2012-04-17, 19:00
Medlem
Tänkte att det var dags då rykten och spekulationer börjar ta vid nu. Förra året startades tråden ännu tidigare(https://www.flashback.org/t1504724).

Lite diskussionsunderlag:

Hur ska Barcelona stärka sitt försvar? Är Thiago Silva ryktet sant? Inte enligt Milan.

Kommer Arsenal att spendera? Arsenal ska ju ryktes väg rensa hela tyska och franska ligan på talanger.

Man United utslagna ur CL, behöver de stärka truppen?

Man City, fortsätter de spendera?

Gör Real Madrid någon rotation i anfallet?

Vad kommer hända i Milano, har någon av klubbarna pengar?

Vad ska det bli av Chelsea?

PSG, vem fan vill till franska ligan? Det är ju en bara en hållplats.

Liverpool har redan avanmält sitt intresse att spendera pengar, blev det dyrare än vad Amerikanerna hade trott?

Lite övriga frågetecken: Juve, Roma, Anzhi, Tottenham.

Ledsen om jag missade ditt favorit lag. Tog bara de med handels kraft. Man kan självklart diskutera att relaterat till europeiska silly season.
Senast redigerad av london-eye 2012-04-17 kl. 19:06.
Citera
2012-04-17, 19:31
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av london-eye

PSG, vem fan vill till franska ligan? Det är ju en bara en hållplats.

Jag hade gärna spelat i franska ligan. Likaså Leandro Damiao som nog kommer gå till PSG.
Citera
2012-04-17, 19:34
Medlem
Har en känsla av att PSG kommer köpa sönder dom andra franska lagen. Kan tänka mig att en spelare som Martin kommer dra dit. Likaså Gourcuff som behöver en nytänding. Och man kommer behöva förstärka då Pastore med stor sannolikhet kommer att lämna.

Plockar man hem hemvändaren Toulalan?

För Arsenals del så vet man aldrig med Wenger.
Citera
2012-04-17, 19:35
Medlem
FabioAugustos avatar
Jag hade gärna spelat i Ligue 1. Nice och Saint-Étienne kvalar sig lätt in på topp-10 över lag som jag allra helst hade velat spela för.

Förstår inte varför man inte kan fortsätta i den gamla tråden, men jag antar att det är coolt att ha sitt namn i förstaposten.
Citera
2012-04-17, 20:11
Medlem
4522s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av FabioAugusto
Jag hade gärna spelat i Ligue 1. Nice och Saint-Étienne kvalar sig lätt in på topp-10 över lag som jag allra helst hade velat spela för.

Förstår inte varför man inte kan fortsätta i den gamla tråden, men jag antar att det är coolt att ha sitt namn i förstaposten.

Håller med, namn borde bara ändras på den andra tråden. Dumt att allt som skrivits i den ska gå till spillo enbart för att det är en ny säsong.
Citera
2012-04-17, 23:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Vagner.Love
Jag hade gärna spelat i franska ligan. Likaså Leandro Damiao som nog kommer gå till PSG.

Det jag menade är att storspelare mest ser Ligue 1 som ett mellanstopp innan man går vidare till England, Spanien eller Italien.

Citat:
Ursprungligen postat av FabioAugusto

Det jag menade är att storspelare mest ser Ligue 1 som ett mellanstopp innan man går vidare till England, Spanien eller Italien.

jag gjorde en ny tråd just för att den andra hette 11/12. Jag bryr mig inte om tåd start, post count etc.

Citat:
Ursprungligen postat av 4522
Håller med, namn borde bara ändras på den andra tråden. Dumt att allt som skrivits i den ska gå till spillo enbart för att det är en ny säsong.

Visst, lås eller sammanfoga tråden vänligaste moderator.
Citera
2012-04-18, 00:17
Bannlyst
Chelsea ska sälja följande:

Torres - R.Madrid, Barca, Arsenal
Drogba - Marseille, R.Madrid
Kalou - Arsenal
Lampard - Barca, United
Bosingwa - PL klubbar stå i kö efter denna
Ramires - United
Cech - Real, Barca, Atl. Madrid
Malouda - Barca, Inter
Mata - Lyon, Atl. Madrid
Turnbull - Boro
Sturridge - City

Följande spelare blir kvar:

Gk: Julio Cesar, Ny, Hilario
RB: Ivanovic, Mancienne
CB: Luiz, Cahill, Terry, Ny
LB: A.Cole, Van Aanholt
CM: Essien, Mikel, Romeu, Ny, McEachran
RW: Schweinsteiger, Hleb
LW: Neymar, Sinclair
FW: Berbatov, Lukaku, Ny

23 spelare i truppen inför säsong 12-13.
Senast redigerad av Steel-Garden 2012-04-18 kl. 00:43.
Citera
2012-04-18, 00:20
Medlem
Vinterijunis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Steel-Garden
Chelsea ska sälja följande:

Torres - R.Madrid, Barca, United
Drogba - Marseille, R.Madrid
Lampard - Barca, United
Bosingwa - PL klubbar stå i kö efter denna
Ramires - United
Cech - Real, Barca, Atl. Madrid
Mata - Lyon, Atl. Madrid
Turnbull - Boro
Sturridge - City

Följande spelare blir kvar:

Gk: Hilario
RB: Ivanovic
CB: Luiz, Cahill, Terry
LB: A.Cole, Van Aanholt
CM: Essien, Mikel, Romeu
RW: -
LW: -
FW: -

Måste förstärka laget med många offensiva spelare bl.a. Nistelrooy eller RvP. En av två blir av.
åh herregud jag hoppas du är ironisk.

Citera
2012-04-18, 00:30
Bannlyst
Har redan stärkt laget med dessa: Neymar, Schweinsteiger, Berbatov och Julio Cesar och två engelska ynglingar i Sinclair och Mancienne. Blir bra så. Men fattas fortfarande lite spelare som 2 CM, en Hb och två anfallare samt en reserv mittback och målis. Sju spelare m.m.
Citera
2012-04-18, 00:33
Medlem
Vinterijunis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Steel-Garden
Har redan stärkt laget med dessa: Neymar, Schweinsteiger, Berbatov och Julio Cesar och två engelska ynglingar i Sinclair och Mancienne. Blir bra så. Men fattas fortfarande lite spelare som 2 CM, en Hb och två anfallare samt en reserv mittback och målis. Sju spelare m.m.
Ok lycka till med dessa värvningar på FM.
Citera
2012-04-18, 00:36
Bannlyst
Kanske Van Persie in. Och vi kan byta Torres mot holländaren som är bra på fasta situationer samt kan producera mål och assist i månt och mycket.

Alexandr Hleb heter vår reserv högerytter.
Citera
2012-04-18, 02:08
Bannlyst
Tänker nu McEahcran som ordinarie ytter till höger och Alexandr Hleb som ordinarie till vänster. Raul Meireles kvar i lagbygget trots allt. Nya tränaren tycker så.

Tycker denna elvan hos de blåa:

-----------Cesar-----------
Ivanovic-Cahill-Terry-A.Cole
McEachran-Meireles-Mikel-Hleb
-------Lukaku-Berbatov----

4-4-2 i formation. Rakt fyramannamittfält m.m.

3 eller 4 inhemska spelare som är klart godkänt.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in