Flashback bygger pepparkakshus!
2012-04-17, 21:01
Medlem
Hej!

Jag börjar bli orolig för min flickvän, hon säger ofta nu för tiden saker som "Jag är värdelös och borde inte leva" " Ingen vill ha mig, inte ens mina föräldrar" etc. jag vet sen tidigare att hon försökt ta livet av sig och att hon verkligen inte haft en lätt uppväxt, hon har haft det jobbigt hemma, blivit mobbad i skolan, vänner som tagit livet av sig och många andra saker. hon har gått på olika sorters medicin mot depression i ett antal år men slutatade med det för drygt ett år sen. här om dagen, efter att vi varit på en fest så utbrast hon i tårar och sa att hon hatade sig själv, sin kropp och att alla hatar henne och att allt vore bättre ifall hon inte fanns. jag börjar bli väldigt orolig för henne och vet inte vad jag ska göra, jag har försökt prata med henne och banka lite vett i henne men utan resultat.

Vad ska jag göra?
Citera
2012-04-17, 21:07
Medlem
848s avatar
Gör så att hon känner sig viktig, som att berätta ofta hur mycket hon betyder för dig och att hon ser bra ut etc. Stick gärna iväg på någon resa eller liknande, behöver inte ens vara utanför sverige utan bara lite miljöombyte!
Citera
2012-04-17, 21:27
Medlem
Säger ofta till henne hur snygg jag tycker hon är och hur mycket jag älskar henne.
får absolut ta och testa lite miljöbyte.

Tack för tipset
Citera
2012-04-17, 21:43
Medlem
Skicka henne till psykolog och psykiater omedelbart. Hur var hon när hon åt medicin? Kanske så att hon behöver den för att fungera någorlunda normalt...

Bra att stötta henne så gott det går och vara uppmärksam på hur hon mår även om det låter som att hon behöver mer professionell hjälp.

Kanske bra att hon också inser hur bra hon faktiskt verkar ha det. Finns många som längtar efter att bli älskad av en partner så mycket som du älskar henne men som aldrig hittar någon...
Citera
2012-04-17, 21:47
Medlem
Kontakta psyk och berätta hur det är med din tjej. Om hon får för sig att göra något dumt bör du ta henne raka vägen till närmsta psykakut. Annars är mitt bästa råd att bara finnas där för henne. Men hon behöver garanterat hjälp från psykiatrin också.
Citera
2012-04-18, 15:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av G-ice
Skicka henne till psykolog och psykiater omedelbart. Hur var hon när hon åt medicin? Kanske så att hon behöver den för att fungera någorlunda normalt...

Bra att stötta henne så gott det går och vara uppmärksam på hur hon mår även om det låter som att hon behöver mer professionell hjälp.

Kanske bra att hon också inser hur bra hon faktiskt verkar ha det. Finns många som längtar efter att bli älskad av en partner så mycket som du älskar henne men som aldrig hittar någon...

Jag minns inte hur hon sa att hon mådde när hon gick på medicinen men det gav väldigt många negativa bieffekter. Jag har försökt få henne till att kontakta en psykolog, men hon envisas med att det inte hjälper då hon redan varit hos ett antal psykologer tidigare, och jag kan inte tvinga henne dit då jag inte har möjlighet att träffa henne så mycket just nu, men jag pratar med henne över telefonen varje dag och försöker stötta henne så mycket som möjligt.

Jag fick reda på igår att hon mår extra dåligt just nu pga att det var exakt 4 år sen hennes bästa kompis tog livet av sig och hon tror att det är hennes fel att han dog.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in