2012-04-17, 10:12
Medlem
SiSeniors avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Porryhatter
En nämndeman hade skrivit att Breivik ska dömas till dödsstraff.
http://www.vg.no/nyheter/innenriks/22-juli/rettssaken/artikkel.php?artid=10065223

Nu pratar dom om det på Expressen. Fan vad oprofessionellt. Helt rätt att utesluta apan.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Three47
Kycklingen har planerat i 9 år och utfört något stort som ingen kommer att glömma på hundra år.

Vad har du gjort?

Stort.... Seriöst. Att döda unga oskyldiga människor är inte stort. Det är sjukligt
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SummaSummarum
Om han inte själv sagt det så skall det inte framställas som om han själv sagt det.

Jag menar att man inte skall klistra godtyckliga etiketter på andra som de inte valt själva. Det är en av de politiskt korrektas främsta synder vilket är varför jag påpekar det. Det här är bara vänstermedias försök till att skvätta skuld på deras politiska motståndare. Breivik ser sig med största sannolikhet inte som en "högerextrem" enligt de politiskt korrektas förklaringsmodeller.
Okej, då ber jag om ursäkt för att jag kallade hälsningen för högerextrem. Sluta tjata om det nu, snälla.
Citera
Medlem
portnoys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av A-C-L
Haha Redan cirkus...dag 2. De börjar med ½ timmes paus för att byta en domare.

Inte domare. Nämndeman.
Citera
2012-04-17, 10:13
Medlem
portnoys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av AbstraktKontrast
Hm... nu när jag följer rättegången mot Breivik.

Så undrar jag med stor förundran över hur rättegången mot Hitler och hanteringen utav hela rättegången genomfördes?

För att jag gissar på att Anders här försöker göra en Adolf.

Hmm.. vad jag har förstått så frigavs väl Hitler?

eller hur var det nu... (---> )
Citera
Medlem
typics avatar
Någon som hann se vad VGs twitter hette? Lät som dem skulle rapportera vad Breivik sa där?
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av portnoy
Inte domare. Nämndeman.
Meddommare kallar de det på norska.
Citera
2012-04-17, 10:14
Moderator
Humbugs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av AbstraktKontrast
Hm... nu när jag följer rättegången mot Breivik.

Så undrar jag med stor förundran över hur rättegången mot Hitler och hanteringen utav hela rättegången genomfördes?

För att jag gissar på att Anders här försöker göra en Adolf.

Rättegången mot Hitler? Jag kan ha missat något viktigt på historielektionerna, men Hitler tog så vitt jag vet livet av sig och fick ingen rättegång.
Citera
2012-04-17, 10:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SummaSummarum
Om han inte själv sagt det så skall det inte framställas som om han själv sagt det. Att göra det är lögnaktigt.

Jag menar att man inte skall klistra godtyckliga etiketter på andra som de inte valt själva. Det är en av de politiskt korrektas främsta nöjen/synder vilket är varför jag påpekar det. Det här är bara vänstermedias försök till att skvätta skuld på deras politiska motståndare. Breivik ser sig med största sannolikhet inte som en "högerextrem" enligt de politiskt korrektas förklaringsmodeller.
Sannolikheten för att han uttryckt att hälsningen är politisk är däremot väldigt stor. Att advokaten tolkar det som att den är högerextrem är för att advokaten menar att Breiviks politiska agenda är högerextrem. Om du inte tycker det så får det som sagt stå för dig.
Citera
2012-04-17, 10:15
Medlem
Lycurguss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av StayHuman.Vittorio
Men allt han säger ska textas och publiceras, så vad är skillnaden? Väx upp, tro inte att du tillsammans med Breivik har upptäckt "sanningen" som antingen är svart eller vit.

Du borde väl förstå att om det filmades skulle många många FLER se det än om det textas?

Att du går till angrepp och tycker jag ska växa upp ser jag inte vad det hade med debatten att göra öht? Klarar du inte diskussionen utan måste ta till pikar för att försöka förminska mig kanske du inte ens ska försöka debattera?

Det handlar inte om att jag tror jag upptäckt någon sanning, utan att man ser på det hela logiskt och rationellt utan att lägga sina personliga känslor kring handlingen bakom när man debatterar.

Du visar bara på okunskap och faktist tyvärr en ganska insnöad syn när du försöker debattera sådär.

Jag lägger ingen vikt vid offren eller deras anhöriga, självklart är det SYND om dom. Men man kan inte låta känslor styra en vid såna här viktiga saker. Men den lättledda massan fungerar ju tyvärr såhär.
Citera
Medlem
DeMysteriiss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av McHorse
Jag tänkte på det, överhuvud att det blir en diskussion om huruvida han ska få läsa upp sitt lilla "tal till nationen" visar ju att de är rädda för något.
Otroligt starkt av honom att kunna hålla uppe sin världsbild i ett sånt här sammanhang där alla är emot honom. Då sympatiserar jag inte alls med hans åsikter men förstår bara inte hur han inte kan påverkas av att alla omkring honom hatar honom. Man ser hur nöjd han är över uppmärksamheten, detta är en människa som verkligen lyckas tycka om sig själv - och det helt utan bekräftelsebehov. Det är lustigt att se juristerna springa runt och böga med sina paragrafer brevid en man som bara lever efter sina egna regler

Får jag bara fråga, vad tror du att en rättegång är egentligen? Att han beskriver vilken ideologi som ligger bakom hans agerande är självklart, och det kommer han också att få göra. Att hålla ett långt, troligtvis propagandistiskt tal är befängt och det hade inte tillåtits i någon annan rättegång heller. Varför i hela friden skulle han få hålla ett "tal till nationen" under en rättegång?
Citera
Bannlyst
Skulle inte hans vittnesmål textas? Vad fan jag ser inget?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in