för kondensator man skulle kunna slänga in i en Strat-kopia för att få lite mer crunch i ljudet?'

Köper jag såna kondesatorer på biltema, förresten? Eller är det ELFA? Thanks, yo!
Citera
2012-04-20, 15:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av black-mamba
Är det nån som vet vad för kondensator man skulle kunna slänga in i en Strat-kopia för att få lite mer crunch i ljudet?'

Köper jag såna kondesatorer på biltema, förresten? Eller är det ELFA? Thanks, yo!

byter man kondensatorer? trodde folk mest bytte pickuper i dom. Mikrofonerna alltså
Citera
2012-04-20, 17:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av jeerkan
byter man kondensatorer? trodde folk mest bytte pickuper i dom. Mikrofonerna alltså

Yo, bro!

Man kan om man vill! Den sitter på volym-potientiometern (delen av volym-knappen under scratch-plate:en).

Snubben som bygger om Squier Strator till "Monterey"-strator säger i den här videon att bytt "capacitor" i Squiern. http://www.youtube.com/watch?v=fbX3D-wK6a8&feature=player_embedded

Så det vill jag såklart göra, får väl maila gubbkuken o fråga vilket värde han har på kondesatorn. DET MÄTS I FARAD. =D ... i feel like crying...
Citera
2012-04-20, 18:48
Medlem
Jag mejslade fram och tillbaka med han som bygger SACRIFICEGUITARS.COM guror och jag frågade hur stort värdet var på kondensatorn som dom slänger in i Squierarna (stava den du!) och han gav klokt nog inget rakt svar utan bad mig ta reda på vad jag hade installerat nu, och jag hade inte en jävla aning, så jag googlade siffrorna på skiten och fick reda på att den hade 0.22 uF (mikro FARAD) och då sa han coolt som fan: "change it to a 0.47...."

baddass man
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in