2012-04-16, 11:13
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Flashback4Ever
För att visa hur farligt det är... Det är ju alltid så. Spel är så farligt...

Nej, pucko! Oerhört dum kommentar. Detta är en massmördare som har begått ett terrorbrott och slaktat upp mot 100 ungdomar. Då är allt av relevens, inklusive hans profil. Jag tror rätten vill ha en bild av hans person också. Förstår du inte det? Herregud!
Citera
Medlem
Imalosers avatar
Herregud... Nu snackar de alltså om WOW, och domaren undrar om det är ett våldsamt spel. Skulle det förklara Breiviks handlingar alltså? Fruktansvärt inkompetent fråga.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av cq0
Nu pratar de om våld i WOW....... är detta relevant?

Egentligen inte.

Kan ju faktiskt vara så att han såg första dödligt vapen på bio. Kanske var därför han utförde dåden?
Citera
2012-04-16, 11:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av TzOn
Dock har han ju sagt att han gör det för att folk skall tro att all tid han lägger på sitt skrivande. Alltså en dimmridå.

VArför advokaten skall dra WoWs historia förstår jag dock inte..

Han hade väl ett nickname, eller har sagt något i spelet som ska hjälpa till att måla upp en bild om Breivik. Alternativt att dessa rollspel är ännu ett bevis att han saknar helt verklighetsförankring och att allt snack om templars etc etc är ett rollspel som gått ur styr.
Citera
Medlem
Fjodorovs avatar
Hehe, Aftonbladet drar kopplingen "Alla WoW-spelare är potientiella SSU-mördare"
Citera
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Coolcitte
Åh, vad bra, då behöver inte föräldrar och anhöriga vara ledsna.... Han har ju trots allt skapat arbetstillfällen.
Rättegången och media är inte objektiv man vinklar och ger han inte samma rättvisa som man ska få inom lagen

Tyvärr
Det har jag inte sagt nu vinklar du så som media vinklar
jag ger bara den bild som är sann jag är objektiv och det vill jag ska avspeglas
Hans handlingar kanske är avskyvärda men det har skett och han ska få en rättvis rättegång enligt de lagar som fanns då det skedde och media och andra ska inte vinkla till ena sidan eller andra

Objektivitet och rättvishet inom lagen tack
Citera
Medlem
Dynamiks avatar
Tycker det är komiskt att dom pratar om hans wow-spelande. Ser ut som att han skruvar lite på sig, mannen når hela tiden nya bottenrekord i trovärdighet.
Citera
Medlem
PourchGhoulss avatar
Startar streamen så ser jag att dom snackar väldigt invecklat om WoW, vad fan är detta?
Citera
Medlem
Ribbentrops avatar
Finns tidigare delar sparade? Missade när de tog upp offrens namn etc och tidigare delar av rättegången.
Citera
Medlem
Cheesyfranks avatar
Garvade när dom visade breviks wow karaktär, vad har det med rättegången att göra?
Citera
2012-04-16, 11:15
Medlem
TENTACLEHARDCOREs avatar
Hur relevant är snacket om WoW? Luktar lite videovåldsdebatt.
Citera
2012-04-16, 11:15
Medlem
Dynamiks avatar
Från den ena till den andra fantasivärlden...
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in