2012-04-17, 10:28
Medlem
pamedfinskornas avatar
Brukar inte säga så mycket, mest titta henne i ögonen så hon blir kåt. Sedan brukar jag säga "pinsamma" grejer som får henne att bli generad, blir alltid lite roligare då
Citera
2012-04-17, 10:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Deal27
Du Don juan, får du knulla när du gapar Doris efter dem och säger att de har lämnat era gemensamma barn hemma?

Låter som ett väldigt omoget beteende och utstrålar en naturlig töntighet som man enbart har skådat på film tidigare.

Och din pappas e-penis är större än min pappas e-penis....

Citat:
Ursprungligen postat av MrHooker
Ifall du är intresserad av att träffa flickvän så ska du nog börja gå till lite mer seriösa tillställningar

Så du menar på allvar att de bra tjejerna sitter hemma och virkar istället för att gå på krogen? Bullshit säger jag.

Citat:
Ursprungligen postat av Aleh09
Vilken jävla jackpottbrud man måste träffat om man träffar en tjej som är intresserad av fotboll och kollar Stargate (SG1)

Sen upptäcker man att hon är bajare och inte kollar SG1 utan atlantis

Win! Då kan man ju spendera resten av kvällen med att diskutera vem som är ballast, O'niell eller Shepard.

Citat:
Ursprungligen postat av percee
Som ni säger så gäller det ju bara att ha kul. Har du det så lyser ditt självförtroende igenom och du kan prata om dinosaurer eller Batman, är det en kul person ni hittat så flyter allt bara på.
Citat:
Ursprungligen postat av persiflage
Det viktiga är inte alltid vad du säger och hur mycket utan hur du gör det. Bra blick och allmänt lugn brukar oftast gå hem.

Det är det här jag försöker förmedla. Att det viktiga inte är vad som sägs, utan hur du beter dig, hur ditt självförtroende lyser igenom osv. Detta kommer av erfarenhet och din egen självkänsla.

När en konversation börjar stelna brukar jag försöka börja prata om folk i närområdet. Typ:

-"Ser du de två där borta.. Vilket relation tror du de har med varandra? Ser du sättet han artikulerar när han pratar, jag tror de är gamla barndomsvänner." Sen gör man en lek av det hela och fortsätter spinna vidare på det. Det hjälper förstås om man har känsla/kunskap om kroppsspråk och åtminstonde grundläggande kunskaper inom social dynamik och inte är socialt förståndshandikappad.

Och som nämnts av andra i tråden, glöm intervjufrågorna, ingen vill vara med om det. Glöm aldrig att de flesta är på krogen för att ha kul/träffa nytt folk. En annan sak som nämnts att att inte prata som om du pratar med en kompis, för att sen plötsligt börja ta på henne. Eskalera sexuellt redan från början genom att uppenbart flörta och genom beröring utan att vara creepy, vilket ibland kan vara en hårfin gräns som det kan vara lätt att passera innan man lär sig bedöma situationen.
Citera
2012-04-17, 10:39
Medlem
En bekant till mig (tjej) fick frågan "Vilken sorts traktor kör din pappa då?" när hon stod i kön på McDonalds kl03.15. Ganska skön isbrytare faktiskt... han fick dock inte ligga
Citera
2012-04-17, 10:59
Medlem
Gemenis avatar
Har faktiskt testat denna. "Ska du med på lite snabbmakaroner & hångel?" Det fungerade den gången iaf.

Men i övrigt så är det bara att sätta damen i centrum. Följdfrågor på det hon snackar om samt så kan man slänga in något som har en sexuell underton. När spriten går in så vattnas det mellan benen på dom!
Citera
2012-04-17, 11:00
Medlem
vargvids avatar
Få henne att börja prata om sig själv och då jävlar kan hon pladdra på i timmar. Tjejer kan vara så otroligt egenkära ibland och verkligen älskar prata om sig själva.

Annars har jag kört isbrytaren som : Vilken är din favorit pokémon? Antingen får man reaktion att hon svarar seriöst på frågan eller att hon bara : Haha va fan pratar du om?
Citera
2012-04-17, 11:49
Medlem
Mullrets avatar
Grabbar ! Ni vet det är 18 år på FB va ?
Citera
2012-04-17, 12:14
Medlem
wotoos avatar
Vinnande koncept om både och och bruden är riktigt jävla packade --> Prata porr och allt som annars inte bör pratas om med okända personer!
Citera
2012-04-17, 12:19
Medlem
Vill du hålla en konversation flytande så håll fokus om personen du snackar med. Ställ följdfrågor och inflika med egna kommentarer, folk älskar att prata om sig själva och skiter fullständigt vad du har för story så länge de inte kan relatera till den. Tycker du det är sjukt ointressant så tänk på att det är samma sak för dem när du drar igång med fotboll och stargate(!?).
Citera
2012-04-17, 12:24
Medlem
District9s avatar
Haha fan vad jag skratta när jag läste om stargate!

Epic bara,

Näää men ärligt talat. Det viktigaste saken när du raggar är kroppsställningen, voice tone och att du allmänt ser chill och lugn ut. Man ska inte verka desperat, jätte nervös, rädd eller så. Bara vara sig själv och sen kan man snacka om precis vad man vill.

Det är vad som tänder på tjejer. Orka försöka dra repliker eller "försöka för hårt" ställa tusen frågor.

Kör på bara... naturligt. Lovar tjejer blir verklige intresserade.

Jag har aldrig raggat på krogen (eftersom jag aldrig vart i en ), men jag raggar MYCKET ute på gatan, dvs. gym, butiker, skolan olika situationer där det finns tjejer. Funkar fint fint
Citera
2012-04-17, 12:43
Medlem
Ducken11s avatar
Hahaha, var det någon som kunde hålla sig för garv när de läste "fotboll och stargate"... ?

TS: Du har heeelt fel approach. Tjejer vill inte höra massa jidder om ditt liv, de vill bara få komplimanger samt berätta om sitt egna liv, det enda du behöver göra är att fortsätta ställa frågor om henne och ge henne komplimanger och låtsas lyssna så har du halva inne.
Senast redigerad av Ducken11 2012-04-17 kl. 12:45.
Citera
2012-04-17, 12:49
Medlem
Damacys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av .INTI.
Fråga om favoritdinosaurie, funkar alltid. Seriöst.

Det låter fan genialt, låter som en rolig icebreaker. Fråga vad hon har för favoritdinosaurie.

Ska fan kolla lite på wikipedia och hitta någon rolig dinosaurie, så att man kan motivera varför den är bäst. Tack för tipset!
Citera
2012-04-17, 12:51
Medlem
Herkulesbigs avatar
Kanske prata något tjejor gillar? Som hästar,kläder, mode, resor med mera... ?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in