2012-04-17, 19:09
Medlem
hej! har en relativt ny dator (1-2 månader gammal), det är en high-end dator som funkar skitbra i alla spel osv... men har ett problem som har börjat bli ganska jobbigt.

när jag typ ska äta eller whatever och bara lämnar datorn som den är, T.ex med firefox eller något annat program som inte behöver någon speciell datorkraft igång.
sen när jag kommer tillbaka och rör musen så brukade datorn "vakna" Dvs skärmen började visa bild igen osv.. detta funkar dock inte längre, utan nu händer ingenting när jag rör musen eller trycker på startknappen på datorn.

för att få igång datorn igen behöver jag starta om hela datorn genom att hålla in startknappen i några sekunder

detta problem hände aldrig förr utan har börjat hända senaste veckan,

kanske blev lite rörigt men jag är skittrött atm :P
Citera
2012-04-17, 19:13
Medlem
Titeln - THAT'S WHAT SHE SAID!

och är det en bärbar eller stationär?
Citera
2012-04-17, 19:14
Medlem
CyrusGNetWorks avatar
Har du kontrollerat energialternativen under datorn samt under Bios?
Citera
2012-04-17, 19:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av newfagz
Titeln - THAT'S WHAT SHE SAID!

och är det en bärbar eller stationär?

lol tänkte på det också när man bara läste titeln ;P

det är en stationär dator

Citat:
Ursprungligen postat av CyrusGNetWork
Har du kontrollerat energialternativen under datorn samt under Bios?

nej jag har inte gjort det då jag inte har ändrat några setting vad jag kan minnas :P

kan titta nu, dock är jag noob på windows 7 så kanske tar lite tid :P
Citera
2012-04-17, 21:39
Medlem
har tittat igenom inställningarna nu, hittar dock inget som kan vara felet. vad för inställning skulle kunna göra att den inte vaknar upp efter den gått i "strömsparläge" eller "viloläge" eller vad det nu är den går in i om man inte använder datorn på typ 30 min
Citera
2012-04-17, 21:41
Medlem
KaffeMedKotletts avatar
Jag var på väg att säga att det kanske är defrag eller något annat som körs automatiskt men då det är en high end dator så är det knappast problemet. Då märker du inte alls av det ... Dra ner någon benchmark program och se om det är någon hårdvara som är flaskhalsen
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in