2012-04-24, 20:31
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av raxtoren4ever
Sluta och säg "barn" snittåldern var 18.1 offren.

Nej för han döda massa barn!
Många var under 18. Bara 7 av alla offer var över 25!
Och jag rankar 18 år som barn!
Citera
2012-04-24, 20:34
Medlem
raxtoren4evers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av RedX
Nu minns jag inte den exakta siffran, men någonstans i trakterna av 35 offer var under 18. Att kalla dem för "barn" är inte någon överdrift.

Återigen 32 islamister tillsammans sprängde 300 barn och skadade 700 till i Beslan.
Förklaringen var inte fundamentalistisk Islam eller psykstörningar, utan man beskyllde Rysslands utrikespolitik.
Nu är det inte Norges inrikespolitik, utan ABB är sinnessjuk. Och ja, raxtoren själv tror faktiskt att ABB lider av psykiska störningar. Han verkar intelligent och lever i den verkliga världen. Men för att du ska föra egna krig, skriva manifest och spränga&skjuta barn,ungdomar och vuxna - som islamisterna gjort i madrid,moska,london och new york - krävs en sjuk hjärna även.

Jag vill gärna ha svar på frågan om Beslan: Var dessa 32 st - kvinnor och männen - psykiskt störda, fundamentalister eller något helt annat?
Citera
2012-04-24, 20:35
Bannlyst
Låt oss säga såhär då:

Jag älskar djur. Men nu får jag för mig att de far illa, därför bestämmer jag mig för att gå in på Burger King när det är så mycket folk som möjligt, fullsatt inne på BK. Jag tar med mig ett vapen och dödar nästan alla jag ser, fast jag låter barn under 1.20m vara.. Skulle ni säga att det är friskt?

Om jag sedan även inte visar några känslor och ber om ursäkt för för dödade?
Citera
2012-04-24, 20:36
Medlem
urkinhas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av lampros
Breivik var en terrorist. Han använde terror som medel för att nå sitt mål. Detsamma gjorde de allierade när de bringade nazityskland på knä. Man dödade civila genom flygbombning. Man ansåg att detta var priset som måste betalas för att besegra nazismen. Breivik ansåg 77 döda civila var priset för att sätta stopp för multikulti och islamkram. Det är på den nivån analysen av Breivik bör ske anser jag.

Som jag förstått var hans mål ("priset") att döda 12 typ A, 4500 typ B och upp till 90 000 typ C "förrädare". Med tanke på att han hann döda "endast" 77 människor, och ingen typ A måste han känna sig som en big loser, eller?
Värd att analysera tycker jag är varför det mest attraktiva målet var Gro H. Brundtland (som han avsåg kidnappa och halshugga framför kameran på Utoya), och varför han misslyckades så radikalt även med detta för honom så viktiga uppdrag.
Citera
2012-04-24, 20:37
Medlem
Men okej, om vi nu säger att de som var på ön var barn. Vad i helvete hade barn på ett politiskt sommarläger att göra?
Citera
2012-04-24, 20:37
Medlem
drautdens avatar
Breivik åtalas enligt paragraf 147a, där maxstraffet är 21 års fängelse.

Vad hade Anders för krav när han lämnade över sig till polisen
Citera
2012-04-24, 20:44
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av NothingToLose
Men okej, om vi nu säger att de som var på ön var barn. Vad i helvete hade barn på ett politiskt sommarläger att göra?

Det kan man fråga sig, men vi lever i Norden.
Det ska inte behöva ske..
Men när en stolla av rang går lös så vet man inte vad som kan ske.
Det regnar för mycket i Norden, det är den största orsaken till dådet.
Mer sol tack!
Citera
2012-04-24, 20:46
Medlem
raxtoren4evers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av silver.cat.tequila
Låt oss säga såhär då:

Jag älskar djur. Men nu får jag för mig att de far illa, därför bestämmer jag mig för att gå in på Burger King när det är så mycket folk som möjligt, fullsatt inne på BK. Jag tar med mig ett vapen och dödar nästan alla jag ser, fast jag låter barn under 1.20m vara.. Skulle ni säga att det är friskt?

Om jag sedan även inte visar några känslor och ber om ursäkt för för dödade?

Är det friskt att döda någon? Givetvis anser jag inte att ABB är frisk, våldtäktsmännen i Oslo heller, islamistiska terroristerna i Europa heller. Det jag frågar mig är hur mycket är genetiskt och hjärntvättat i form av ideologier och religion.
Om jag hade växt upp i Afghanistan hade jag kanske varit en sjuk jävla taliban som tror på Koranen, genom andras hjärntvättning.
Det betyder inte att jag i dagsläget hatar talibaner och hoppas USA tar ut varenda jävel.
Citera
2012-04-24, 20:53
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av raxtoren4ever
Är det friskt att döda någon? Givetvis anser jag inte att ABB är frisk, våldtäktsmännen i Oslo heller, islamistiska terroristerna i Europa heller. Det jag frågar mig är hur mycket är genetiskt och hjärntvättat i form av ideologier och religion.
Om jag hade växt upp i Afghanistan hade jag kanske varit en sjuk jävla taliban som tror på Koranen, genom andras hjärntvättning.
Det betyder inte att jag i dagsläget hatar talibaner och hoppas USA tar ut varenda jävel.

Vi lever i Norden, inte Asien eller Afrika. Han kommer från en ganska normal medeklassfamilj i Norge, jämfört med andra runt om i världen kommer han från överklass och överflöd, rent ekonomiskt.

Han har inte levt med krig och gått i skolan som alla andra. Vad gör han?
Går helt själv ut och slaktar barn på det viset, lurar in de som Lucifer själv skulle ha gjort.
Hans motivering:

"Det kan bli krig i framtiden, bra att börja tidigt."
Detta är inget annat än en sjuk handling och han bör sättas på ett menatlsjukhus omgivet poliser dygnet runt.
Citera
2012-04-24, 20:54
Medlem
lampross avatar
Citat:
Ursprungligen postat av urkinha
Som jag förstått var hans mål ("priset") att döda 12 typ A, 4500 typ B och upp till 90 000 typ C "förrädare". Med tanke på att han hann döda "endast" 77 människor, och ingen typ A måste han känna sig som en big loser, eller?
Värd att analysera tycker jag är varför det mest attraktiva målet var Gro H. Brundtland (som han avsåg kidnappa och halshugga framför kameran på Utoya), och varför han misslyckades så radikalt även med detta för honom så viktiga uppdrag.
Jag har för mig att Breivik nämnde (förra veckan, minns ej exakt) att man "måste" döda fler än 12, annars är det för lite, för låg nivå. Det där att han (i manifestet kan tänka) skriver om tusentals förrädare som ska avrättas är mer imageskapande snack, dimridåer, jargong och lek med tanken. Som hans Knights Templar-grej mm. Lite l'art pour l'art för en terrorist.

Eller så rör dessa tusen tals döda det kommande kriget, den årslånga kamp han ser framför sig. Ett europeiskt befrielsekrig. Det blir så vitt jag kan se inte av, nu förändras världen ändå. Krigen är slut. Breivik var old school. Men han kommer att ses som något slags portalgestalt ändå tror jag. En blodig fördansare. Eller kanske snarare en avslutande symbolfigur för den gamla energin, en som satte punkt för det krig som inleddes med Nato-bombningen av Serbien 1999 (som han såg som en krigsförklaring mot det traditionella, kristna Europa och plutokratisk främjande av muslimer i form av Nato-stödet till Bosnien).
Citera
2012-04-24, 20:59
Medlem
SiSeniors avatar
Citat:
Ursprungligen postat av drautden
Breivik åtalas enligt paragraf 147a, där maxstraffet är 21 års fängelse.

Vad hade Anders för krav när han lämnade över sig till polisen
Citat:
Redan vid gripandet på Utöya försökte terroristen förhandla med polisstyrkan.
– Det har ställts ett antal krav och många av dem är helt omöjliga att uppfylla, säger Hjort Kraby till VG.
32-åringen har bland annat önskat sig en egen dator för att kunna redigera sitt manifest i cellen, samt tillgång till en ouppkopplad version av Wikipedia, rapporterar Expressen. På båda punkterna har polisen sagt nej.
Däremot har han fått tillgång till papper och penna för att kunna skriva ett tal.
Citat:
Inför häktningsförhandlingarna bad Anders Behring Breivik, utan framgång, om att få bära uniform. Dessutom ställde han ett antal krav som polisen beskriver som ”politiska” och helt utan verklighetsanknytning
http://www.dn.se/nyheter/varlden/har-ar-behring-breiviks-krav
Citera
2012-04-24, 21:00
Medlem
Sockerpappans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av lampros
Jag har för mig att Breivik nämnde (förra veckan, minns ej exakt) att man "måste" döda fler än 12, annars är det för lite, för låg nivå. Det där att han (i manifestet kan tänka) skriver om tusentals förrädare som ska avrättas är mer imageskapande snack, dimridåer, jargong och lek med tanken. Som hans Knights Templar-grej mm. Lite l'art pour l'art för en terrorist.

Eller så rör dessa tusen tals döda det kommande kriget, den årslånga kamp han ser framför sig. Ett europeiskt befrielsekrig. Det blir så vitt jag kan se inte av, nu förändras världen ändå. Krigen är slut. Breivik var old school. Men han kommer att ses som något slags portalgestalt ändå tror jag. En blodig fördansare. Eller kanske snarare en avslutande symbolfigur för den gamla energin, en som satte punkt för det krig som inleddes med Nato-bombningen av Serbien 1999 (som han såg som en krigsförklaring mot det traditionella, kristna Europa och plutokratisk främjande av muslimer i form av Nato-stödet till Bosnien).

Det är korrekt.
Tyckte förövrigt alla uppskattningar, påhittade procenttal och siffror han slängde sig med i manifestet stundtals blev löjliga. Visst han var tydlig med att det bara var uppskattningar från hans sida, men liksom när man sitter och gissar hur många tiousentals människor som kommer behöva dö i det kommande kriget.... varför ens försöka? Kändes bara som författaren hade ett extremt behov av att känna kontroll över sin verklighet när jag läste det.
Senast redigerad av Sockerpappan 2012-04-24 kl. 21:05.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in