Tja, för några veckor sen skulle jag lägga en beställning på pickandmixseeds, som ligger i Storbrittanien. Men mitt kortköp gick inte igenom på order 1, så jag gjorde en ny order 2 med banköverföring. Dom skickade sedan order 1 och jag hämtade ut den med avi, dvs kort-ordern som inte ens gick igenom! Jag tänkte inte så mycket på det då utan hämtade varan. Nu har jag fått en ny avi att dom skickat order 2 som jag faktiskt betalt för.
Nu till frågan. Om jag hämtar ut den kan dom kräva pengar för den första kort-ordern då? Jag frågade även dom på mail för några veckor sen när kort-ordern låg som reserverat på min bank, om jag kunde cancelera den ordern ifall att pengarna skulle skickas till dom så dom inte skulle skicka två ordrar som jag skulle behöva betala för. Men dom svarade då att det inte finns någon anledning att cancelera en order så länge man inte betalt för den. Så tror ni att det är lugnt att hämta ut den?? Eller kan dom kräva pengar i efterhand för en kort-order?
Hämta ut eländet, och mejla dem spela dum och säg att du bara hämtade ut paketet och erbjud dig att skicka tillbaka paketet om de skickar porto fraktlapp till dig. Då är det upp till dem om de vill betala för att få tillbaka fröna och du har inte tagit något som inte tillhör dig.
Hämta ut eländet, och mejla dem spela dum och säg att du bara hämtade ut paketet och erbjud dig att skicka tillbaka paketet om de skickar porto fraktlapp till dig. Då är det upp till dem om de vill betala för att få tillbaka fröna och du har inte tagit något som inte tillhör dig.
Lycka till!
Haha nice Hämtade ut den idag. Fast tänker inte öppna paketet på länge ifall att:P