Citat:
Ursprungligen postat av loungepuppy
Hur tänkte Du där.
Beskyllningar, att han kallas massmördare är ju helt enkelt ett faktum, han har mördat "massor" av människor. I domstolen har han, mig veterligen, inte beskyllts för något särskilt utöver det han själv erkänt att han gjort. Att ett team psykiatriker fann honom vara psykiskt sjuk är ju inte en beskyllning, det är en diagnos.
Våldet mot Breivik, menar du då skon som inte träffade honom? Jag tror det är missvisande att kalla det för "våldet mot honom". Aggressivitet hade kanske gått. Men det är lite svårt att se honom som ett offer för våld då han är massmördare som själv inte drabbats av mer våld än en förbisusande sko.
Dina påstående ter sig helt orimliga. Tror du verkligen att någon kommer läsa dina åsikter och tänka -"Ja, utifrån de argumenten så håller jag med Tinman"?
Ja du Loungepuppy din egen tankeverksamhet blev ju kortsluten redan första dagen av rättegången och sitter fortsatt på repeat crappy thoughts.
Nelson Mandela och hans sjuka bildäcksbrännarfru, där har du en Breivik från 1970 talet som idag är en av världens mest hyllade personer.
http://www.sakerhetspolitik.se/Sakerhetspolitik/Media/Terrorist-eller-frihetskampe/
Mandela fanns på USAs terroristlista fram tills 2008 (!)
Det är denna sorts frihetskämpe som Breivik försöker bli jämförd med!
Se förresten hur bra det gått för sydafrika sen maktskiftet, hur många vita har mördats och våldtagits där tror du, ca 40000 änsålänge. Samtidigt har de svarta inte fått det bättre utan sämre, förutom då ANCtrogna och deras vänner.
Mandela är en Breivik x 10!