2012-08-24, 10:09
Medlem
Autobahn76s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Nider
21 år är ju en fis i rymden, ge han 75 år i fängelse och släng nyckeln.

Han är dömd till förvaring viket innebär att man kan förlänga straffet i omgångar. Hur länge som helst.
Han kommer med all säkerhet sitta livet ut. Vem vill ta på sig att friskförklara och släppa ut honom?
Citera
2012-08-24, 10:10
Medlem
Enligt Massi Fritz lär han få sitta hela livet ut.

Förstår inte varför han har det så bra i fängelset, varför han får ha dator osv.
Citera
Medlem
Cambijaos avatar
Så om jag uppfattat det rätt så att bli till förvaring är att man sitter fängslad på obegränsad tid efter man först avtjänat sitt straff?
Citera
Medlem
PhDSalanders avatar
Jaha. Så nöjd han blev Anders, och Arntzen väldigt torr i munnen.

Då får man se fram emot alla hans böcker och intervjuer för resten av hans liv sikkert da.

För slipper han någonsin ut, nejdå. Förvaringevar väl det bästa , då kan de ju bara förlänga och förlänga straffet.
Smart drag, och en slags medelväg för att passa för allas önskningar.
Senast redigerad av PhDSalander 2012-08-24 kl. 10:13.
Citera
2012-08-24, 10:11
Moderator
Strix m/94s avatar
Allehanda glädje- respektive sorgeyttringar är inte ämnet för denna tråd. Sådant raderas och varningar riskeras.

Strix/Mod
Citera
2012-08-24, 10:13
Medlem
Ådärkomdenjas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Autobahn76
Han är dömd till förvaring viket innebär att man kan förlänga straffet i omgångar. Hur länge som helst.
Han kommer med all säkerhet sitta livet ut. Vem vill ta på sig att friskförklara och släppa ut honom?
Vadå "friskförklara"? Han anses genom den här domen vara tillräknelig, det är därför han dömts till straff, och inte vård. Om han skulle släppas nån gång i framtiden, så sker det på grunder att han då inte längre betraktas som "samhällsfarlig". Så ligger det till.
Citera
2012-08-24, 10:13
Medlem
Jasså frisk man som mördar folk!!

En sjuk man tycker jag är rätt namn, går inte säga annat!!

Men människa kanske är sån till naturen, vi andra läxade av eliten till lugn.
Citera
2012-08-24, 10:14
Medlem
Pallevantes avatar
Om jag fått 21 år i tre egna celler för att ha mördat 77 personer hade jag nog, trots allt, känt att jag kommit undan rätt bra.
Citera
2012-08-24, 10:14
Medlem
Ådärkomdenjas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Cambijao
Så om jag uppfattat det rätt så att bli till förvaring är att man sitter fängslad på obegränsad tid efter man först avtjänat sitt straff?
Efter avtjänad tid förlängs inlåsningen i femårsintervaller, om så anses befogat.
Citera
2012-08-24, 10:15
Medlem
Powergirls avatar
Om det kräket bedöms vara friskt så undrar jag när nästa självutnämnda domare och bödel skall slå till.
Hade han dömts som otillräknelig hade jag känt mig lite mera lugn men medvetskap om hur många förvirrade hjärnor som finns inte minst här i tråden blir jag minst sagt orolig.
Kan bara inte förstå att kräkets massmördande står i samklang med att han skall anses tillräknelig.
Citera
2012-08-24, 10:16
Medlem
zyltburks avatar
Kommer han att ha tillgång till dator i fängelset som han har haft i häktet? Ett jävla skämt är det, att det här avskummet särbehandlas, och får större cell osv.
Citera
2012-08-24, 10:16
Medlem
Autobahn76s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ådärkomdenja
Vadå "friskförklara"? Han anses genom den här domen vara tillräknelig, det är därför han dömts till straff, och inte vård. Om han skulle släppas nån gång i framtiden, så sker det på grunder att han då inte längre betraktas som "samhällsfarlig". Så ligger det till.

Ok "friskförklara" var inte rätt ord men visst "icke en fara" för samhället då.
Lär ju iaf aldrig hända.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in