2012-04-23, 22:04
Medlem
Sandworms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Matkal
jag tror att breivik mycket väl hade klarat att flyga iväg med ett litet sjöflygplan. Det är bara att gasa på och dra spaken emot sig och sedan trimma in så att planet flyger rakt. hur svårt tror ni att det är? tror att han skulle dock ha lite svårare att veta var han ska flyga och orientera sig till landningsplatsen när han är väl uppe i luften.
Precis. +1.
Citera
2012-04-23, 22:05
Medlem
Tidsresenarens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Cindybear
Kan inte hålla mig, mitt språköra vrider sig i plågor... Var hans linje trögflytande? Eller av betydande tyngd? Eller menar ni båda två kanske egentligen att den är konsekvent?

Kan inte hålla mig, men vad är det som egentligen "flyter trögt" nu?

konsistent = följdriktig, överensstämmande, förenlig.
http://sv.bab.la/lexikon/svensk-engelsk/konsistent
Citera
2012-04-23, 22:15
Medlem
polisbrickans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Matkal
jag tror att breivik mycket väl hade klarat att flyga iväg med ett litet sjöflygplan. Det är bara att gasa på och dra spaken emot sig och sedan trimma in så att planet flyger rakt. hur svårt tror ni att det är? tror att han skulle dock ha lite svårare att veta var han ska flyga och orientera sig till landningsplatsen när han är väl uppe i luften.

Sjöflygplan. Hi hi. Skulle inte tro det. Då kan du lika gärna föreslå en rymdraket med ISS som gömställe. Tanken på fly i ett stulet, på platsen deponerat sjöflygplan är strikt en teoretisk fantasi som endast fungerar som ett tänkbart scenario i huvudet på en sinnesmupp.

Varför nämnde han ens flygplansfantasin i rätten om han inte ville framså som störd? Agent Breivik har hunnit tänka igenom vad han ska säga i snart tio månader, och visa menar att han är ett orakel av logiska resonemang. Tjenare.
Senast redigerad av polisbrickan 2012-04-23 kl. 22:17.
Citera
2012-04-23, 22:22
Medlem
Europes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av raxtoren4ever
Nu är jag förvisso ca 10 år yngre än ABB. Men, om ABB är 33... och får sitta 21 års fängelse, han är ändå då 54. Det kan mycket väl vara så att om 20+ år att de flesta glömt bort tragedin, jag menar de flesta pratar inte ens om Columbine eller Virgina Tech i USA längre. Jag kan mycket väl tänka mig att ABB, om han anses frisk, får komma ut om 25-30+ år. Han kommer även sannolikt beklaga och "ångra sig" sedan om han gör det enbart för att slippa fängelset eller om han är ärlig... det låter jag vara osagt.

Är det inte lite väl vågat att förutsäga hur det kommer se ut om 21 år? Speciellt som det inte nödvändigtvis hänger på Breivik hur pass känd han är om 21 år? Skulle han få efterföljare, så tror jag inte han glöms bort.

Kanske får Breivik komma ut om 21 år och blir tillsatt som Norges ledare, precis som Nelson Mandela?
Citera
2012-04-23, 22:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av FittLisa
Den här rättegången och dess bevakning är en fars. Allt ABB gör och inte gör är fel och allt kan härledas till en diagnos. Breivik gråter, Breivik visar inga känslor, Breivik tar ingen hänsyn, Breivik tar hänsyn, Brevik ler, Breivik gör det och det. Drar mig till minnes rättegången mot Ted Kaczynski.

Ja det är mycket jojo på alla hans uttryck i media, löjligt anser jag.

Tycker att Aftonbladet's reporter rapporterade ganska okej idag!
Hon får dock väldigt många dumma frågor och påstående som inte alls är rätt och för dem som följt rättegången till punkt vet detta och det visar bara på hur många som bara gissar sig till allting utan fakta.
Den där "Flickan" som hade bloggat om någonting hon inte hade ett skvatt aning har ju blivit en fråga som ställts många gånger av vanliga människor som hoppar in i rättegången lite ibland sådär men inte vet all fakta, som i grund och botten är en lögn skapad av en korkad blondin som bara inte kunde hejda sig från att skriva det som folk faktiskt på allvar tror är sant.

Allt vrids och vänds, men i slutändan vet ändå ABB om det så det kanske inte har någon betydelse. bara skrämmande att se hur folk kan skapa rykten på ingenting och folk tror på det blint.
Citera
2012-04-23, 22:40
Avslutad
Dessa psykologer med sina diagnoser börjar bli rätt patetiska!
Finns det någon psykisk åkomma breivik inte diagnotiserats med?

Först var det paranoid schizofren
sen var det narcissistsk och psykopatisk
nu är han tydligen autistisk. http://svt.se/2.22620/1.2782280/breivik_autistisk_men_inte_sjuk

Mitt förtoende till människobedömare var lågt förut. Men nu är det bara löjligt
Vilken pseudovetenskap!
Citera
2012-04-23, 22:45
Medlem
Anonymvillvaradets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av goderian2
Dessa psykologer med sina diagnoser börjar bli rätt patetiska!
Finns det någon psykisk åkomma breivik inte diagnotiserats med?

Först var det paranoid schizofren
sen var det narcissistsk och psykopatisk
nu är han tydligen autistisk. http://svt.se/2.22620/1.2782280/breivik_autistisk_men_inte_sjuk

Mitt förtoende till människobedömare var lågt förut. Men nu är det bara löjligt
Vilken pseudovetenskap!

Psykiatrin och diagnosmanualer har problem med reliabiliteten. Däremot kan du inte påstå att psykologin är en pseudovetenskap då psykologin är en vetenskaplig disciplin.
Citera
2012-04-23, 22:55
Medlem
Kenny Kuks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av NothingToLose
Det tror jag inte alls att han försöker eftersom rättspsykiatrisk vård = inlåst på livstid oavsett om han skulle bedömas som frisk av läkare efter några år + tvångsmedicinering med antipsykotiska mediciner m.m.

Citat:
Ursprungligen postat av silver.cat.tequila
Snabbare att komma ut om han får fängelse tror jag.

Så tänker han nog:
Sedan(om han får finkan) så ses han inte som psykiskt störd vilket kan göra att folk tar hans ideer på större allvar.

Vi ska även komma ihåg att mycket kan ske på 20.

Citat:
Ursprungligen postat av Zaedrews
Det kvittar nog egentligen men en idé kan vara att han tror sig som sagts kunna komma ifrån sjukhuset tidigare. Är ju så att om han bedöms sjuk så är det egentligen inte hans fel utan beror på sjukdom och om han sedan är frisk från denna ska han släppas fri. Nu är det ju inte så alltid och i Breiviks fall lär det definitivt inte bli så. Men om han nu tänker i flera steg kan det ju helt enkelt vara så att han fått för sig att det är det bästa för honom.

Citat:
Ursprungligen postat av Eddie.H
Tror jag inte. Hans mål är att sprida sitt budskap, och då vill han inte framstå som sinnessjuk. Han lär hittas hängd ganska snabbt om han blir dömd otillräknelig.

Men folk i gemen vet och förstår att han inte är psykiskt sjuk, därför vore en sådan bedömning av honom från statens sida att skjuta sig självt i foten. Staten skulle helt klart tappa i trovärdighet. Därför vinner ABB på att klassas som psykiskt sjuk.

Jag skulle personligen gå omkring och skratta dagarna i ända åt Norge om de bedömer honom som sjuk. Snacka om att all trovärdighet för ett land vore helt bortblåst.
Citera
2012-04-23, 23:04
Medlem
semen.12s avatar
Breivik har så historiskt rätt, det kanske dom som skriver här inte vet men nationalismen har funntist sedan Magnus Ladulås dagar?

Bevis 1 : Min farfar född 1910 boendes i värmland låg mobiliserad på gränsen mot Norge "charlottenberg" han gillade tysklands åsikter redan 1930 och sade han till mig på 80-talet - Tysken var inte så dum vi var mer rädda för ryssen som gick in i Finland.

Bevis 2 : Min morfar född "1918" som var från Norrköping jobbade på "saab" hade ett nära samarbete med tyskarna, men blev e.f 1945 en antinasist ?? Han tyckte dockte dock att Hitler var en som fick saker gjorda
han lovordade autobahn och hur snabbt dom sedan reste sig e.f kriget m.m.

Bevis 3 :Min första kvinna som jag fick barn med 1989 hade en farfar född 1909 som pluggade i Uppsala och sjöng i nån sorts kör med en som hette Hugo Alfvén ?? Dom reste tydligen omkring i många tysktalande länder, och flera av dom blev helt klart ivriga rasister under senare tiden på 30-talet... En äkta akademiker var i mitten på 30-Talet en som främjade rasens särart och renhet.

Hugo Alfvéns egna ord vid olympiaden 1936 - Det var en kalldusch för oss nationalister, att en neger kunde springa snabbare än en vit

Så Breivik är icke något nytt ska ni veta.... Han är bara en forsättning på något bra
Senast redigerad av semen.12 2012-04-23 kl. 23:11.
Citera
2012-04-23, 23:08
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Anonymvillvaradet
Psykiatrin och diagnosmanualer har problem med reliabiliteten. Däremot kan du inte påstå att psykologin är en pseudovetenskap då psykologin är en vetenskaplig disciplin.
De psykologers vars inriktning yttrar sig i media ger jag inte mycket för.
Hur stor trovärdighet hade matematik haft om frågan 10+10 hade fått 6-7 olika svar?
Om massor av psykologer kommer fram till olika svar så måste jag dra
slutsatsen att det är personliga bedömningar och inte vetenskapliga.
Man kan likna det med att anställa alkemister till ett kärnkraftverk

Sen finns det kanske någon inrikting som grundar sig mer på vetenskap, men det kan knappast vara en inriktning som dessa psykologer representerar

Sen som någon annan skrev om medias beskrivning av breivik.
Breivik är glad = han är sjuk i huvet
breivk är kall = han är sjuk i huvet
Breivik visar känslor = han är sjuk ihuvet
Hade det inte varit än mer konstigt om hans humör inte växlat?
Kanske han ska sitta och konstant vara på bra humör och le för att friskförklaras?
Senast redigerad av goderian2 2012-04-23 kl. 23:18.
Citera
2012-04-23, 23:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Europe
Är det inte lite väl vågat att förutsäga hur det kommer se ut om 21 år? Speciellt som det inte nödvändigtvis hänger på Breivik hur pass känd han är om 21 år? Skulle han få efterföljare, så tror jag inte han glöms bort.

Kanske får Breivik komma ut om 21 år och blir tillsatt som Norges ledare, precis som Nelson Mandela?

Tycka vad man vill om Breiviks dåd, men han kommer definitivt aldrig bli Norges statsminister.
Har Nelson Mandela mördat människor? Har han mördat barn?
Nej.
Citera
2012-04-23, 23:19
Medlem
Citat:
De psykologers vars inriktning yttrar sig i media ger jag inte mycket för.
Hur stor trovärdighet hade matematik haft om frågan 10+10 hade fått 6-7 olika svar?
Om massor av psykologer kommer fram till olika svar så måste jag dra
slutsatsen att det är personliga bedömningar och inte vetenskapliga.
Man kan likna det med att anställa alkemister till ett kärnkraftverk

Sen finns det kanske någon inrikting som grundar sig mer på vetenskap, men det kan knappast vara en inriktning som dessa psykologer representerar

Älskar detta inlägg till 100%! Hur fan lyckas du skriva sanningen så djävla enkelt....?

Men det löser inte problemet med att svensk judemedia är de dära psykologerna med 6-7 olika svar.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in