Rösta fram årets bästa pepparkakshus!
2012-04-15, 15:06
Medlem
JesperLs avatar
Jag lyckas inte ta bort MAMP from min dator, skickar jag MAMP mappen till papperskorgen så står det bara "file being used" etc... Någon som vet hur jag ska göra?
Citera
2012-04-15, 15:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av JesperL
Jag lyckas inte ta bort MAMP from min dator, skickar jag MAMP mappen till papperskorgen så står det bara "file being used" etc... Någon som vet hur jag ska göra?
Prova att göra det i terminalen.
Kod:
rm -r /Applications/MAMP
Citera
2012-04-15, 17:41
Medlem
ei96byods avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JesperL

Du har väl förmodligen glömt att stänga av servrarna innan du kastade MAMP. Webbservern och MySQL-servern är väl fortfarande igång antar jag.

Starta om datorn så bör du kunna tömma papperskorgen sedan.
Citera
2012-04-15, 18:03
Medlem
Ruvils avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ei96byod
Du har väl förmodligen glömt att stänga av servrarna innan du kastade MAMP. Webbservern och MySQL-servern är väl fortfarande igång antar jag.

Starta om datorn så bör du kunna tömma papperskorgen sedan.
Eller så avslutar den bara via Aktivitetskontrollen.
Citera
2012-04-15, 18:09
Medlem
Appcleaner är ett bra program (gratis) som tar bort program och allt som har med den att göra (plist m.m)
http://www.freemacsoft.net/appcleaner/

Man öppnar appcleaner, tar programmet från Applicationsmappen till den, och den söker allt som är relaterad till programmet och tar bort. Så slipper man terminal, koder, och massa annat kaos
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in