Citat:
Ursprungligen postat av G-ice
Skicka henne till psykolog och psykiater omedelbart. Hur var hon när hon åt medicin? Kanske så att hon behöver den för att fungera någorlunda normalt...
Bra att stötta henne så gott det går och vara uppmärksam på hur hon mår även om det låter som att hon behöver mer professionell hjälp.
Kanske bra att hon också inser hur bra hon faktiskt verkar ha det. Finns många som längtar efter att bli älskad av en partner så mycket som du älskar henne men som aldrig hittar någon...
Jag minns inte hur hon sa att hon mådde när hon gick på medicinen men det gav väldigt många negativa bieffekter. Jag har försökt få henne till att kontakta en psykolog, men hon envisas med att det inte hjälper då hon redan varit hos ett antal psykologer tidigare, och jag kan inte tvinga henne dit då jag inte har möjlighet att träffa henne så mycket just nu, men jag pratar med henne över telefonen varje dag och försöker stötta henne så mycket som möjligt.
Jag fick reda på igår att hon mår extra dåligt just nu pga att det var exakt 4 år sen hennes bästa kompis tog livet av sig och hon tror att det är hennes fel att han dog.