2005-02-18, 19:46
Medlem
nyblads avatar
Snubbarna på BL kanske vet?
Bara det att dom snackar typ grekiska och man fattar i bästa fall hälften inne på den avancerade avdelningen.

Fan nu är jag off topic igen skyller på imovanen!
Citera
2005-02-18, 20:38
Bannlyst
kan nån PM mig om länken till BL??
MVH J
Citera
2005-02-18, 21:03
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av nyblad
Snubbarna på BL kanske vet?
Bara det att dom snackar typ grekiska och man fattar i bästa fall hälften inne på den avancerade avdelningen.

Fan nu är jag off topic igen skyller på imovanen!

Bluelight är bra...har varit moderator där en kort tid en gång i tiden...då var det bättre än bra
Citera
2005-02-18, 21:41
Medlem
gurujoshs avatar
Psykos av Ketogan?
Citera
2005-02-19, 02:19
Medlem
visslarens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Herr Papaver
Bluelight är bra...har varit moderator där en kort tid en gång i tiden...då var det bättre än bra

Själv var man moderator på Elfte Våningen. Men så synd att en mans lathet ska få ett superbra forum att gå i graven. På tal om det så finns det möjlighet att återuppliva Elfte igen om kunskaper i MySQL, PHP och server finns. Men oj nu kanske jag bröt mot nån regel om att inte göra reklam för andra forum jag vet inte förlåt i så fall.
Citera
2005-02-19, 02:25
Medlem
nyblads avatar
Jag bröt handleden och fick en spricka i revbenet slog i njuren så jag pissade blod mm efter en mc olycka.
Jag hade tagit en liten lina sub, kanske en 0,8 lr ca 15 minuter jag krashade.
Eftersom jag precis hade blivit av med mitt kort så kunde jag inte ringa sos så jag ringde morsan och sa att jag krachat hennes hoj så hon fick komma och hämta mig och körde mig till sjukhuset. På vägen dit börgade suben verka lite gran och det hjäpte ju lite gran.Väl framme på sjukhuset Så undrade dom om jag ville ha smärtlindring, svarade självklart, då undrade dom om jag tagit några andra mediciner hemma svarade självklart nej, morsan satt ju jämte så tillsist fick jag en ketoganspruta den funkade men jag hade fortfarande rätt ont så jag fick en till. Då blev jag dundermoffad medans jag blev stjutsad till rönken, spydde efter jag rönkade mig. Sköterskan undrade om jag mådde dåligt jag svarade nej jag mår skitbra, behövde bara spy lite.
En stund senare fick jag skit ont och ville ha mer ketogan.
Dom jävlarna dissade mig sa till mig att nej du reagerade så konstigt på det spydde och så. Så han dissade mig och gav mig en tradolan jag sa till han att Att jag hellre ligger och spyr hela jävla natten än att ha så här jävla ont och att jag alldrig kommer kunna sova och frågade om jag kunde få en sömtablett men det fick jag sjlvklart inte heller. Så jag låg och kved i sängen i 3h sen ringde jag på lockan och sa att jag hade skitont och inte fått en blund då fick jag en ketoganspruta till lite snålt tilltagen men den somnade jag gott på.
Sen vaknade och dom gav mig 1 tradolan var 3e timma, och inget mer ketogan så jag hade jävligt brottom därifrån. Fixa sjuksrivning och läkartid fort till mig nu vill hemm. Då sa at sköterska utan vertabletter kommer du inte klara dig, nehe fick 40 tradolan av den snåla jävla läkaren.
Äntligen hemma, plocka fram suben och drog en statig 2mg lina sen mådde jag bra.
Men hur som hur fick jag inga hallucinationer av ketat men det jag funderar på är att suben borde ha spelat in en del i mina konstiga reaktioner på ketoganet. Det var bara sista som fungerade helt korekt.

http://www.resochdyk.nu/vard/smartlindring.html
"Kombinationen Temgesic och andra opioider ger en patient som pendlar mellan överdosering och abstinens/smärta!"
Citera
2005-02-19, 11:50
Bannlyst
Hmmm...blir det en lika kraftig interaktion mellan buprenorfin och ketogan som det blir mellan buprenorfin och morfin?
Citera
2005-02-19, 19:37
Medlem
nyblads avatar
Läkaren som gav mig ketoganet påstid att ketogan är bättre och mer beroendeframkallande än morfin.
Syns ketogan på toxprover, polaren påstod att det inte gör det!?
Citera
2005-02-19, 20:21
Medlem
visslarens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av nyblad
Läkaren som gav mig ketoganet påstid att ketogan är bättre och mer beroendeframkallande än morfin.
Syns ketogan på toxprover, polaren påstod att det inte gör det!?

Nej det syns inte på toxprover, Det vet jag av egen erfarenhet. Självklart kan de specialbeställa labtester efter alla ämnen på jorden men hur ofta gör de det.

På de tester jag går på kollas efter morfin (kodein ger utslag också), heroin, amfetamin, och cannabis. Ska de testa för kokain måste de specialbeställa ett prov som är dyrare, samma sak med subutex. Finns de som lämnar prov för benso också men standardproverna är på de 4 drogerna jag nämnde.
Citera
2005-02-19, 23:16
Medlem
I mitt yrke tar jag del av labbprover. De vanliga är opiater, amfetamin, kokain, cannabis, dxp och bensodiazepiner. I vissa är det specialbeställda prover och då syns allt. Exakta koncentrationer av t ex metaboliter av bensodiazpiner. Det kan krävas ibland för att räkna ut när de togs, om det var enligt recept vid t ex trafikförseelser. Alkohol kollas också naturligtvis. Finns enklare prover samt CDT som kan spåra en rejäl fylla upp till sex veckor efter. Om jag inte minns fel kan dessa prover störas om du äter dxp-preparat eftersom de bygger på leverstatus. Jag kan ta reda på mer om detta om det är av intresse. Är jag OT nu? Jag vet inte för jag är snurrig i huvudet p g a feber.

Simma lugnt!
Citera
2010-11-17, 00:06
Medlem
j0h2ns avatar
Morsan bryter benet (på något hemskt sätt), och det första du gör är att snurra ihop en tråd om hennes mediciner på ett knarkforum. Nästan perverst..
Citera
2010-11-17, 13:31
Medlem
Ketogan kan av nån anledning ge hallisar, min mamma fick det när hon låg på intensiven för många år sen flera år innan hon avled och hon trodde på fullt allvar att personalen var ute efter att mörda henne. Problemet var att hon inte kunde kommunicera detta till mig eftersom hon hade en tub i halsen och inte kunde prata. Hon försökte skriva meddelanden till mig men jag fattade inte vad hon menade. Hon berättade efteråt att hon var helt övertygad om att personalen på intensiven var nazister och gjorde experiment på henne och att hon var tvungen att rymma därifrån (hon försökte en gång men kom inte så långt...).
Hon hade ingen mental sjukdom i grunden eller så men just Ketogan fick henne att tro allt möjligt som inte var sant, samtidigt mådde hon ju fint på det så det blev väldigt konstigt där ett tag... Hon garvade åt allt samtidigt som hon var övertygad om att alla på avdelningen skulle ha ihjäl henne .

Dock gick detta över efter ett tag när hon började få lägre doser och blev mer medveten om saker runt omkring sig.

Mvh
/marilyn
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in