2012-04-16, 20:28
Medlem
Anders Behring Breiviks, Sammanbrott i Rättegång

Jag satt och titta på nyheterna idag och såg dom häpnadsväckande bilderna på Anders Breivik när han plötsligt började gråta under första dagen av rättegången idag. Vad i katten fick grabben att gråta? Som vi tidigare har läst har han ju absolut inga ånger för hans hemska dåd. Som sagt vad tror ni fick han att gråta?
Citera
2012-04-16, 20:29
Medlem
För mycket press. Tänk att han är under otrolig mental stress. Intressant att han visade något mänskligt, så som att gråta. Givetvis faller ju hans tårar inte för någon annan människa/människor.
Citera
2012-04-16, 20:32
Medlem
percees avatar
Var det inte när hans egen film visades som han bröt ihop? Token känner väl stark för sitt budskap.
Citera
2012-04-16, 20:33
Medlem
Han grät enligt media under visningen utav hans egen film där han förkortat drar sitt manifest, han grät alltså pga av han var så rörd och stolt över att se sin egen film.
Citera
2012-04-16, 20:33
Medlem
Det var när de visade hans film. Inte lätt att se europas fall.
Citera
2012-04-16, 20:36
Medlem
Vintergrisens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mike.Spetza
Ok, tackar.
Spännande.

Mjo, fast jag tror nog inte att det blir så mycket banbrytande nyheter. Polisen lär ju ha granskat allt han gjort de senaste åren redan nu utan att hitta några riktigt graverande kontakter så jag vet inte riktigt vad materialet skulle kunna tänkas innehålla som kan påverka rättegången. Möjligtvis kanske en del av det han skrivit till andra kan ge en bättre bild av vad han är för en person, men i övrigt tror jag det blir ganska magert.
Citera
2012-04-16, 20:37
Medlem
Möjligheten finns väl också att han har insett att han misslyckats med sitt mål?
Citera
2012-04-16, 20:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tyko.Jonsson
Varvid det komiska hyckleriet att han använder rättsliga termer härlett ur detta onda, kulturmarxistiska vänstersystem som konspirerat all denna olycka mot honom. Hänger du med?

Det där var ju en intressant tolkning. Diverse rättsliga termer är alltså reserverade för folk med en specifik politisk ideologi? Nu försökte du säkert vara rolig, men du får ta och tänka om lite för det där resonemanget köper nog ingen.
Citera
2012-04-16, 20:38
Medlem
Walter_Sobchaks avatar
Narcissistisk personlighetsstörning.
Citera
2012-04-16, 20:44
Medlem
Brillans avatar
Det är helt uppenbart att han grät glädjetårar när hans video spelades upp. Det innebar ju att han lyckats. Det kan också vara så att han fällde en tår för sitt folk eller när han tänkte tillbaka på tiden innan dåden, innan han var en av världens mest hatade män.

Qtt han inte grät när dom läste upp namnen på offren är väll inte konstigt? Det är namn på ett papper som han antagligen hört många gånger tidigare under de många förhör som gjorts. Namnen säger honom antagligen ingenting då han inte kan associera dem till personer.

De som säger att han log vid konstiga tillfällen och verkade allmänt galen kan inte ha kollat live. Jag såg inget konstigt i någonting han gjorde. Tvärtom lyckades han väl med att hålla skenet uppe. Det är tveksamtom han kan göra det när man börjar visa bilder på offer osv.

Media censurerar för att skydda oss från att tänka fritt, men det ger motsatt effekt när Breiviks video kan hittas online och hemskheter inte finns att hitta. Om man censurerar allt hemskt så blir offren bara en lista namn, även för allmänheten. Jag förstår att vissa vänner behöver anonymiseras för deras egen säkerhet men resten borde sändas. Kanske med undantag av integritetskränkande material såsom bilder på döda.
Citera
2012-04-16, 20:45
Medlem
krigsbarns avatar
Jag läste att Breivik grät i samband med att de visade upp hans egna "propagandasekvenser", vilket enligt en "expert" ganska självklart tydde på extrem narcissism.. Jag tycker det är helt befängt, och jag hoppas att ingen annan tar dessa ord som någon absolut sanning. Inte för att jag ställer mig på Breiviks sida, men det psykiatriska utlåtandet är knappast genomtänkt med tanke på omständigheterna.
Nu menar jag det inte som en omöjlighet att han faktiskt är narcissist (vilket han gärna får vara enligt mig), men ska man uttala sig i media om att gärningsmannen gråter så bör man fan göra det seriöst, dvs. inte gå på det skenbart mest uppenbara. Men det blir väl kanske så när journalister trycker upp den psykiatriska aspekten mot väggen för att utkräva svar, sällan skulle det visa sig vara sanningsenligt.
Citera
2012-04-16, 20:46
Medlem
relisals avatar
Citera

Om han nu blir dömd till fängelse, kommer han bli släppt där ifrån när han avtjänat straffet? Teoretiskt.

Vet inte hur det fungerar i Norge med det här men om han blir sjukförklarad så borde han väl aldrig komma ut från psyket?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in