2012-04-16, 21:00
Medlem
darjeengs avatar
Tjena, flashback.

Sitter här lite halvsent och låter filosofi-humöret kicka in! Har tänkt en del på hur det ser ut idag. Tyckte det var ganska svårt att få ett bra namn på denna tråd men jag hoppas det inte blir något problem.

Ifall man kollar idag är en hel del personer deprimerade och man ser saker på nyheterna som är helt sjuka. Mycket händer och många stör sig på saker (jag, t. ex.)

Människan har blivit något som jag skulle beskriva som fel, vår utveckling har gått överstyr. Vi har rubbat matkedjan och vi är inte som något slags djur varit i historien. Människan är för intelligent för sitt eget bästa, visst finns det ett övertygande antal människor på jorden och det är ju det våra instinkter strävar mot. Men det är så många som är deprimerade och ledsna och jag tror absolut att det är p.g.a denna miljö.

Skulle man titta på vilket annat djur som helst så är det knappast så nere som människan, en hund utstrålar så mycket mer glädje än en människa, från vad jag har sett. De njuter av livet, visst gör vi det också, men inte alltid.

Kanske har en ganska negativ syn på människan men tycker det är så otroligt fascinerande att vi är ett intelligent liv som dessutom har instinkter, och dessa två krafter går emot varandra ibland, vilket kan vara spännande att se.

Det jag har skrivit är ur mitt egna perspektiv och jag skulle vara glad att höra vad ni andra säger. Tycker ni människan har utvecklats positivt? Tittar man runt så överväger ju skiten det goda. Sugen på att höra allas åsikter!

Ursäkta eventuella stavfel och osammanhängande delar, skrev allt väldigt hastigt!
Citera
2012-04-16, 22:39
Medlem
Ett litet tips!
Du får väl göra som vi andra som snappat de nya vibbarna, vaknat till och slagits av samma insikter; bege dig över till mer suspekta forumdelar såsom paranormalt, konspiration osv

Det är dags för oss att tänka som du, och omkonstruera allt till det som borde vara.
Citera
2012-04-17, 11:23
Medlem
darjeengs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hjärnsläppet
Ett litet tips!
Du får väl göra som vi andra som snappat de nya vibbarna, vaknat till och slagits av samma insikter; bege dig över till mer suspekta forumdelar såsom paranormalt, konspiration osv

Det är dags för oss att tänka som du, och omkonstruera allt till det som borde vara.

Ja, det ska jag definitivt göra! Kul att se någon respons iallafall, tack.
Citera
2012-04-17, 19:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av darjeeng
Ja, det ska jag definitivt göra! Kul att se någon respons iallafall, tack.
Det var så lite så! Välkommen över in i delarna där man häcklas pga sina sanningar, där finns också mycket värme
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in