2012-04-15, 18:49
Medlem
Ung_Fascists avatar
Sitter här, hungrig som fasen. Orkar inte äta, ingen matlust. Tar en 3.5a istället för att stilla den värsta hungern. Gav precis hunden mat, snart ut och gå någon timme med henne.

Gick upp ca 12 idag, käkade runt 3dl snabbmakaroner och två skivor limpa, ljust bröd.

Sedan blir det att äta igen om någon eller några timmar. Är detta skadligt i längden? Jag har inte någon psykisk åkomma angående mat, mer en depression (av och till) som gör att äta är det sista jag orkar med.

Okej, nu lät detta väldigt tragiskt, vilket det säkert är. Men inte det som skall behövas diskuteras.

Jag får ju långt ifrån i mig de kalorier jag ska, men ger detta mig skadliga effekter? Liksom underskott av vitaminer och liknande?

Ska tillägga att jag inte alltid kör denna "metod" utan den kommer av och till, allt ifrån några dagar till veckor. ´Positiva är ju att man somnar bra (eller inte bra men tröttheten kommer) på kvällen (tidigt).

Sen så spar man ju på maten då det börjar sina i skafferiet faktiskt, fast är inte det som påverkar detta. Om det inte är undermedvetet.

Shoot on guys!
Citera
2012-04-15, 18:53
Medlem
Abbadohns avatar
Du kommer väl drabbas av näringsbrist så småningom.
Citera
2012-04-15, 18:55
Medlem
Ung_Fascists avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Abbadohn
Du kommer väl drabbas av näringsbrist så småningom.

Då talar vi en längre period?

Citat:
Ursprungligen postat av Whiner2000
Du är patetisk.. ja det är farligt att knappt äta.. jävla snyftare lås tråden.

Snyft va fan!!

Citera
2012-04-15, 19:19
Medlem
Deerps avatar
postat i fel forum...

OnT, näringsfrekvensen har mindre betydelse, dock borde du ha i tanken att kolhydrater ej är essentiellt för kroppen så i längden så kommer det påverka en del kemiska reaktioner i kroppen..
Citera
2012-04-15, 19:24
Medlem
EvilGuys avatar
Vanliga makaroner är godare än snabbmakaroner, du verkar inte vara en person som behöver stressa igenom dagen så varför kör du snabbmakaroner?
Citera
2012-04-15, 23:34
Medlem
krss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Deerp
postat i fel forum...

OnT, näringsfrekvensen har mindre betydelse, dock borde du ha i tanken att kolhydrater ej är essentiellt för kroppen så i längden så kommer det påverka en del kemiska reaktioner i kroppen..

Say what?

Ont: Att äta två gånger om dagen är inte skadligt i sig, men att underäta är skadligt i längden och du missar många viktiga näringsämnen med sån mat du nämner. Om det händer någon gång här och där spelar det ingen roll, om det är ständigt återkommande bör du söka läkare.
Citera
2012-04-15, 23:54
Medlem
Kruzs avatar
Har personligen drabbats av både proteinbrist och vitaminbrist dom senaste åren, detta dock inte på slarv utan pga sjukdom. Men en sak ska jag säga, och det är att jag ALDRIG kommer slarva frivilligt med maten igen efter att ha upplevt detta. Bara att lida av proteinbrist kan ge dig problem med håravfall, depressioner, humörsvängningar sömnproblem mm.
Brist på vitaminer utöver det gör inte saken bättre som du säkert förstår.
Citera
2012-04-16, 00:09
Medlem
Ung_Fascists avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kruz
Har personligen drabbats av både proteinbrist och vitaminbrist dom senaste åren, detta dock inte på slarv utan pga sjukdom. Men en sak ska jag säga, och det är att jag ALDRIG kommer slarva frivilligt med maten igen efter att ha upplevt detta. Bara att lida av proteinbrist kan ge dig problem med håravfall, depressioner, humörsvängningar sömnproblem mm.
Brist på vitaminer utöver det gör inte saken bättre som du säkert förstår.

Ska äta en rejäl frukost imorgon. Ska även käka lite nu innan ja sover. De sista ja vill är att lida mer genom att äta dåligt.

De ja upplevt hittills är yrsel, stark. Blir även väldigt yr efter jag ätit, det gör det väldigt svårt att äta då det blöir obehagligt.
Citera
2012-04-19, 22:10
Medlem
White.Sauces avatar
Klart du är deprimerad. Du käkade i ditt exempel: raffinerad stärkelse som blivit strippad på sina näringsämnen och fibrer. Skiten är så pass näringsfattigt att dem tillför näring i pastan och ketchupen förutom dem övriga 846 ämnena i innehållsdeklarationen.

Det finns ett signifikant samband mellan psykisk hälsa och mat/motion.

Du kommer nog åldras snabbt och förtvina om du ska käka skit 2 ggr om dagen resten av ditt liv.

Ta och titta på filmen Limitless... den borde rycka upp dig. Kanske
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in