2012-04-18, 01:00
Medlem
MDMAbles avatar
Hej.

Jag vet inte om denna tråd passar i just det här ämnet men hittar ingen annan stanns här att skriva det.

Ungefär 2 gånger per månad så får jag under en kort period (ibland 5 minuter men kan hålla på i upp till 30 minuter) där det känns som att min hjärna går på högvarv. Detta är väldigt svårt att beskriva men jag ska göra mitt bästa.

-Alla ljud runt om mig ''går upp i volym'' Kan tillägga att jag i vanliga fall har mild tinitus vilket försvinner när jag får dom här perioderna
-Alla rörelser jag gör och det som händer runt omkring mig känns snabbspolat, inklusive mina tankar
-Jag får en bisarr smak i munnen jag inte kan beskriva med ord
-Jag känner mig rädd utan att ha en anledning att vara rädd för, men samtidigt får jag total ''klarhet'' ??

Detta har hänt mig minst 1 gång i månaden så långt jag kan minnas, dvs att det började innan tonåren. Det här händer också bara när jag ligger i sängen och försöker sova. Jag känner på mig att det hända flera minuter innan det inträffar.
Jag kan inte riktigt beskriva allt det här som panik, känns bara väldigt väldigt konstigt och jag har aldrig läst eller hört nåt om det här.

Så är det någon fler som får det här? Någon som vet vad det är för något och vad det beror på?
Citera
2012-04-18, 01:05
Medlem
Panikångest (mild form). Googla på det!
Du verkar förvisso acceptera att du har det såhär ibland. Nytja det till att tänka kreativt! Ha ett ämne på lager då du känner detta komma!
Citera
2012-04-18, 01:10
Medlem
MDMAbles avatar
Hmm när jag läser om det står inga av mina symptom med och jag får inte andnöd eller hjärtklappningar eller svettningar. Visserligen blir verklighets uppfattningen rubbad men jag har aldrig upplevt det som panik.
Citera
2012-04-18, 01:26
Medlem
Panikångest precis innan sömn, tro mig. Googla och du kommer se att det är det som är fallet.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in