2012-04-16, 21:30
Medlem
Panzerschlaffses avatar
Det finns många som inte har råd vid viss tidpunkt att köpa en bra pH mätare och därför tänkte jag att det kan vara bra att ha en tråd där folk skriver sina egna recept för att få ett sånt bra pH värde som möjligt i samband med cannabis odling.

Jag har själv inte odlat någon gång men har försökt att samla så mycket information som möjligt.

Hur ser era recept ut för perfekt pH-värde i vatten och jord?

Ber om ursäkt om detta tagits upp i flertal trådar, vore skönare med en samlingstråd.
Citera
2012-04-17, 01:39
Medlem
Det är svårt att höfta fram rätt ph, jag skulle inte våga hålla på så om jag ens kunde.

PG har nu ADWA11 ph med inbyggd temp mätare för 399:- Den är prisvärd tycker jag.

Tänk på att kranvattnet funkar som antingen ph- eller ph+. Säg att man har ph7 i sitt kranvatten. Då behöver man alltså inte köpa nå ph+ utan kan använda sitt kranvatten för att korrigera ph uppåt.
Citera
2012-04-18, 03:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Panzerschlaffse
Det finns många som inte har råd vid viss tidpunkt att köpa en bra pH mätare och därför tänkte jag att det kan vara bra att ha en tråd där folk skriver sina egna recept för att få ett sånt bra pH värde som möjligt i samband med cannabis odling.

Jag har själv inte odlat någon gång men har försökt att samla så mycket information som möjligt.

Hur ser era recept ut för perfekt pH-värde i vatten och jord?

Ber om ursäkt om detta tagits upp i flertal trådar, vore skönare med en samlingstråd.

Det är helt omöjligt att reglera rätt ph utan phmätare. Visst kan man kolla upp phvärdet i det området man bor i och veta fall det ska upp eller ner, men det är väl allt.

Jag tror inte ens man kan göra så att låt oss säga att vi har samma ph och sen tar jag 6 droppar ph ner för att komma ner till 5.8 att du kan göra likadant. Vatten har olika hårdhet och tar då till sig ph ner olika. Om man har en bra uppbuffrande ph ner så kanske det funkar, men tror ändå det kommer vara skillnad.

Men, ph i jord behöver man inte böka med om man nu inte ska tillreda egen jord eller liknande. Jord buffrar vattnet bra.. Och ja, lycka till att köra vattensystem utan phmätare.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in