Citat:
Ursprungligen postat av BodyInABox
Har en känsla av att kronofogden drar en viss procent av årsinkomsten? eller kanske bara CSN som har det så? Annars så får du nog infinna dig att leva lite fattigt, se det som något bättre istället för att sitta inlåst.
Brukar oftast vara lätt att anpassa sig efter sin ekonomi om man är villig också så själv hade jag nog velat betala så fort som möjligt och levt på existensminimum och sen när man är klar så får man en fet bonus. Förövrigt borde du väll vilja bli av med skulden så fort så du slipper pricken? Sånt kan väll störa om man t.ex. ska flytta?
Jag har aldrig fått en krona dragen av kronis förutom just vid återbäringen. Vet inte varför, har vänner med skulder och där går kronofogden in och nallar lite varje månad.
vad menar du med inlåst??
har redan abonnemang och ett boende som jag inte kommer att lämna de närmsta 5-6 åren iaf. Så jag hittar inte riktigt några fördelar med att betala av så fort som möjligt. Det vore isf för att bli av med pricken i systemet tidigare. Men eftersom den hittills inte har gett mig några som helst negativa konsekvenser är jag väldigt obrydd.
För min del känns det bara som att jag sitter mindre i skiten än jag borde?!