Flashback bygger pepparkakshus!
2005-02-18, 00:09
Bannlyst
vet faktiskt inte om det här ska hamna under filosofi.. sitter å groggar som vanligt å kom bara på tanken.. kanske tanken varit uppe tidigare..

låt säga att man gör en dum sak, livet blir helt kasst, man orkar inte med vardagen.. man börjar supa till.. festa som aldrig förr.. sen en dag märker man, eller något händer.. erhm, jaha.. man blir positivt inställd.. slutar upp me röjandet så gott man kan.. e glad å allt känns prima.. sen ett tag senare faller allt pga. första saken som hände..

vad jag menar är att.. hade aldrig första saken hänt.. så hade man aldrig upplevt den positiva andra saken.. å andra sidan.. så kanske man hamnat på andra steget ändå, men det hade kanske tagit mkt längre tid.. men varför brukar det slå in på detta sätt för folk? använder man ett desperat tänkade för dra slutsatserna "må bra/sämre".. eller är det nåt man kan påverka? är väntan viktigare än hur man mår för tillfället?

*läst igenom så gott ja kunnat å rättstavat*
Citera
2005-02-19, 04:26
Medlem
comendantes avatar
jo men det är ju så det är, när man gör någonting kan det alltid leda till något bra, men lika gärna till något dåligt. Har man inte gjort något dåligt först så kan man kanske uplleva den tanken man upplvde som bra efter det att man upplevt en annan som dålig, så kan man uppleva denna känsla som dålig i stället så upplever man det nästa man gör som, bra i stället för dåligt som man gjort annars!

Om det här är totalt flummigt kan jag säga att jag oxå fått i mig en del av baccus dryck!
Citera
2005-02-21, 16:32
Medlem
MacAllans avatar
Hmm, fyllesnack verkar bra patetiskt så här på en måndag

Synd på så många djupa tankar man kan få i ruset och sen klarar inte hjärnan av att uttrycka dem så de nyktra kan ta del av dem.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in