2012-04-16, 01:39
Medlem
CommonKnowledges avatar
Senaste tiden så har det startats minst en ny tråd varje dag av folk som vill låna pengar av medlemmar här.

Senast nu den här, där idioten berättar om hur han först går och köper snus för att sedan inse att han har mindre än femtiolappen kvar att leva för till 10 dagar framåt: https://www.flashback.org/t1847536p2

Ibland undrar man om det är idioter eller bara folk utan liv som trollar.

Dessa tiggtrådar tillför absolut ingenting!
Citera
2012-04-16, 01:42
Medlem
johanness avatar
man kan rapportera dem för t ex 1.01 så ryker de förr eller senare.
Citera
2012-04-16, 01:43
Medlem
.ZoeJane.s avatar
Och vad är lösningen mer än att skicka rp så fort dessa dyker upp?
Citera
2012-04-16, 01:45
Medlem
CommonKnowledges avatar
Detta är ett forum där det ska diskuteras intressanta och ointressanta ämnen.. inte där imbeciller kan komma och tigga pengar av folk.

1 månads avstängning om jag fick bestämma, minst!
Citera
2012-04-16, 01:54
Medlem
.ZoeJane.s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av CommonKnowledge
Detta är ett forum där det ska diskuteras intressanta och ointressanta ämnen.. inte där imbeciller kan komma och tigga pengar av folk.

1 månads avstängning om jag fick bestämma, minst!
Vad är det som säger att dessa trådar inte redan kommer under omröstning i outlaw och åtgärder tas?
Som redan sagt rapportera helst för 1.01 så är det större chans att de behandlas fortare av berörda mods.
Citera
2012-04-16, 01:57
Medlem
Det tillför DOM någonting, och kanske den som lånar ut mår bra av det. Lägg dig inte i, tryck bara inte på tråden, svårare än så är det inte.
Citera
2012-04-16, 01:57
Medlem
CommonKnowledges avatar
Citat:
Ursprungligen postat av .ZoeJane.
Vad är det som säger att dessa trådar inte redan kommer under omröstning i outlaw och åtgärder tas?
Som redan sagt rapportera helst för 1.01 så är det större chans att de behandlas fortare av berörda mods.
Därför att det just nu är minst 3 st som är på heta ämnen och det ser ut såhär i princip dagligen den senaste månaden?
Citera
2012-04-16, 02:05
Medlem
.ZoeJane.s avatar
Citat:
Därför att det just nu är minst 3 st som är på heta ämnen och det ser ut såhär i princip dagligen den senaste månaden?
Nu är i alla fall tråden mjukraderad två timmar efter trådstart så den fick inte ligga så länge.
Eftersom vi inte kan moderera i andra forum än våra egna så kan det ibland dröja beroende på när berörda mods är inloggade och alla är inte heller vakna mitt i natten som nu.

Men vad föreslår du som en lösning på problemet då?
Citera
2012-04-16, 02:07
Medlem
revodnebs avatar
Citat:

Det börjar bli förbannat enerverande. Jag skulle gärna hjälpa någon som är i riktigt trångmål, tror faktiskt aldrig att jag träffat på någon sådan (äkta alltså). Fy fan säger jag bara!

Jo faktiskt. När jag tänker efter så gjorde jag det en gång i Göteborg, han behövde låna min telefon, visst sa jag. Därefter skulle jag följa med vederbörande till kontoret (biljettkontoret) så han kunde ge mig 200 spänn för besväret. Jag tackade hövligt nej och bad honom istället att hjälpa näste man i trångmål. (hoppas han inte blev lurad, det kryllar av scammers utan skam i kroppen).

Svin är ni som försöker lura andra p.g.a. deras välvilja!

Edit:
Det var på Centralstationen.
Citera
2012-04-16, 02:09
Medlem
baramejs avatar
Skall vi börja rejta trådar efter hur intressanta dom är kan vi börja med att plocka bort alla trådar som handlar om bajs.
Sedan kan vi ta bort alla trådar av typen "är detta normalt???!!""", "är jag/hon gravid?", "tvingad att bli farsa".
Och alla bajstrådar...Ja dom är så många att dom förtjänar att nämnas minst två gånger.
Citera
2012-04-16, 02:15
Medlem
Tror inte nån får låna pengar här helt ärligt.
Citera
2012-04-16, 02:18
Medlem
Det är väl bara att ignorera, totalt. Det blir ju först störigt när man går in och engagerar sig i det, OM man nu gör det. Förstår inte varför folk verkar ha så svårt att bara låta saker som inte intresserar dom vara.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in