Citat:
Ursprungligen postat av raxtoren4ever
Fast här har du fel. Mihaliovic sade själv att han hörde röster i hopp om att någon skulle snappa upp det som psykiskt störd, och han skrattade och sade senare: I Sverige kan man bara säga sådant trams och en professor i psykologi köper det direkt, lätt gjort var det.
Det var hans plan. Han spelade på det kortet ifrån starten vid arresteringen. Fokusen skiftade ifrån politiskt motiv till en labil galning genom hans utlåtande. Han spelade en roll.
Nej, jag har rätt och ABB har fel:
ABB händar att en jihadisk terorist inte skulle behöva
bedömas av psykiatriskt sakkunniga. Jag hävdar att det hela handlar om att vi är i Norden nu och gav exempel på att Mihailovic genomgick RPU.
Alltså har ABB troligen fel. Genomför man massmord i Sverige eller Norge så får man finna sig i att
bedömas av en psykiater. Om man döms i en amerikansk militärdomstol så är det säkert annorlunda.
Nästa fråga är väl vad man kommer fram till. Mig veterligen har man inte kunnat bedöma särskilt många terrorister i Sverige och Norge. Mihailovic dömdes först till rättspsykiattisk vård men därefter till livstid i HD. Han hade väl antisocial personlighetsstörning vilket inte medför vård.