• 2
  • 3
2017-02-15, 18:52
Medlem
another-devils avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Alfred Nilsson
Halv special är en kokt/grillad korv i bröd med mos på! Över moset ska man ha en klick västkustsallad! Hel special är två korvar i brödet.

Räksallad ska det va vettladuu
Citera
2017-02-15, 23:33
Medlem
maxorrs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av cdec
Jag tror, helt ärligt,att TS har hunnit laga en maträtt av sin Skagenröra.
Han har ju haft 14 år på sig...

Förresten, har du själv provat att värma upp en majonnäsbaserad röra och blanda med krossade tomater?

Citat:
Jag tror, helt ärligt,att TS har hunnit laga en maträtt av sin Skagenröra.
Han har ju haft 14 år på sig...

Förresten, har du själv provat att värma upp en majonnäsbaserad röra och blanda med krossade tomater?

Nä det skär sig kom jag på... men vet av nån som gjorde varm sås av dressing (majonäs) (känner några kockar) med uppvispat ägg och mjölk och kanske nåt mer så den gick att värma utan skiktning och att det inte blev surt av ättikan typ, fast smakerna avtog ju lite. Vet inte hur han gjorde men...

Ja men enklast är bara värma lätt värma skagenröran i micron eller äta den kall vid sidan om fiskgratängen vilket är väl enklast

Sen om tråden är gammal ha inget med saken å göra
Citera
2017-02-16, 19:47
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av maxorr
Nä det skär sig kom jag på... men vet av nån som gjorde varm sås av dressing (majonäs) (känner några kockar) med uppvispat ägg och mjölk och kanske nåt mer så den gick att värma utan skiktning och att det inte blev surt av ättikan typ, fast smakerna avtog ju lite. Vet inte hur han gjorde men...

Ja men enklast är bara värma lätt värma skagenröran i micron eller äta den kall vid sidan om fiskgratängen vilket är väl enklast

Sen om tråden är gammal ha inget med saken å göra

Funkar ju alldeles utmärkt att göra en sås med skagensmaker.
Men jag har mycket svårt att tro att någon har blandat skagenröra i tomatsås.
Citera
2017-02-17, 14:59
Medlem
Coffeemans avatar
Citat:

Eller värmt den i micron

Han verkar uppenbarligen vara en person vars råd man ska hålla sig långt ifrån.
Citera
2017-02-17, 15:08
Medlem
maxorrs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Coffeeman
Eller värmt den i micron

Han verkar uppenbarligen vara en person vars råd man ska hålla sig långt ifrån.

Nä, det går värma skagen lätt i micron utan att det smakar annorlunda, samma som bea-sås mm men det är ju inte alls nödvändigt såklart när den funkar utmärkt rumstempererad eller kall. Så frågan om maträtt är egentligen helt oväsentlig. Man kan ha skagen till va fan som helst men gärna bara till fisk, fågel och färska kräftdjur

Man har ju räksallad på korven så varför inte skagen?
Citera
2017-02-17, 15:15
Medlem
maxorrs avatar
Citat:

Alldrig sagt nåt om tomatsås utan tomatkross. Det är hackade färska tomater och inget på konserv med såsen
Citera
2017-02-17, 18:17
Bannlyst
Citat:
Alldrig sagt nåt om tomatsås utan tomatkross. Det är hackade färska tomater och inget på konserv med såsen

Men då är det ju tomatsås!
Citera
2017-02-18, 16:24
Medlem
maxorrs avatar
Citat:
Men då är det ju tomatsås!

Jaja jag ger mig. Man kan iaf göra eller köpa skaldjur och fiskdjurs röror som skagenröra mm tex på gräddfil och creme fraishe att tillaga som gratäng ugnen som inte innehåller kall majonäs och på spisen, sen så skivar man tomater och grilla dom i en form med lite olja bredvid.

Fisk gratäng med skagenröra med tillagade tomater
Citera
2017-02-18, 16:34
Medlem
Briasccas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av eXPo
skagenröra finns det några varmrätter?

//mvh eXPo

Skulle kunna tänka mig en tunnbrödsrulle med skagenröra. Varför inte göra skagenostbollar? Blanda ost och skagenröra. Frys till nästan hårt. Ta ut och rulla smeten till bollar (halvstora kötbullsstorleker). Frys sedan bollarna. Ta ut dem, doppa i frityrsmet och fritera. Ytan blir krispigt hård samtidigt som innanmätet hinner tina men det är fortfarande svalt. Läcker kontrast.
Citera
2017-02-18, 19:42
Medlem
Coffeemans avatar
Citat:
Nä, det går värma skagen lätt i micron utan att det smakar annorlunda, samma som bea-sås mm men det är ju inte alls nödvändigt såklart när den funkar utmärkt rumstempererad eller kall. Så frågan om maträtt är egentligen helt oväsentlig. Man kan ha skagen till va fan som helst men gärna bara till fisk, fågel och färska kräftdjur

Man har ju räksallad på korven så varför inte skagen?

Micra majonnäs? Ja det är klart att det "går" men det blir ju helt vedervärdigt. För att inte tala om att räkorna blir sega.
Citera
  • 2
  • 3

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in