2012-04-26, 18:58
Medlem
JanBeckmans avatar
För er som inte ser den kommande domen som politisk och det första utlåtandet av psykologerna som ett beställningsjobb:

Breivik är redan dömd på förhand till vård. Det är redan klart var han skall bo:

http://nrk.no/227/dag-for-dag/dette-kan-bli-breiviks-nye-hjem-1.8031598
Citera
2012-04-26, 19:05
Medlem
idiamindadas avatar
Jösses. Hade ABB haft sinnesnärvaro att ljuga lite hade han kunnat få hela Norge att sjunga "Die Fahne Hoch" för honom istället. Men han har rätt, en sådan ryslig smörja.
Citera
2012-04-26, 19:13
Medlem
Findmypasts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av idiamindada
Jösses. Hade ABB haft sinnesnärvaro att ljuga lite hade han kunnat få hela Norge att sjunga "Die Fahne Hoch" för honom istället. Men han har rätt, en sådan ryslig smörja.

Absolut, hela Norge älskar det som Breivik hatar. Hur kommer det sig?
Citera
2012-04-26, 19:16
Medlem
JanBeckmans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Findmypast
Absolut, hela Norge älskar det som Breivik hatar. Hur kommer det sig?

Hela? Jag tror du har missuppfattat det där. Ett par tusen socialdemokrater som sjunger en sång... Bara fackeltåget som saknas
Citera
2012-04-26, 19:49
Medlem
Doldakamerans avatar
Detta var och är Breviks favoritmusik.

http://www.youtube.com/watch?v=GqQPKh5abro
Citera
2012-04-26, 19:53
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Doldakameran

Nä, vad jag har hört så hade han denna låten på under dådet på ön:

http://www.youtube.com/watch?v=cJkK5zZKgVQ

Men sedan har jag även hört att han inte hade någon musik alls på, vet ej vad som stämmer..
Citera
2012-04-26, 19:54
Medlem
lampross avatar
Jag postade just detta i tråden Breivik-humor. Men nu ser jag att Regnbågslåten omnämnts i denna tråd så jag postar här med:

Idag sjöng man en låt på ett torg i Oslo. Man sjöng "Barn av regnbuen", en översättning av en Pete Seeger-låt. Breivik ogillade denna multikultur-kram-låt. Men OK, om nu folk ville sjunga den så let them. De ville väl få utlopp för den spänning som Breivikrättegången orsakat.

Men! Jag googlade tidigare i dag "Regnbågens barn", jag trodde mig därmed finna en svensk översättning av låten. Jag tänkte nämligen blogga om den och plocka poäng. Dock fann jag en annan låt med denna titel, av tjejgruppen Bubbles. Den var rätt löjlig, löjligare än Seegers låt som för sin del var lite vag, mer konstnärlig. Bubbles låt däremot är en parodi på sig själv, denna låt borde man ha sjungit idag...

I alla fall, här är texten till Bubbles "Regnbågens barn". Jag tänkte jag skulle posta den här och kanske ha som guilt-by-association när "Barn av regnbuen" kommer på tal:
Källa för citatet, denna sida har även en video: http://www.hitslyrics.com/b/bubbles-lyrics-10490/regnbgensbarn-lyrics-501013.html

Så take it away! Kom med allihopa, nu krossar vi invandringsdebatten och nationalismen med en sång!
Senast redigerad av lampros 2012-04-26 kl. 19:57.
Citera
2012-04-26, 19:56
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av JanBeckman
Hela? Jag tror du har missuppfattat det där. Ett par tusen socialdemokrater som sjunger en sång... Bara fackeltåget som saknas

Media försöker få det till något det inte är. Det är bättre om de kan börja ta debatter istället för att hålla på med propaganda. Jag är varken vänster eller höger, men det är dags att de börjar ta detta på allvar, annars kommer bara nya Breiviks dyka upp.. Hade de tagit debatten från början så hade "Breivik 2011" inte skett..
Senast redigerad av silver.cat.tequila 2012-04-26 kl. 20:01.
Citera
2012-04-26, 20:04
Medlem
Kanelbullahs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av silver.cat.tequila
Media försöker få det till något det inte är. Det är bättre om de kan börja ta debatter istället för att hålla på med propaganda. Jag är varken vänster eller höger, men det är dags att de börjar ta detta på allvar, annars kommer bara nya Breiviks dyka upp.. Hade de tagit debatten från början så hade "Breivik 2011" inte skett..

Vilken debatt? Galningar ska inte sätta agendan för debatten.
Citera
2012-04-26, 20:07
Medlem
lampross avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Doldakameran

"Requiem for a Dream" av Clint Mansell. Suggestiv som få. http://lennart-svensson.blogspot.se/2011/10/breivik-och-reqiuem-for-dream_23.html Mina reflektioner om denna låt, som jag gillade före 22/7, Utöya och allt det där.

Detta apropå musik som var dagens händelse, alltså detta med folk som sjöng "Barn av regnbuen" på Youngstorget, och gammelmedia som fick det hela att bli till en monumental händelse. Som antytt i olika inlägg ovan kan det knappast ha varit 40.000 pers närvarande. Snarare kring 6.000 eller så.

Nåväl. Anti-Breivik-sidan har inte haft det så lätt den senaste halvannan veckan. De har lidit nederlag på nederlag: massinvandring har debatterats, landsförrädare har hängts ut och kulturkonservativa har hamnat i kylan. MSM:s skribenter har inte haft det lätt att svartmåla Breivik. Man har försökt sockra sina artiklar med "galen", "narcissist" men det vill sig liksom inte. Då är det förklarligt att dagens story blev körsjungandet. Man ville blåsa upp denna skitsak, inbilla sig att sentimentet ännu är för massinvandring och mot nationalism. Samtidigt lät man bli att rapportera om offer för Oslobomben som vittnade i rätten, något som sades skulle bli svårt för Breivik. PK syntax error: hur ni än gör blir det fel.

Välkommen till revolutionen.
Citera
2012-04-26, 20:09
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Kanelbullah

Det är ju det de gör hela tiden.
Dags att andra galningar träder fram.
Citera
2012-04-26, 20:11
Medlem
JanBeckmans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kanelbullah

OK nu blir detta lite OT, men knyter ändå an till temat... Undersökningar som jag inte orkar länka till nu (sök på flashback) visar att fler än hälften av Sveriges befolkning tycker att vi tar emot för många invandrare... Politikerna svarar med att ta in fler. Oavsett partifärg vill alla ha in fler när folket vill ha in färre. Media skriver dessa som inte vill ha in fler på näsan med att kalla dem rasister... minoritet... nazister... galningar... precis som du säger... I det förljugna läget, skapat av kulturmarxismen, skapas en Breivik. Det är alltså sådana som du som skapar dessa "galningar". Sätt dig en stund och reflektera över det... Tänk tanken att politikerna följde det stora flertalets önskemål... d v s agerade demokratiskt - Då hade detta aldrig hänt.
Senast redigerad av JanBeckman 2012-04-26 kl. 20:14.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in