2012-04-15, 14:56
Medlem
Tomatpures avatar
Är det bara jag som märkt att folk med asperger tenderar att flippa ur totalt under fyllan? Att dricka en hel flaska och beté sig skitkonstigt och skrika typ fotbollsramsor såfort någon är i närheten och typ sparka på allting är det vanligt under fyllan för någon med asperger?

så frågan är, har alkohol och asperger nån genetisk bugg i hjärnan åstadkommer detta beteende?
Citera
2012-04-15, 15:01
Medlem
kokadsvampiss avatar
Nej, Jag ( Har Asperger yes ) blir bara lugnare på fyllan.
Citera
2012-04-15, 15:01
Medlem
Carl-Ann von ss avatar
Jag blir totalt galen utav alkohol så jag dricker inte skiten längre.
Citera
2012-04-15, 15:03
Medlem
Nopp jag blir inte det iaf (har dock ingen överdriven asperger) har även adhd
Citera
2012-04-15, 18:01
Medlem
Benziinas avatar
Jag flippar inte ur om jag dricker. Så jag tror inte på din teori. Däremot tror jag att vem som helst kan flippa ur om man häller i sig otroliga mängder och dessutom regelbundet.

Dock är det så att jag är nykterist, har inte alltid varit det, men förstår inte längre poängen att dricka. Vill inte ha bakisdagar, bortkastat liv. Vill vara mig själv och vill inte låta alkohol ändra min personlighet. Jag vill vara mig själv oavsett att jag har Aspergers eller kanske just därför
Citera
2012-04-15, 18:07
Medlem
Thatsfuckedups avatar
Jag tycker mest att de blir väldigt borta, varenda gång. Fast de brukar mest bli så borta att de bara sitter ner och skrattar, fast detta kanske bara gäller mina aspie polare.
Citera
2012-04-15, 19:20
Medlem
Det beror på att många aspergare inte kan känna gränser/rätt och fel/moral/konsekvenser av handlande, på ett intuitivt sätt utan gör det genom att intellektuellt processa det och logiskt tänkande.

På fyllan lever man mer i nuet,och de går inte intellektuellt igenom lika mycket hur de ska vara,varför de spårar ur mer än vanliga normala personer.
Senast redigerad av tesaurus 2012-04-15 kl. 19:28.
Citera
2012-04-15, 20:56
Medlem
koffskis avatar
Nej, inte några som helst problem med det du skriver TS. Jag blir socialt normalare/lössläppt. Annorlunda för att vara jag men inte över gränsen på något annat sätt.
Citera
2012-06-12, 01:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tomatpure
Är det bara jag som märkt att folk med asperger tenderar att flippa ur totalt under fyllan? Att dricka en hel flaska och beté sig skitkonstigt och skrika typ fotbollsramsor såfort någon är i närheten och typ sparka på allting är det vanligt under fyllan för någon med asperger?
Va? Alltså... va??
Är det bara jag som har märkt att folk med mycket neurotypiska drag tenderar att flippa ur totalt under fyllan? Att dricka en hel flaska och beté sig skitkonstigt och skrika typ fotbollsramsor såfort någon är i närheten och typ sparka på allting är det vanligt under fyllan för någon med mycket neurotypiska drag?
Citera
2012-06-15, 17:19
Avslutad
Nää, inte jag. Blir ganska social o pratsam på alkohol. Iof. är jag konstant påverkad av benzo (Iktorivil) också, men jag blir inte mer påverkad än gemene man.
Citera
2012-08-05, 03:36
Medlem
Jag ser det som ett filter i skallen. När jag är nykter så håller filtret tillbaks min personlighet och gör mig tyst och innåtriktad och gör mig mycket socialt oengagerad men när jag är alkoholpåverkad så försvinner "aspiefiltret" och jag blir i princip till raka motsatsen av vad jag beskrev innan, utåtriktad energisk, pratglad, ringer vänner jag annars aldrig vågar ringa, känner för att göra saker med mitt liv och undrar farför jag inte gjort det tidigare... att jag vågar prata mer beror nog mycket på att jag vet att jag lätt slinker ur mig konstiga skämmiga saker om jag inte är tyst och försiktig, men när man är full är det tillåtet att vara irrelevant och pinsam till viss gräns då man kan skylla på alkoholen.
Citera
2012-08-12, 00:05
Medlem
Tom.Bombadills avatar
Nej. Jag har flippat en gång men det var när jag klev av ssri och var allmänt skev i huvudet.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in