2012-08-24, 19:09
Medlem
Saturnuspojkens avatar
Hur är breiviks möjligheter att fortsätta nå ut med sin kamp mot EU-Arabia och kulturmarxismen efter domen? I domen framgick ju inget om restriktioner i yttrande och åsiktsfriheten.
Citera
2012-08-24, 19:11
Medlem
Soterns avatar
Man kan inte låta bli och fundera på om man hade pratat i förväg, innan dom fallit, om att han aldrig kommer att komma ut om det inte fanns politik i botten.
Låt oss tänka oss att en människa dödat precis lika många men inte hade haft något politiskt motiv alls. Hade man då spärrat in denne på förvaring på livstid.
Citera
2012-08-24, 19:16
Medlem
VitruvianskeMannens avatar
För mig finns det inget som tyder på att Breivik är metalt störd eller sjuk, så på så sätt är domen helt korrekt och logisk. Tvärtom så verkar han vara ganska intelligent, kanske lite över medel. Hans formuleringar, uppförande/beteende, uppsyn mm pekar inte alls på någon mentalpatient i mina ögon.

Han har helt klart gått över gränsen, i och med att han på detta sätt våldsamt dödar ett stort antal personer. Kanske ett överdrivet datorspelande har inverkat.

Vad gäller själva ideerna; så kan jag känna en del sympati och jag tror att en mycket stor del av Svenska folket kan det också (om man läser mellan raderna i Mångfaldsbarometern osv). Vi befinner oss i ett sorts "krig" i och med att samhället trycker på oss en situation som väldigt få egentligen önskar. Vi gillar vårt sätt att leva, våra traditioner, tjejer som kan gå hem från krogen med fladdrande kjolar utan att bli våldtagna, öppenhet, innovation, sekularism, män och kvinnors lika rätt.

Ungefär detta ville Breivik "försvara" fast på hans eget extremt våldsamma sätt. Jag vill absolut inte döda någon. Men det lär tyvärr skapas allt fler Breivikar ju mer PK-samhället går i total motvals mot vad Svensson tänker och tycker.
Citera
2012-08-24, 19:18
Medlem
cap0s avatar
Är det bara jag som märker att Svensk media censurerar delen där han nämner multikulti? Hoppar över den? Man kan inte klippa någons tal så där och förlöjliga han..
Citera
2012-08-24, 19:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av cap0
Är det bara jag som märker att Svensk media censurerar delen där han nämner multikulti? Hoppar över den? Man kan inte klippa någons tal så där och förlöjliga han..

Idioten ABB kommer aldrig bli utsläppt igen, det är det viktigaste.
Dessa disillusionerade fega maskar ska inte vara ute bland andra människor,
de ska låsas in för all framtid. Så blir det nu i praktiken med, så jävla nice
att skiten (ABB) stängs in nu
Citera
2012-08-24, 19:26
Medlem
PinkPandas avatar
Det är svårt att hitta info på exakt vad Breivik dömdes för, men kan jag anta att det inte blev terrorism eftersom utländska medier beskriver honom som massmördare?

Hur kommer det sig isf, hans motiv var ju politiska? Och är straffet för terrorism i Norge större än för massmord?
Citera
2012-08-24, 19:31
Medlem
Han ångrar sig inte, det verkar vara självklart.

ABB kommer att sitta isolerad en lång tid framöver, och då pratar vi om år. Som jag tolkar straffet betyder det 21 år i fängelse, med möjlighet till förlängning +5 år per gång. Så 21 år+5+5+5....osv.
Känns att ABB är nog en person som kommer att sitta straffet ut, dvs. tills han dör/tar livet av sig.

Frågan är hur mycket pengar, och tid de (Norska staten), kommer att lägga ner för att "rehabilitera" en person som ABB. Rehabilitering är väl målet med fängelse här i norden, men känslan är att ABB har bränt bron, och sprängt det efteråt. Han visar ju absolut ingen ånger.

Jag tror att ABB kommer att vara isolerad tills han dör. Men han kommer nog att bli sjukt deprimerad av att inte ha någon kontakt med omvärlden, jag skulle inte vilja sitta inspärrad 23 timmar om dygnet i flera år, men motivation ger mycket energi, flera år framåt.

ABB sitter straffet ut, och dör i fängelse, eller han tar livet av sig där. Hungerstrejk kanske?
Senast redigerad av nerdfeud 2012-08-24 kl. 19:37.
Citera
2012-08-24, 19:32
Medlem
10-21 år låter lite klen i detta fall. Nu borde man ha frångått praxis och adderat på alla straff. 77x10-77x21 dvs ABB borde ha dömts till 770-1617 år i förvaring.
Citera
2012-08-24, 19:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ApJan
Som sagt, karln kommer förmodligen aldrig att släppas på fri fot igen. Även om 21+ år så blir han säkerligen ganska snabbt tagen av daga om han får komma ut.

Vi får väl hålla tummarna att han släpps medans han lever. Dessutom tror jag inte stenkastande vänstermuppar lyckas ta honom av daga så lätt. Han lär säkert ha den intelektuella skaran på sin sida och det kommer han långt med, till vänstermupparnas förtret i vanlig ordning.
Citera
2012-08-24, 19:37
Medlem
Saturnuspojkens avatar
Kommer Breivik kunna få ut sin bok han skriver på?

Kommer han få se på TV och lyssna på Radio?

Kommer hans alster censureras av kriminalvården?

Får han ta emot brev eller selekteras dom?
Citera
2012-08-24, 19:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av JagBlevFelaktigt
ABB kommer aldrig bli utsläppt igen

Om det scenario (revolution) som Breivik skissar upp riktlinjerna för i sin skrift 2083 blir verklighet så kommer han kunna bli utsläppt.
Citera
2012-08-24, 19:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av A.Rand.E.Tolle
Om det scenario (revolution) som Breivik skissar upp riktlinjerna för i sin skrift 2083 blir verklighet så kommer han kunna bli utsläppt.

Ingen vet med säkerhet om frisläpp eller evig inlåsning.
Det enda vi kan fira är att skräpet ABB låses in för en rejäl summa år framöver.
Ju längre desto bättre för alla.

Att folk sitter bakom sina skärmar runt om och hyllar en massmördare visar
på att rasisternas propaganda tar ganska väl på mindre intellektuella personer
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in